Ήρθε για πολύ λίγους! Αναστατώνει στο κοίταγμά του, καθώς μοιάζει με τα υπόλοιπα 500αράκια αλλά δεν είναι ίδιο με αυτά! Η «μικρή» κροτίδα της Fiat, το 595 Competitione, κλέβει την παράσταση στους δρόμους, καθώς ξεχωρίζει χάρις στο νέο μυώδες ιταλικό στιλάκι και τον μοναδικό ήχο που αναδύεται από δύο διπλές εξατμίσεις της Record Monza, που κάνουν όλα τα κεφάλια να γυρίζουν ξαφνιασμένα!
Μπορεί να μοιάζει λιγάκι υπερβολικό στην όψη του, αλλά αυτός είναι και ο σκοπός της κατασκευής του. Η υπερβολή σε όλο της το μεγαλείο, που κάνει ακόμη και μεγαλύτερα αυτοκίνητα να ζηλέψουν την υπεροχή της μοναδικότητάς του. Είχε δεν είχε η Fiat, κατάφερε να προσθέσει ακόμη 20 άλογα στον γνωστό μας 1.4 T-Jet από το Abarth με τους 160 ίππους, οι οποίοι αυξήθηκαν σε 180 hp χάρις στη νέα εξαιρετική χαρτογράφηση του εγκεφάλου, το νέο εξελιγμένο φίλτρο της BMC και τη μεγάλη τουρμπίνα Garrett, η οποία κάνει «παπάδες»! Θα μου πείτε τώρα, πώς κατάφεραν οι Ιταλοί και χώρεσαν τόσα πολλά σε ένα αμάξωμα που το μεταξόνιό του δεν ξεπερνάει τα 2,3μέτρα; Ε! Εκεί κρύβεται και όλη η τεχνογνωσία της Fiat, που στα sport αυτοκίνητα ξέρει πώς να ξεσηκώνει το κοινό της.
Ο Σκορπιός της Abarth ξεχωρίζει και αποτελεί το κερασάκι στο σύνολο του 595 Competizione. Με μια δεύτερη ματιά εύκολα κανείς μπορεί να ξεχωρίσει τη διαφορά στις λεπτομέρειες που έδωσαν οι σχεδιαστές της Abarth, ξεκινώντας από τη βαφή του αυτοκινήτου, η οποία με το κόκκινο χρώμα της φωτιάς υποδηλώνει τον χαρακτήρα του. Οι ζάντες των 17’’ ξεχωρίζουν απόλυτα, καθώς συνυπάρχουν με τις μεγάλες δαγκάνες των φρένων της Brembo, τους προφυλακτήρες και τους πλαϊνούς μαρσπιέδες, την πίσω αεροτομή και τον απίστευτο διαχύτη εξατμίσεων και κάνουν τη διαφορά στο Look του 595 Competizione, συνοδευόμενοι από τον μελωδικό ήχο των απολήξεων.
Εσωτερικά οι σχεδιαστικές γραμμές που κάνουν το 595 να ξεχωρίζει είναι άκρως αγωνιστικές. Τα δύο μεγάλα μπάκετ καθίσματα με επένδυση carbon Fiber της Sabelt, κυριαρχούν με το άνοιγμα της πόρτας. Το τιμόνι είναι εργονομικό με αγωνιστικές γραμμές, όπως υποδηλώνουν τα paddles αλλαγής ταχυτήτων. Στο πάνω μέρος του φέρει επένδυση, με δέρμα αλκαντάρας, που δένει ομοιόμορφα με το σκίαστρο που έχει τοποθετηθεί επάνω από το καντράν. Το μεγάλο μπαρόμετρο στα αριστερά και το κόκκινο κουμπί με την ένδειξη Sport κλέβουν την παράσταση από το υπόλοιπο σύνολο του νέου πίνακα οργάνων. Η οθόνη 7’’ TFT είναι η ίδια που συναντάμε και στην έκδοση με τα 160 άλογα, αλλά αυτό που ενδιαφέρει τους γρήγορους οδηγούς είναι οι πληροφορίες που δίνει το trip computer που φιλοξενεί ένα G-Meter που εμφανίζει τις επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις του 596 Competizione. Για τα πίσω καθίσματα δεν το συζητάμε! Υπάρχει χώρος για τα μπαγκάζια 2 ατόμων στον χώρο των αποσκευών, που αυξάνει με το πέσιμο των πίσω καθισμάτων.
Αγωνιστική κροτίδα
Οδήγησα το 595 Competizione στους καινούργιους δρόμους της ορεινής Χαλκιδικής και αισθάνθηκα την ιδιαίτερη αγωνιστική διάθεση του κινητήρα των 180 ίππων, με τα 250 nm ροπής, οι οποίοι τελικά όχι μόνον βάζουνε φωτιά στην άσφαλτο, αλλά την ξηλώνουν κιόλας! Η θέση οδήγησης είναι αρκετά ψηλή αλλά χάρις στην καλή στήριξη των μπάκετ καθισμάτων, απολαμβάνεις το πάτημα του γκαζιού που τραβάει μέχρι εκεί που αντέχεις να το πατήσεις, παρασυρόμενος από τον ήχο των εξατμίσεων. Όταν πάτησα το κουμπί sport στη μεγάλη ευθεία της Αρναίας, τότε τα πάντα άλλαξαν! Η απόκριση έγινε αμεσότερη, το τιμόνι έσφιξε και οι σπορ αναρτήσεις έδειξαν πως ελέγχουν απόλυτα το κράτημα του αυτοκινήτου των 1100 κιλών, με το ESP βέβαια να είναι συνεχώς ενεργοποιημένο. Τα 225 χιλιόμετρα μπορεί να ακούγονται «κάπως» για ένα αυτοκίνητο σαν το 595 Competitione, αλλά αποτελούν την πραγματικότητα.
Κάπου εδώ είναι που χρειάζεται να αναφέρω και την ύπαρξη του συστήματος TTC (Τorque Transfer Control), που κατανέμει ομοιόμορφα τη ροπή στους τροχούς χάρις στην ηλεκτρονική λειτουργία ενός μπλοκέ διαφορικού, το οποίο δίνει στα χέρια του σβέλτου οδηγού περισσότερη ασφάλεια στις κινήσεις του. Μήλον της έριδος αποτελεί το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο μοιάζει με play station και υστερεί στη μετάδοση της ταχύτητας. Σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν χωρούνε ολιγωρίες και σκορτσαρίσματα!
Η τιμή απόκτησης του Abarth 595 Competitione κυμαίνεται κοντά στις 30.000€. Ξέρω, θα μου πείτε πως με αυτά τα χρήματα υπάρχουν πολλά σπορ μοντέλα που θα μπορούσατε να αποκτήσετε. Όμως με πιο από όλα θα μπορούσατε να ξεχωρίσετε; Άσε που έχει και σήμα που δαγκώνει!
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΖΕΡΤΖΕΒΕΛΗΣ
Από το φύλλο της THESSNEWS #65 (05/08/2017-06/08/2017)
Comments are closed.