Ράδιο Θεσσαλονίκη 94.5
19/9/2011 6:37:21 μμ
Κώστας Χατζής και Στέφανος Διαμαντόπουλος on air...
Share on Facebook
 
 
Ο Κώστας Χταζής καλεσμένος στην εκπομπή του Στέφανου Διαμαντόπουλου στον Πύργο του ΟΤΕ στην ΔΕΘ....

Ο Κώστας Χατζής ήρθε στην πόλη της Θεσσαλονίκης το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου για μια συναυλία στο Φεστιβαλ του Κέδρινου λόφου και φιλοξενήθηκε στην εκπομπή του Στέφανου Διαμαντόπουλου στον Πύργο του ΟΤΕ .

Ο Κώστας Χατζής αναμφίβολα θεωρείται απ τους κορυφαίους και συνάμα πρωτοπόρους δημιουργούς στο κοινωνικό τραγούδι. Είναι αυτός που ουσιαστικά επέβαλε το στυλ «φωνή κιθάρα» και για πρώτη φορά ακούσθηκαν μπαλάντες με κοινωνικά μηνύματα. Διαμόρφωσε με την διαχρονική παρουσία του εδώ και 50 χρόνια σχολή, και γενιές τραγουδοποιών ακολούθησαν τα χνάρια του και μεγαλούργησαν στο μετέπειτα έντεχνο ελληνικό τραγούδι.

Ο Κώστας Χατζής γεννήθηκε στη Λιβαδειά. Ο παππούς του υπήρξε μεγάλος λαϊκός κλαρινετίστας αλλά και ο πατέρας του έπαιζε πολύ καλό σαντούρι γι αυτό και ο Κώστας δεν άργησε ν? ακολουθήσει τα βήματα της οικογένειας του. Στα δεκαέξι του κιόλας χρόνια τον έπαιρνε ο πατέρας του και τραγουδούσε σε γάμους και βαφτίσια και σε κάθε εκδήλωση που ήταν απαραίτητα η δημοτική κυρίως μουσική και μετά από πενταετή περιπλάνηση στην επαρχία έρχεται στην Αθήνα άγνωστος μεταξύ αγνώστων.

Τότε αρχίζει μια από τις πιο δύσκολες και σκληρές περιόδους της ζωής του. Είναι η εποχή που προσπαθεί να επιβιώσει και να βρει το δρόμο του. Την προσπάθεια του αυτή θα την πληρώσει με τρομερές στερήσεις, πίκρες και απογοητεύσεις και γρήγορα θα καταλάβει πως ο δρόμος που διάλεξε είναι γεμάτος αγκάθια και παγίδες που καιροφυλακτούν σε κάθε βήμα .

Αυτό όμως έχει σαν αποτέλεσμα να αναδειχτεί σε έναν από τους πιο αντιπροσωπευτικούς καλλιτέχνες του ελληνικού τραγουδιού.

Μετά από 8 χρόνια γεμάτα πίκρες και απογοητεύσεις, εμφανίζεται στη μπουάτ «Τιπούκειτος» και ένα χρόνο αργότερα στη «Ρουλότα». Δυο χρόνια μετά έρχεται ο πρώτος του δίσκος και μαζί με αυτόν η καθιέρωση. Το ταλέντο του ανακάλυψαν γρήγορα όλοι οι μεγάλοι συνθέτες της εποχής (Θεοδωράκης, Χατζιδάκις, Ξαρχάκος, Πλέσσας, Σπάρτακος, Μαρκόπουλος) με τους οποίους συνεργάσθηκε και ερμήνευσε με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο τα τραγούδια τους, προσθέτοντας έντονα το προσωπικό του στυλ και την ιδιαίτερη ευαισθησία η οποία προσθέτει μελωδία και νόημα στον στίχο του τραγουδιού…

Αν η δεκαετία του ?60 καθιέρωσε τον Κώστα Χατζή, η δεκαετία του ?70 τον ανέδειξε σαν έναν από τους πιο σπουδαίους συνθέτες και εκτελεστές τραγουδοποιούς. Στη δεκαετία αυτή έγραψε το «Πέτρα και Φως», το «Ουαί», το «Γιος της Άνοιξης», το «Δεκατρία τραγούδια» το ανεπανάληπτο «Ρεσιτάλ», το «Ανθρώπινα Συστήματα», το «Κώστας Χατζής 79»,και «Ελπίδα-Δάκης στου Κ.Χατζή». Είχαν προηγηθεί: «Γειτονιές του κόσμου», «Αναγέννησις Αλόννησος», «Κώστας Χατζής τραγουδά Κώστα Χατζή», «Ο Κώστας Χατζής παίζει και τραγουδά μαζί σας». Στο τέλος της δεκαετίας αυτής, ο Κώστας Χατζής μέσω περιοδείας επισκέπτεται και την Αμερική για συναυλίες στον απόδημο Ελληνισμό. Αξιοσημείωτο είναι πως η φήμη του ως τραγουδιστή της ειρήνης έφτασε μέχρι και τον Λευκό οίκο όπου ο τότε Πρόεδρος Τζίμι Κάρτερ τον προσκάλεσε για να τον γνωρίσει και να τον συγχαρεί για το έργο του. Είναι απ τους μόνους Έλληνες καλλιτέχνες που προσκαλέστηκαν και τους δόθηκαν εύσημα για το ήθος και το έργο τους από Αμερικανό Πρόεδρο.

Η δεκαετία του ?80 σφραγίζεται με το «Ταμ-Ταμ» και «Συνάντηση» με την Μαρινέλλα, το «Νταουλιέρικα», το «Στίγματα του Καιρού» και την «Ζωντανή Συναυλία στον Ορφέα».

Η δεκαετία του ?90 ανοίγει με τον δίσκο «Η Αλεξίου Τραγουδάει Κώστα Χατζή», ακολουθεί το «ΡΟΜ Αγάπη μου», η «Μουσική Ιεροσυλία», το «Εικόνες του Σήμερα» το «Ερωτικά» , «Άπονες εξουσίες», «Τα βράδια που ονειρεύονται οι Τσιγγάνοι», το «Χωρίς εσένα» και το «Σε 4/4».
“Αυτόν τον χώρο τον υπηρέτησα και τον υπηρετώ, υπηρέτησα τον λόγο, να αναφέρομαι στα ανθρώπινα δικαιώματα, να καταγγέλλω την πολιτεία με σεβασμό και γι αυτό ο κόσμος έχει αγαπήσει τον λόγο” λέει μεταξύ άλλων στην συνέντευξη που ακολουθεί.


Σήμερα περισσότερο από ποτέ έχουμε ανάγκη τον καλό στίχο, αυτόν που μιλάει κατευθείαν στην ψυχή και στην καρδιά. Γι αυτό και τα τραγούδια του Κώστα Χατζή, 50 χρόνια τώρα έχουν χιλιοτραγουδηθεί και μας συντροφεύουν σε πείσμα των καιρών.
Ακούστε τα ηχητικά αποσπάσματα:
Ροή
Κυρώσεις σε Ρώσους από την ΕΕ   (29/7/2014 8:53:16 μμ)
Κατατέθηκε το Πολυνομοσχέδιο   (29/7/2014 8:50:50 μμ)
Δεν τα βρήκαν Ισραήλ - Χαμάς   (29/7/2014 8:48:52 μμ)
Επιστροφή φόρου στις επιχειρήσεις  (29/7/2014 7:17:00 μμ)
Άνοιξε το TAXIS για τον ακατάσχετο λογαριασμό  (29/7/2014 5:39:48 μμ)
Παρέμβαση Καλαφάτη για Ρυθμιστικό  (29/7/2014 5:35:37 μμ)
Αύριο η τροπολογία για Θέρμη   (29/7/2014 5:16:28 μμ)
Νέες κυρώσεις κατά της Ρωσίας  (29/7/2014 5:13:46 μμ)
Επιχείρηση στα Διαβατά   (29/7/2014 4:43:27 μμ)
Βενιζέλος: Το μνημόνιο τελειώνει   (29/7/2014 4:22:49 μμ)
Χειροπέδες για 181.000 ευρώ   (29/7/2014 4:20:55 μμ)
Τον Αύγουστα τα κόκκινα δάνεια  (29/7/2014 4:15:44 μμ)
Σχέδιο δράσης για σύνδεση Λήμνου - Θεσσαλονίκης   (29/7/2014 3:56:44 μμ)
Στη Βουλή τα αποτεφρωτήρια νεκρών   (29/7/2014 3:49:27 μμ)
Συνελήφθη καταζητούμενος   (29/7/2014 11:41:54 πμ)
Αποσύρθηκε το Ρυθμιστικό της Θεσσαλονίκης
Κυρώσεις σε Ρώσους...
Νέες κυρώσεις κατά της Ρωσίας από την ΕΕ Αποφάσισε να «παγώσει»...
29/7/2014 8:53:16 μμ
Κατατέθηκε το Πολυνομοσχέδιο...
Με περισσότερες από 200 διατάξεις κατατέθηκε το πολυνομοσχέδιο στην...
29/7/2014 8:50:50 μμ
Δεν τα βρήκαν Ισραήλ...
Απέτυχε και η τελευταία προσπάθεια για εκεχειρία στη Γάζα. Διαψεύστηκαν...
29/7/2014 8:48:52 μμ
Επιστροφή φόρου στις...
Νέα εγκύκλιος από την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων. Επιχειρείται...
29/7/2014 7:17:00 μμ
Άνοιξε το TAXIS για...
Σε εφαρμογή τέθηκε από το μεσημέρι η ηλεκτρονική υπηρεσία δήλωσης από...
29/7/2014 5:39:48 μμ


Ο Σταθμός Ειδήσεις Αποδράστε    
Προφίλ
Νέα
Έξυπνες αγορές
Πρόγραμμα Εκδηλώσεις Πελάτες  
Παραγωγοί Αθλητικά Διαφημιστείτε  
Ισολογισμος 2013 Με το ποντίκι στο χέρι Newsletter  
Επικοινωνία Videos    


Istopolis | Κατασκευή Ιστοσελίδων Θεσσαλονίκη
Listen Live: Media Player - Winamp Το rthess.gr έχει την άδεια της ΑΕΠΙ. Τα μουσικά έργα παρέχονται μόνο για ιδιωτική χρήση κάθε επισκέπτη/χρήστη
και απαγορεύεται η με οιονδήποτε τρόπο περαιτέρω εκμετάλλευση αυτών χωρίς την προηγούμενη άδεια της ΑΕΠΙ