Οδηγήσαμε το νέο Nissan Qashqai και σας παρουσιάζουμε την άποψή μας (Photos)
Σίγουρα οι καλοκαιρινές διακοπές αποτελούν την πιο συναρπαστική εποχή του χρόνου, και συγχρόνως μοναδική ευκαιρία για αποδράσεις με αυτοκίνητο, προκειμένου να γνωρίσει κανείς, νέους τόπους περνώντας ποιοτικό χρόνο με αγαπημένα του πρόσωπα.
Η εισαγωγή αυτή, αντιπροσωπεύει ένα κομμάτι από την δική μου εμπειρία που βίωσα οδηγώντας το ολόφρεσκο SUV της Ιαπωνικής Nissan, το Qashqai, το οποίο πλέον ανασχεδιασμένο συνεχίζει μία παράδοση που «μεγαλώνει» γερά παιδιά!
Ο ηγέτης μας ήρθε επι ελληνικού εδάφους, άκρως εξηλεκτρισμένο με νέο φευγάτο Look, το οποίο προέρχεται από σχέδια και στοιχεία αρχαίων Ιαπωνικών στολών, που όλα μαζί δημιουργούν έναν εκρηκτικό δυναμισμό, ανάλογο των Ιαπώνων πολεμιστών.
Κόλλησα με την ανασχεδιασμένη γρίλια, που έχει πάνω της πολλά τρισδιάστατα στοιχεία τα οποία στην κυριολεξία νομίζεις ότι κρέμονται από κάπου! Στην άκρη του καπό, έχουν τοποθετηθεί καινούργιοι προβολείς οι οποίοι, είναι το κάτι άλλο, καθώς τραβούν την προσοχή στην προοπτική εικόνα του Qashqai, δένοντας αρμονικά με τα υπόλοιπα φωτιστικά σώματα που βρίσκονται χαμηλότερα, και στην κυριολεξία, κάνουν την νύχτα ημέρα, με την απίστευτη κατανομή φωτός! Κατηφόριζα από την Ελευθερούπολη Καβάλας προς την περιοχή της Αμφίπολης μέσα στη νύχτα, απολαμβάνοντας μια απίστευτη ορατότητα του επαρχιακού δρόμου στον οποίο σε πολλά σημεία η σήμανση, απουσιάζει! Τα δε φώτα ημέρας, κολλάνε τέλεια με την εμπρόσθια γρίλια, δημιουργώντας sportive εμφάνιση.
Φτάνοντας στην Αμφίπολη, η παρέα που με ανέμενε, πρόσεξε και το πίσω μέρος καθώς, κάνοντας όπισθεν αποκαλύφθηκε η φωτεινή κατακόκκινη γραμμή που κάνει απίστευτο παιχνίδι και βγάζει μάτια! Άριστο το οπτικό αποτέλεσμα του εμπρόσθιου και πίσω μέρος του Qashqai με τα φώτα αναμμένα να τονίζουν με τρόπο ιδιαίτερο τις χρωματικές καλλιτεχνίες του αμαξώματος, το οποίο στην έκδοση N-design, τα σπάει!!
Οι μεγάλοι τροχοί με τη νέα γκάμα ζαντών είναι 18 ιντσών, (υπάρχουν και μεγαλύτερες) και μάλιστα όταν το είδα στην πλάγια όψη του, το γούσταρα ακόμη περισσότερο γιατί ξεσήκωσε ευχάριστα την διάθεση μου, ενώ συγχρόνως άνοιξε… και την όρεξη μου για ταξίδι!
Άλλα κόλπα….. στα εντός του Qashqai
Όλοι εσείς που έχετε καθίσει πίσω από το τιμόνι του, είμαι σίγουρος πως έχετε διαμορφώσει μια εικόνα του εσωτερικού του Qashqai. Ε λοιπόν ξεχάστε την γιατί το καινούργιο πράγμα είναι άλλο πράμα! Νέα και πολύ φιλικά στο άγγιγμα και την μυρωδιά υλικά «αγκαλιάζουν» την κεντρική κονσόλα το επάνω ταμπλό, το ντουλαπάκι, και τα ένθετα στις 4 πόρτες. Τα καθίσματα η καλύτερα οι «αναπαυτικές πολυθρόνες» εκτός από φιλόξενες, είναι και άριστα επενδυμένες προδίδοντας μια ανώτερη αίσθηση στον οδηγό. Βέβαια το στοιχείο που έπεσε η ματιά μου πάνω του, ήταν το σήμα με το logo Qashqai που βρίσκεται κάτω από τα προσκέφαλα, όσο δε για την ποιότητα υφάσματος των καλυμμάτων ένα έχω να σας πω! Θεσσαλονίκη Καβάλα από την παλιά Εθνική Οδό, όπου με τις στάσεις για photo, πήρε πάνω κάτω 3 ωρίτσες, χωρίς να ιδρώσει η πλάτη μου!!
«Ξέφυγε» η Τεχνολογία του!
Γη καλεί Σελήνη.. over! Ξεκινώ από το αναβαθμισμένο σύστημα AVM το οποίο πλέον διαθέτει και λειτουργία 3D, που επιλέγει 8 σημεία προβολής το κάθε ένα διαφορετικό μεταξύ του, με υψηλή ευκρίνεια, ακόμη και τη νύχτα, ανιχνεύοντας με ακρίβεια οποιονδήποτε κίνδυνο εγκυμονεί στο αυτοκίνητο. Επίσης ένα τρίτο μάτι «άνωθεν» ενημερώνει για την θέση των μπροστινών τροχών, κάτι που επιτρέπει την κίνηση του Qashqai, σε στενά μέρη ή σημεία όπου… δεν υπάρχει κανείς να σου κάνει κουμάντο! Και αν δεν εντυπωσιαστήκατε με αυτά που σας περιγράφω τότε, για όλους εμάς που κατοικοεδρεύουμε εντός πόλεων, υπάρχει διαθέσιμη η λειτουργία Parking Spot Location Memory! Αποθηκεύει τοποθεσίες στάθμευσης που συχνά παρκάρει ο οδηγός, θυμάται την ακριβή θέση, και επιτρέπει φοβερό παρκάρισμα!
Πολλές οι αλλαγές στο καντράν έ…οθόνη TFT όπισθεν του Τιμονιού, με έντονα χρώματα & ευδιάκριτη λειτουργία, ιδιαίτερα των προφίλ οδήγησης, η οποία δεν αποσπά την προσοχή του οδηγού! Μ άρεσε η λειτουργία ροής ενέργειας, γιατί μου έφτιαχνε ευχάριστα την διάθεση καθώς έβλεπα το απίστευτο οικολογικό αποτύπωμα του Qashqai, το οποίο και σύγκρινα πολλές φορές με τον δείκτη καυσίμου, ο οποίος έμοιαζε να «βρισκόταν» σε αδράνεια διακοπών!
Επίσης έκανα αρκετές φορές χρήση του συστήματος,Google Assistant, για το σύστημα πλοήγησης, το οποίο ανταποκρίθηκε και με έστειλε με ακρίβεια στον προορισμό μου! Τις τηλεφωνικές κλήσεις δεν τις δοκίμασα, γιατί απλά την ώρα εκείνη, δεν ήθελα να χάσω αυτό το ωραίο smooth που είχα στα χέρια μου οδηγώντας το νέο Qashqai. Αξίζει να σας αναφέρω ότι το νέο SUV της Nissan,αποτελεί στην ουσία το πρώτο της αυτοκίνητο που ενσωματώνει την suite της Google, ως μέρος του Nissan Connect.
Στρατιά αγγέλων …..τα συστήματα υποβοήθησης!
Είπαμε αναβαθμισμένο παντού! Για το λόγο αυτό απόλαυσα το κάθε χιλιόμετρο πίσω από το τιμόνι του, καθώς μια ανεξήγητη ηρεμία απέρρεε από τις λειτουργίες ασφάλειας, οι οποίες όπως θα διαπιστώσετε (αν το τεστάρετε) βρίσκονται σε κατάσταση συνεχούς συναγερμού! Ειδικότερα αυτό που μας αφορά όλους μας. Η αυτόνομη πέδηση, εκτάκτου ανάγκης η οποία πλέον αντιδρά πιο άμεσα όταν ο sensor διαβάσει πιθανή σύγκρουση! Ναι ρε φίλε μου.. βγήκε ο άλλος με το πατίνι από το πουθενά και το Qashqai τον πήρε χαμπάρι και γονάτισε, ολόκληρο!! Άντε γειά.
Τώρα αγαπητοί μου αναγνώστες όσον αφορά το σύστημα Nissan Connect Services το οποίο στην κυριολεξία φορτώθηκε στο «εργαλείο» είναι για να υπενθυμίζει στους ξεχασιάρηδες να το κλειδώνουν η να κλείσουν τα παράθυρα, από την εφαρμογή η οποία όμως.. και εδώ είναι το ζουμί της υπόθεσης, προειδοποιεί για τυχόν παραβιάσεις ρυμούλκηση, και μάλιστα αν πάρετε χαμπάρι το σήκωσαν το «εργαλείο» έχετε δυνατότητα να το ακινητοποιήσετε, και να φωνάξετε τα παλληκάρια της Ελλάς να το μαζέψουν!
Καταλάβατε τώρα γιατί έβαλα τίτλο, άλλα κόλπα;
Moteur για «διπλοφίλημα».
Ο γνωστός κινητήρας DIG-T των 1.300cc, εξακολουθεί να παίζει μπάλα στο νέο μοντέλο ένεκα της υποδειγματικής «μαρτυρίας», μόνο που οι Ιάπωνες τεχνικοί έβαλαν το χεράκι τους πραγματοποιώντας δύο αλλαγές. Στην πρώτη, ο 1.300αρης ενισχύεται από ένα 12volt, Mild Hybrid σύστημα, που αποδίδει 140hp, ενώ στην 2η 158hp.
Εκείνο που τα σπάει όμως είναι η απίστευτη λειτουργικά έκδοση e-power, η οποία «δεν ψάχνει ποτέ για πρίζα» γιατί απλά, είναι αυτοφορτιζόμενη! Το εν λόγο σύστημα αποτελεί σύμπραξη ενός ηλεκτροκινητήρα 140kw ή 190hp, που δίνει απευθείας κίνηση στους τροχούς! Αλλά κόλπα έτσι φίλοι μου! Το υπόλοιπο σύστημα παίρνει κίνηση από τον 3κύλινδρο Βενζινοκινητήρα μεταβλητής συμπίεσης χωρητικότητας1.500cc, και απόδοσης 156 ίππων. Η μπαταρία του e-power είναι υψηλής ισχύος ιόντων λιθίου χωρητικότητας1,8kwh,του οποίου η απόδοση είναι για πολλά «Οσκαρ» καθώς η απόκρισή του είναι πάντα γραμμική! Ο δε θερμικός κινητήρας, χάρις τη μεταβαλλόμενη συμπίεση, εκπέμπει ρίπους ακόμη χαμηλότερους από τους κλασσικούς κινητήρες εσωτερικής καύσεως!
Η άποψή μου!
Το εν λόγο νέο Nissan Qashqai,που είχα τη χαρά να οδηγήσω, έστω και για μια εβδομάδα, κατάφερε να διώξει μακριά το άγχος της καθημερινότητας, καθώς, η αίσθηση της μοναδικότητάς του ανεβάζει ευχάριστα την διάθεση ενός οδηγού! Ναι, διαφέρει πολύ, τόσο από τον ανταγωνισμό όσο, και από το προηγούμενο μοντέλο, καθώς ο τεχνολογικός εξοπλισμός του είναι άκρως προσανατολισμένος στο μέλλον, δημιουργώντας εκείνες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για την ασφάλεια και απόλαυση της οδήγησης του!
Και με καλή τιμή αγοράς έτσι; …. για Mild Hybrid έκδοση από 27.490€ και ανεβαίνουμε μέχρι εκεί που επιθυμεί η τσέπη σας ….. Αξίζει να δώσετε σημασία στην έκδοση e-power η οποία τα σπάει…. Άποψη δεν θέλατε ..ε άποψη σας γράφω με την σειρά μου! Οι διαθέσιμες εκδόσεις είναι οι Elite, Premium, N-Connecta, N-Connecta Feel και Techna (όλες με χειροκίνητο κιβώτιο), με τιμές που εκκινούν από τα 27.490€, 29.990€, 32.190€, 34.290€ και 36.290€.
Ελπίζω να σας άρεσε το άρθρο μου και αν επιθυμείτε να το οδηγήσετε τότε δεν έχετε παρά να πάτε μέχρι στην Nissan στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης και να το οδηγήσετε!
Κυρίες κύριοι καλές διαδρομές!
Παντελής Τζερτζεβέλης
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει τώρα στη Θεσσαλονίκη.
Διαβάστε πρώτοι τις έκτακτες ειδήσεις & τα τελευταία νέα της Θεσσαλονίκης και όλης της Ελλάδας.