RThess Logo
Στείλτε τα μηνύματα σας live, πάρτε μέρος στη συζήτηση.
NOW ON AIR
Θέμα συζήτησης :
Χειμερινή οδήγηση: Αλλάζουμε τα “παπούτσια” του αυτοκινήτου!

Comments are closed.

Αρχική / AUTO MOTOSPORTS / Χειμερινή οδήγηση: Αλλάζουμε τα “παπούτσια” του αυτοκινήτου!

AUTO MOTOSPORTS

14/12/202410:00

Χειμερινή οδήγηση: Αλλάζουμε τα “παπούτσια” του αυτοκινήτου!

Τα ελαστικά, έρχονται αντιμέτωπα με τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, οι οποίες δοκιμάζουν στο έπακρο την αντοχή τους στην οδήγηση. Τώρα, αν στα πιο πάνω, προσθέσετε και τις συνθήκες περιβάλλοντος, και τον ανθρώπινο παράγοντα, τότε, καλό είναι να ξέρουμε πως τα φροντίζουμε για να απολαμβάνουμε την ασφάλεια τους.

Χειμερινή οδήγηση: Αλλάζουμε τα “παπούτσια” του αυτοκινήτου!

 

Στην καθημερινή μας κινητικότητα, για όσους  από την “παρέα” των ακροατών του Ράδιο Θεσσαλονίκη, χρησιμοποιούμε ι.χ. στις μετακινήσεις μας, καλό είναι να έχουμε κατα νου ότι: “τα ελαστικά μας, έρχονται αντιμέτωπα με αρκετές ανωμαλίες του οδοστρώματος, οι οποίες δοκιμάζουν στο έπακρο την αντοχή τους”. Τώρα αν σε όλα τα πιο πάνω προσθέσετε τις συνθήκες περιβάλλοντος και τον ανθρώπινο παράγοντα, τότε καλό είναι να ξέρουμε πως τα φροντίζουμε για να απολαμβάνουμε την ασφάλεια τους.

– Οι κλιματολογικές συνθήκες του περιβάλλοντος, όπως οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες που κάνουν την άσφαλτο να καίει αλλά και οι πολύ ψυχρές θερμοκρασίες με ακατάλληλα ελαστικά, φθείρουν πιο γρήγορα ένα λάστιχο, επηρεάζοντας τη διάρκεια της ζωής του.

– Η οδήγηση σε δρόμους με κακοτεχνίες, δηλαδή, με πολλές λακκούβες, σαμαράκια και κράσπεδα, επιταχύνει τη φθορά του πέλματος, ενώ ενδέχεται να εμφανιστούν σπασίματα στα πλαϊνά τοιχώματα, τα οποία δεν επιδιορθώνονται.

– Η αμέλεια επισκευής ενός κλαταρισμένου ελαστικού και η κίνηση του οχήματος με σκασμένο λάστιχο για αρκετά μέτρα, αυτομάτως το καταστρέφει, ενώ δημιουργεί φθορές στις ζάντες ακόμα και στην ανάρτηση. Ένα ξεφούσκωτο λάστιχο “τετραγωνίζεται” και στην περίπτωση που το όχημα είναι ακινητοποιημένο για πολλές μέρες.

– Η παράλειψη του τακτικού ελέγχου των πιέσεων των ελαστικών (π.χ. μια φορά το μήνα) είναι από τους πιο κύριους παράγοντες που επηρεάζει τη διάρκεια ζωής των ελαστικών, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι όταν ένα λάστιχο έχει χάσει έστω και λίγο αέρα, τότε γίνεται επικίνδυνη η συμπεριφορά του οχήματος στο δρόμο.

– Η ευθυγράμμιση και ζυγοστάθμιση μειώνει σημαντικά την φθορά των ελαστικών. Στην περίπτωση που το αυτοκίνητο τραβάει δεξιά ή αριστερά όταν το τιμόνι είναι ευθεία και ο δρόμος επίπεδος, τότε χρειάζεται ευθυγράμμιση. Όταν ένας τροχός (ή περισσότεροι) προκαλούν κραδασμούς και τρέμουλο στο τιμόνι, τότε το αυτοκίνητο χρειάζεται ζυγοστάθμιση.

– Η παρατεταμένη οδήγηση σε πολύ γρήγορες ταχύτητες έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη πολύ υψηλών θερμοκρασιών στο λάστιχο, κάτι που μπορεί να του προκαλέσει ζημιά, μέχρι και αιφνίδια καταστροφή όταν ξεπεραστεί ο δείκτης ταχύτητας του.

– Η υπερφόρτωση και η υπέρβαση του ορίου του μέγιστου φορτίου που προβλέπεται για το ελαστικό οδηγεί τάχιστα στην καταστροφή του.

– Η υποπίεση στο ελαστικό δημιουργεί κάμψη του σκελετού, υπερθέρμανση, ανομοιόμορφη φθορά στα ελαστικά, αύξηση της αντίστασης κύλισης και υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

– Πίεση αέρα στο ελαστικό πρέπει να ακολουθεί τις προδιαγραφές του κατασκευαστή του αυτοκινήτου. Η σχετική ετικέτα συνήθως βρίσκεται στην τάπα του καυσίμου, ή στην πόρτα του οδηγού ή στο εγχειρίδιο χρήσης. Σε πολλά αυτοκίνητα διαφέρει η πίεση μεταξύ των μπροστινών και των πίσω τροχών. Στα ελαστικά δεν αναγράφεται η συνιστώμενη πίεση αλλά η μέγιστη πίεση αέρα, η πληροφορία αυτή εντοπίζεται στα πλαϊνά του ελαστικού.

– Η τοποθέτηση ελαστικών διαφορετικών εταιριών, στο ίδιο αυτοκίνητο, προκαλεί ανομοιόμορφη φθορά και είναι μία επικίνδυνη τακτική που επηρεάζει την οδική συμπεριφορά του, γιατί κάθε ελαστικό έχει διαφορετικές προδιαγραφές και χαρακτηριστικά πρόσφυσης, υδρολίσθησης κλπ.

Και μην ξεχνάτε ότι η καλή “υγεία” των ελαστικών περνάει και από την σωστή απόδοση της ανάρτησης, η οποία με την σειρά της επιταχύνει την φθορά των ελαστικών, καθώς το ι.χ. μας δεν πατάει επαρκώς στο δρόμο!

Για να βρείτε τα ελαστικά που ταιριάζουν στα γούστα σας,  μιλήστε με τους ειδικούς!

MAXXIS INTERNATIONAL HELLAS, Μαρίνου Αντύπα 3 , Καλοχώρι 57009. Καλέστε μας τώρα: 2310 755605,4,3 · Email: info@maxxis.gr. ©2024 Maxxis International HELLAS

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο Παντελής Τζερτζεβέλης

Ο Παντελής Τζερτζεβέλης γεννήθηκε το 1967 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, και ακόμη από μικρή ηλικία, εντάχθηκε στον κόσμο της περιπέτειας, καθώς ήταν μέλος του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων, όπου ανέβηκε μέχρι τον βαθμό του Προσκόπου του Έθνους! Σε ηλικία 16 χρόνων, βρέθηκε υπό την καθοδήγηση του μεγάλου Φωτορεπόρτερ, Γιώργου Φουρκαλά, όπου και έμαθε την τέχνη της φωτογραφίας και καθημερινά εργαζόταν τραβώντας φωτογραφίες, για τις εφημερίδες Μακεδονία- Θεσσαλονίκη, και Σπορ του Βορρά! Λίγο αργότερα παράλληλα με τις σπουδές του στο Πολυτεχνείο, παρακολούθησε 2ετή σχολή φωτογραφίας, και έναν χρόνο αργότερα την τριετή σχολή δημοσιογραφίας ΑΚΤΟ. Εργάστηκε σε περιοδικά και Εφημερίδες όπως οι Μακεδονικές Επιλογές, Το AUTO moto, ο Ταχυδρόμος, Το Traveller, το ΕΘΝΟΣ, η ΒΡΑΔΙΝΗ, η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΒΟΡΡΑΣ, ΣΠΟΡ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ. Από το 2008 μέχρι το 2013, από την συχνότητα της ΕΡΤ3 εργάστηκε στην εκπομπή ΕΠΙΤΡΟΧΩΝ, και ταξίδευε τους ακροατές του μέσα από την εκπομπή του …τα μπαγκάζια , στις εσχατιές της Εναλλακτικής Ελλάδας. Από το 2014 εργάζεται στον Όμιλο του ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και μέσα από την συχνότητα του πρώτου ραδιοφώνου της Βόρειας Ελλάδας, υπηρετεί τον κόσμο της αυτοκίνησης, και των αποδράσεων. Είναι υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου του ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ, και της ΕΝΩΣΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ. Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ, και της Παγκόσμιας ένωσης Δημοσιογράφων.

/ Δείτε ακόμα

AUTO MOTOSPORTS

19.12.202419:03

Η Ελλάδα, με το έργο που σήμερα μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, κάνει ένα ακόμη βήμα ολιστικής ισχυροποίησης. Το σπουδαίο αυτό, νέο έργο, θα αποτελεί στοιχείο νευραλγικού χαρακτήρα στο χάρτη των οδικών αξόνων της πατρίδας μας. Έτσι, το οδικό δίκτυο της

AUTO MOTOSPORTS

19.12.202419:01

Η Mercedes-Benz αναβάθμισε το σύστημα υπό όρους αυτόνομης οδήγησης DRIVE PILOT και τώρα έλαβε την απαραίτητη έγκριση από τη γερμανική Ομοσπονδιακή Αρχή Μηχανοκίνητων Μεταφορών. Πλέον, όλα είναι έτοιμα για την έναρξη των πωλήσεων του συστήματος στις αρχές του 2025 στη

AUTO MOTOSPORTS

18.12.202415:59

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε ο κύκλος των τεχνικών σεμιναρίων που διοργάνωσε η εταιρεία INTER CARS στη διάρκεια του 2024. Συγκεκριμένα, σε 25 σεμινάρια εκπαιδεύτηκαν περισσότεροι από 1.500 μηχανικοί αυτοκινήτων από όλη την Ελλάδα. Τα τελευταία σεμινάρια πραγματοποιήθηκαν στο χώρο της

AUTO MOTOSPORTS

18.12.202415:54

  Η Mercedes‑Benz αξιοποιεί ακόμα περισσότερο τη δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) για να αυξήσει τις δυνατότητες του φωνητικού βοηθού MBUX με μία νέα λειτουργία «γενικών γνώσεων». Με τη χρήση της ΤΝ, μπορεί πλέον να παρέχει ενημερωμένες απαντήσεις σε ερωτήσεις που

AUTO MOTOSPORTS

18.12.202414:34

  Η Škoda έδωσε στη δημοσιότητα σκίτσα της εξωτερικής σχεδίασης των νέων Enyaq και Enyaq Coupé, προσφέροντας μια πρώτη γεύση από τη σημαντική σχεδιαστική αναβάθμιση για το αμιγώς ηλεκτρικό best seller της. Τα σκίτσα τονίζουν βασικά στοιχεία της σχεδιαστικής φιλοσοφίας

AUTO MOTOSPORTS

17.12.202416:10

  ‘125 χρόνια της Opel στην κατασκευή αυτοκινήτων: Forever forward since 1899’: Αυτό ήταν το  σύνθημα της Opel για το 2024. Εκτός από αυτή τη σημαντική επέτειο, η Opel γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα των νέων SUV της, του Νέου Opel Grandland και του Νέου Opel

thess

Επικαιρότητα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

20.12.202410:52

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

20.12.202410:43

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

20.12.202409:05

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή