Χάρηκα ιδιαίτερα που ήρθε στα χέρια μου το νέο KONA δεύτερης γενιάς, το οποίο ήρθε εντελώς αγνώριστο, καθώς επανασχεδιάστηκε, βελτιώθηκε στο έπακρο και εφοδιάστηκε από μια μεγάλη τεχνολογική γκάμα η οποία περιλαμβάνει νέα συστήματα μετάδοσης κίνησης, εκδόσεις υβριδικές, ηλεκτρικές, αλλά και sport που ξεχωρίζουν από το σήμα N Line που ξεχωρίζει.
Χωρίς να χρειάζεται πολλές συστάσεις το νέο KONA, είναι από εκείνα τα suv τα οποία ξέρουν πως να προσθέσουν ένα χαμόγελο παραπάνω στους κατόχους του, από όλες τις πλευρές! Μόνο τυχαία δεν ήταν η ανακήρυξη του σε CAR OF THE YEAR 2024, για την χώρα μας, από τα μέλη του Θεσμού, οι οποίοι εκφράστηκαν με τα καλύτερα λόγια για τα πολλά και κρυφά ατού του KONA.
Ήρθε στα χέρια μου την παραμονή ενός μεγάλου ποδηλατικού αγώνα στην περιοχή των Σερβίων του Νομού Κοζάνης, όπου είχα τη χαρά να το οδηγήσω και να ανακαλύψω εκ νέου την αβάσταχτη ελαφρότητα της ισορροπημένης οδήγησης.
Χιλιάρι βενζινοκίνητο με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, απόδοσης 120hp, ήταν το KONA του Test Drive, με το οποίο είχα τη χαρά να καλύψω 765 χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του, απολαμβάνοντας, ένα απροβλημάτιστο και ασφαλές ταξίδι, σε μια διαδρομή όπου ένα suv φανερώνει τις ιδιαιτερότητές του.
Το νέο ΚΟΝΑ είναι μεγαλύτερο, από το προηγούμενο μοντέλο, φαρδύτερο και ψηλότερο καθώς απέχει 16 εκατοστά από το δρόμο, κάτι που του επιτρέπει την πρόσβαση σε βατούς χωματόδρομους, αν και η κίνησή του μεταδίδεται μόνο στους εμπρόσθιους τροχούς!
Η αλήθεια είναι αγαπητοί μου αναγνώστες, ότι μου άρεσε το νέο του Look,το οποίο είναι αρκετά «διαστημικό» με έντονες γραμμές και γωνίες που «βγάζουν» μάτια, συνδυαστικά με τις εξαιρετικά ευδιάκριτες φωτιστικές γραμμές!
Στα εντός!
Εσωτερικά μη τυχόν ψάξετε στοιχεία που μοιάζουν με το προηγούμενο ΚΟΝΑ, γιατί θα εκπλαγείτε τόσο από την αρχιτεκτονική του όσο και από τον λειτουργικό σχεδιασμό του! Κατά την είσοδο και το άνοιγμα της στιβαρής του πόρτας, την παράσταση κλέβει το μεγάλο και ενιαίο κυρτό πάνελ το οποίο ενσωματώνει δύο ευκρινέστατες οθόνες διαστάσεων 12,3 ιντσών με εξαιρετικά γραφιστικά τα οποία δεν κουράζουν τον οδηγό, και ανταποκρίνονται άμεσα στις εντολές του, καθώς διαθέτη, μενού με φωνητικές εντολές, και πολλές επιλογές συνδεσιμότητας. Πάρα ταύτα, κάτω από το infotainment υπάρχει μια μικρή πλαφονιέρα με συμβατικούς διακόπτες, για άμεση πρόσβαση στον διζωνικό κλιματισμό του νέου ΚΟΝΑ.
Η ασφάλεια σε πρώτο πλάνο
Ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά 20 συστήματα ADAS, προσφέρουν στον οδηγό την αναγκαία υποβοήθηση η οποία ελέγχεται και λειτουργεί με την εποπτεία του συστήματος Hyundai smart Sense, και τα οποία είναι διαθέσιμα ακόμη και στην βασική έκδοση! Το σύστημα λειτουργεί τέλεια και σε χρόνο Τ Τ ενημερώνει τον οδηγό για ..πολλά πράγματα στον δρόμο πολύ πριν ακόμη αυτός αντιληφθεί!
Είχα πολύ καιρό να οδηγήσω στην παλιά Ε.Ο. Βεροίας -Κοζάνης και χάρηκα που μου δόθηκε η ευκαιρία να το κάνω οδηγώντας το νέο Hyundai Kona. Nαι σίγουρα και είναι ένα SUV αυτοκίνητο που θα το αγοράσουν οικογενειάρχες, αλλά και εκείνοι που τους αρέσουν τα αθλήματα της περιπέτειας, καθώς οι χώροι του είναι μεγάλοι και μπορούν να φιλοξενήσουν άνετα εξοπλισμό 5 ατόμων που απολαμβάνουν το ταξίδι τους απρόσκοπτα, ένεκα απουσίας αεροδυναμικών θορύβων.
Το μοτέρ όλα τα λεφτά!
Ο τρικύλινδρος χιλιάρης κινητήρας με τα 200Nm που αποδίδουν οι 120 ίπποι του, έδειξαν τα δόντια τους εκεί που τα χρειάστηκα! Στις ανηφόρες, με τα επαναλαμβανόμενα κλειστά στροφιλίκια της πάλαι ποτέ Καστανιάς, όπου έδιναν απροβλημάτιστα τον ρυθμό ανόδου, χρησιμοποιώντας εμφανέστατα την υβριδική υποβοήθηση του υβριδικού συστήματος των 48v, που κάνει την διαφορά καθώς αισθάνεσαι το τράβηγμά του, νιώθοντας τα 120 άλογα! Για την κατανάλωση ούτε λόγος καθώς το ηλεκτρικό σύστημα διατηρεί τους δείκτες σε πολύ χαμηλά επίπεδα! Εκείνο που μου άρεσε πολύ ήταν τα κρατήματα χάρις την ευελιξία του ημιάκαπτου πίσω άξονα, αλλά και το πάτημα του νέου KONA,το οποίο γούσταρα στο έπακρο καθώς η ανάρτηση δεν επέτρεπε το αμάξωμα να παίρνει κλίσεις! Εύκολα ένας οδηγός μπορεί να δεθεί με το ηλεκτρικό τιμόνι του ΚΟΝΑ και να μην καταλάβει, πότε φτάνει στον προορισμό του, ιδιαίτερα όταν η πληροφόρηση που φτάνει στα χέρια του είναι πληρέστατη και ακριβής.
Άξιο λόγου η ενημέρωση που είχα στο GPS μέσω φωνητικής εντολής ότι εισήλθα στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας λόγω εκτέλεσης έργων, στο οδόστρωμα, η οποία με εντυπωσίασε αν και με ξάφνιασε ευχάριστα!
Επίλογος!
Ναι, θα το έπαιρνα! Έτσι απλά και με απόλυτη ευθύτητα! Η συνολική μου άποψη για το νέο Hyundai Kona είναι ότι αποτελεί, ένα από τα καλύτερα B-SUV που έχω οδηγήσει, σε διαδρομές που μπορώ να το συγκρίνω με τον ανταγωνισμό του! Το στοιχεί που το κάνει ακόμη πιο ανταγωνιστικό είναι η τιμή απόκτησης η οποία ξεκινά από τις 23.990€ στην έκδοση premium,ενώ η μεσαία την οποία οδήγησα, και συμφέρει γιατί τα «έχει όλα» αυτά που σας περιέγραψα, έχει 25.990€. Κερασάκι στην τούρτα του ΚΟΝΑ η εκδοχή N Line η οποία αγγίζει τις 27.990€.
Αν είστε από εκείνους, που αναζητούν τεχνολογία ασφάλεια, χώρους και μια αγορά value for money,….Δείτε το, οδηγήστε το και μην το σκέφτεστε πολύ!
Παντελής Τζερτζεβέλης
Comments are closed.