ΑΚΟΥΣΤΕ ΖΩΝΤΑΝΑ
  • rthes listen live winamp
  • rthes listen live media player


Πρεμιέρα σήμερα για την διαβούλευση που αφορά στην επέκταση του μετρό προς την δυτική Θεσσαλονίκη

16/4/2018 4:47:37 μμ

Πρεμιέρα σήμερα για την διαβούλευση που αφορά στην επέκταση του μετρό προς την δυτική Θεσσαλονίκη

Το σχέδιο της επέκτασης του μετρό προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη παρουσιάστηκε σήμερα στην 1η επίσημη διαβούλευση μεταξύ της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ με τη συμμετοχή δημάρχων από τους δυτικούς δήμους της πόλης, του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας και Φορέων.
Το πλάνο περιλαμβάνει δύο γραμμές. Η πρώτη θα ξεκινά από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης και θα περιλαμβάνει τους σταθμούς Επτάλοφος, Μενεμένη, Κορδελιό, Εύοσμος. Η δεύτερη θα ξεκινά από την πλατεία Δημοκρατίας και θα περιλαμβάνει τους σταθμούς Νεάπολη, Αγ.Βαρβάρα, Σταυρούπολη, Πολίχνη. Οι δύο γραμμές θα ενώνονται στο ύψος του Περιφερειακού στο ύψους του Ευόσμου στη στάση Ομόνοι δημιουργώντας έτσι μια ενιαία κυκλική γραμμή.
Με τον τρόπο αυτό ενώνεται η Δυτική Θεσσαλονίκη με τη βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά αλλά και δίνει τη δυνατότητα στους κατοίκους των δυτικών δήμων να μετακινούνται πιο γρήγορα από τον έναν δήμο στον άλλο.
Εντός του 2018 θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες που περιλαμβάνουν δύο σκέλη τις αρχαιολογικές εργασίες και την μεταφορά των δικτύων κοινής ωφέλειας οι οποίες υπολογίζεται να διαρκέσουν περίπου δύο χρόνια. Όπως ανέφερε ο Πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ αυτό γίνεται πρώτη φορά προκειμένου να αποφευχθούν οι όποιες καθυστερήσεις από τυχόν προβλήματα που θα παρουσιαστούν για να μην συμβούν όσα παρατηρήθηκαν στην κύρια γραμμή που όλες οι εργασίες γίνονται ταυτόχρονα.
Αφού ολοκληρωθούν οι πρόδρομες εργασίες θα γίνει η δημοπράτηση του έργου. Σύμφωνα με τον αρχικό προϋπολογισμό το κόστους του έργου θα κυμανθεί στο 1 δις ευρώ και η χρηματοδότηση θα αναζητηθεί σε ευρωπαϊκά κονδύλια.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ ήδη έχουν εξασφαλιστεί 30 εκ. ευρώ για τις πρόδρομες εργασίες. Όπως ο ίδιος δήλωσε το έργο θα βοηθήσει στην ισόρροπη ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή.
Η τοποθέτηση του κ. Μυλόπουλου προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Περιφερειάρχη κ. Τζιτζικώστα ο οποίος δήλωσε ότι το κόστος του έργου θα φτάσει το 1 δις ευρώ και στην τσέπη έχουμε μόνο τα 30 εκ. ευρώ. «Είναι αστείο να συζητάμε για ένα έργο 1 δισ ευρώ, έχοντας 30 εκατομμύρια στην τσέπη… μη διανοηθείτε να στήσετε λαμαρίνες χωρίς να έχετε εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση» ανέφερε χαρακτηριστικά.  
Απαντώντας ο κ. Μυλόπουλος σημείωσε ότι ο Περιφερειάρχης ή δεν ξέρει ή προσπαθεί να δημιουργήσει ομίχλη. «Κανένα έργο δεν σχεδιάζεται αν έχεις τα λεφτά στη τσέπη, για να πας να ζητήσεις χρήματα, πρέπει να παρουσιάσεις το φάκελο της μελέτης και, για να το κάνεις αυτό, πρέπει να γίνουν οι πρόδρομες εργασίες, ότι δηλαδή κάνουμε τώρα. Κάνουμε ότι πρέπει για να μη μείνουν λαμαρίνες στη μέση» επισήμανε.

Οι προτάσεις των δημάρχων και φορέων


Κριτική άσκησε και ο Δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου λέγοντας ότι έχουμε ξανασχεδιάσει αυτές τις στάσεις αλλά δεν βλέπουμε να υπάρχει χρονοδιάγραμμα. Όπως τόνισε είναι διεθνής πρωτοτυπία να ξεκινά ένα έργο ενός δισεκατομμυρίου ευρώ με 30 εκ. Ο κ. Κυρίζογλου έθεσε ακόμη το ζήτημα ότι δεν υπάρχει στο σχέδιο στάση στο σταθμό των ΚΤΕΛ Μακεδονία και πρόβλεψη για τα ΤΕΙ της Σίνδου και τη Βιομηχανική Περιοχή. 


Ο Δήμαρχος Ευόσμου – Κορδελιού Πέτρος Σούλας πρότεινε να υπάρξει μια τροποποίηση στο σχεδιασμό ώστε να καλύπτει ολόκληρη της περιοχή του Ελευθερίου Κορδελιού που έχει όπως είπε 55.000 κατοίκους. «Να βοηθήσουμε όλοι ώστε το έργο να γίνει το γρηγορότερο» επισήμανε. 


Ο Δήμαρχος Ωραιοκάστρου Αστέριος Γαβότσης πρότεινε να δημιουργηθεί ένας τερματικός σταθμός στο Ωραιόκαστρο κοντά στον τερματικό σταθμό του ΟΑΣΘ λέγοντας ότι το Ωραίοκαστρο είναι μια αναπτυσσόμενη περιοχή. 


Ο Δήμαρχος Παύλου Μελά κ. Δεμουρτζίδης σημείωσε ότι πρέπει να ακολουθηθεί η όποια διαδικασία είναι καλύτερη για να γίνει το έργο γρηγορότερα. Έθεσε το ζήτημα της επέκτασης προς Ευκαρπία και το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου ενώ αναρωτήθηκε μήπως αυτή η κυκλική χάραξη καθυστερήσει το έργο. 


Ο κ. Σαουλίδης αντιδήμαρχος του Δήμου Νεάπολης – Συκεών σημείωσε ότι η δυτική Γραμμή, δεν θα εξυπηρετεί το βόρειο τμήμα του πολεοδομικού συγκροτήματος και πρότεινα μια διακλάδωσε κατά μήκος των οδών Βενιζέλου και Ανδρέα Παπανδρέου, για να φτάσει το Μετρό στο Νοσοκομείο Παπανικολάου 


Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης σε μια σύντομη τοποθέτηση δήλωσε ότι το μετρό είναι απολύτως αναγκαίο και απαραίτητο και αν συνδυαστεί με τον τραμ θα είναι ακόμη καλύτερα. 


Τοποθετήσεις 


Στη σύσκεψη το παρόν έδωσε ο αναπληρωτής υπουργούς Ενέργειας και Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάμμελος λέγοντας ότι το έργο του Μετρό θα συμβάλει στη μείωση της εκπομπής ρύπων και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και ότι θα βοηθήσει στην ισόρροπη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης. 


Ο Μητροπολίτης Σταυροπόλεως – Νεαπόλεως Βαρνάβας αναρωτήθηκε αν υπάρχει χρονοδιάγραμμα και χρηματοδότηση για το έργο θέτοντας παράλληλα τη μη σύνδεσή του με τον σταθμό Μακεδονία και τα ΤΕΙ της Σίδνου και τη ΒΙΠΕ.


Η Διευθύντρια του Πρωθυπουργικού γραφείου στη Θεσσαλονίκη Κατερίνα Νοτοπούλου είπε ότι για την κυβέρνηση είναι σε πρώτη προτεραιότητα το Μετρό και η επέκτασή του προκειμένου να μειωθεί ο χρόνος και το κόστος μεταφοράς των πολιτών. 


 






Copyright © 2018 RThess All rights reserved