Το κείμενο είναι του Θρυλικού αναβάτη και νικητή του Rally Dakar Βασίλη Ορφανού!
Μετά από συνεννόηση με την ελληνική αντιπροσωπεία της Piaggio, που αγκάλιασε την ιδέα μας να συμμετέχουμε με τη συγκεκριμένη ιταλική μοτοσικλέτα που φέρει επάνω της πάνω από ένα αιώνα εμπειρίας, τεχνολογίας και λαμπρής ιστορίας από τη γέννηση της ( έτος ίδρυσης της το 1921). Η παραλαβή της ολόμαυρης V 85 με προδιαγραφές Euro 5 +, έγινε σε ένα από τα τέσσερα φιλόξενα καταστήματα του κ. Κώστα Λυμπερόπουλου από τη λεωφόρο Βουλιαγμένης 317 στον Αγ. Δημήτριο.
Πηγαίνοντας έτοιμος με τον εξοπλισμό μου για να το ταξίδι αυτό, με την εκκίνηση του δικύλινδρου εγκάρσιου σε διάταξη V κινητήρα των 853 κ.εκ. ξεκινήσαμε με προορισμό μέσα από το κέντρο της Αθήνας για τη δυτική Πελοπόννησο στην Αρχαία Ολυμπία.
Από την αρχή μου έκανε πολύ θετική εντύπωση η δύναμη και η ροπή του κινητήρα της.. Με 78,9 ίππους και 8,5 κιλά ροπής στις 5.500 σ.α.λ. σου παρέχει ένα θετικό τράβηγμα με μια δύναμη που μετά τις 4.500 σ.α.λ. με τη βοήθεια του συστήματος μεταβλητού χρονισμού που διαθέτει, ανεβάζει γραμμικά και αβίαστα μέχρι τις κόκκινες περιοχές των στροφών της.
Σε αυτό το σημείο αξίζει μια αναφορά σε κάτι ακόμη. Το σύνολο κινητήρα – εξάτμισης παράγει ένα όμορφο και πολύ ιδιαίτερο κρυστάλλινο ήχο, με μια άκρως μελωδική χροιά που μαγεύει κατευθείαν τα αυτιά σου.
Δεύτερη θετική εικόνα η πιο γλυκιά αίσθηση στο κιβώτιο της STRADA που ομολογώ, στη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα οι αλλαγές ταχυτήτων είναι ακριβείς με μια μαλακή αίσθηση.
Με πορεία μέσα από το κέντρο της Αθήνας και τη πλατεία Συντάγματος στα φανάρια της Βουλής μας πιάνει κόκκινο. Η παρουσία των τουριστών είναι πολύ μεγάλη. Αμέσως όμως νιώθεις τα βλέμματα τους να μας επεξεργάζονται και να μας χαμογελούν. Ανταποδίδουμε με ένα χαιρετισμό και συνεχίζουμε προς τη πλατεία Ομονοίας.Η κλασική σχεδίαση της V 85 με λιτές καθαρές γραμμές ενσωματώνει πολύ έξυπνα το ρεζερβουάρ των 23 λίτρων, που ακολουθεί τη νέα μπροστινή μάσκα φώτων με τη βελτιωμένη διάφανη και χειροκίνητα ρυθμιζόμενη ζελατίνα της, για ακόμη καλύτερη προστασία από τον αέρα. Βγαίνοντας στη λεωφόρο Αθηνών με κατεύθυνση προς Κόρινθο, ακολουθώ την Παλιά Εθνική Οδό μετά την Ελευσίνα για τα Ίσθμια της Κορίνθου.
Οδηγούμε την STRADA V 85 με χαρακτηριστική άνεση και ευκολία. Έχει μια πολύ καλή και εργονομική θέση οδήγησης που σε συνδυασμό με την άνετη και φαρδιά σέλα της με τις ποιοτικές κόκκινες ραφές επάνω της μας επιτρέπει να είμαστε πολύ χαλαροί με μόνο μας μέλημα, την απόλαυση της οδήγηση μας, θαυμάζοντας παράλληλα την φοβερή σε ομορφιά διαδρομή μέχρι το Μεγάλο Πεύκο. Στις στροφές της Κακιάς Σκάλας η V 85 στρίβει ιδανικά. Εμπρός το αντεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 41 χιλ. αποσβένει όλες τις ανωμαλίες του δρόμου με χαρακτηριστική άνεση. Η διαδρομή της εμπρός ανάρτησης των 170 χιλ. βοηθά εξαιρετικό σε αυτό. Το ατσάλινο ανοικτό πλαίσιο της MOTO GUZZI κουμπώνει με τον κινητήρα της , ώστε να βοηθά και αυτός ενεργά στη στιβαρότητα του συνόλου. Στο πίσω της τμήμα έρχεται και κουμπώνει ο άξονας του διαφορικού – ψαλίδι για να ολοκληρωθεί το όλο σύστημα αφού το μονό πίσω αμορτισέρ εδράζει επάνω στη δεξιά πλευρά του ψαλιδιού. Με ίδια διαδρομή ( 170 χιλ.) και στην πίσω ανάρτηση, έρχεται να ολοκληρώσει το στιβαρό σύνολο : αναρτήσεων- σκελετού-κινητήρα.
Με αυτή τη ξεκούραστη θέση οδήγησης φτάνουμε στον Ισθμό της Κορίνθου, πετυχαίνοντας βυθισμένη τη γέφυρα των Ισθμίων για να περάσουν κάποια πλοία. Είμαστε ατσαλάκωτοι και περιμένουμε να σηκωθεί η γέφυρα για να συνεχίσουμε. Ανταλλάσουμε χαιρετισμούς με τους ναυτικούς και τα πληρώματα των πλοίων που διασχίζουν τη διώρυγα και μετά από λίγο βρισκόμαστε επάνω στη V 85 με προορισμό την Ακράτα- Πάτρα- Πύργο – Ολυμπία από τη νέα Εθνική Οδό. Στον ανοικτό δρόμο με τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν εύκολα και αβίαστα από τις πολύ καλές σχέσεις στα εξάρι κιβώτιο, η παρουσία του αέρα είναι αισθητή στο κράνος μας. Μας λείπουν μερικοί πόντοι για να μην μας ενοχλεί η ροή του. Αν και έχει γίνει επανασχεδιασμός στο μπροστινό άνεμο θώρακα της V85, παρόλα αυτά ο αέρας μετά τα 130 χιλιόμετρα ταχύτητας γίνεται αισθητός στους ώμους και στο κράνος σου. Για αυτούς που γνωρίζουν από μεγάλα ταξίδια, η προστασία από τον αέρα είναι πολύτιμη στην άνεση του αναβάτη. Για να μπορείς να καλύπτεις με άνεση τις χιλιομετρικές αποστάσεις που έχεις να διανύσεις, πρέπει να κρατάς σχετικά υψηλές ταχύτητες. Με τη V 85 να αγγίζει εύκολα τα 200 χιλιόμετρα της τελικής της, έχοντας ένα ζωηρό και άνετο κινητήρα, ακολουθήσαμε μια έξυπνη λύση βελτιώνοντας το θέμα με τη ροή του αέρα. Έχοντας στο βασικό της εξοπλισμό cruise control, ενεργοποιήσαμε τη χρήση του με ταχύτητα στα 138 χιλ./ώρα. Έτσι μπορέσαμε να κινούμαστε στα όρια ταχύτητας ανεμπόδιστα, έχοντας πλέον πλήρη προστασία από τον αέρα.
Με αυτή τη λύση φτάσαμε σχετικά γρήγορα έξω από τη Πάτρα, αλλά μετά με τα έργα στη Εθνική Πατρών – Πύργου σε εξέλιξη μας οδήγησαν στην Παλιά Εθνική Οδό. Εκεί στα κενά σημεία του δρόμου, όπου χρειαστήκαμε τη δύναμη από το κινητήρα της V 85, αυτή ήταν όση χρειαζόμασταν για να προσπεράσουμε γρήγορα και με ασφάλεια.
Μετά από αυτά τα σημεία, είναι που παίρνουν άριστα τα φρένα της V85 με τη δύναμη και τη προοδευτικότητα τους. Εμπρός είναι εφοδιασμένη με δύο δίσκους των 320 χιλ. που φρενάρουν οι δύο 4 εμβόλων ακτινικές δαγκάνες της Brembo. Στο πίσω μέρος της έχει τοποθετηθεί ένας μονός δίσκος των 260 χιλ. με δαγκάνα 2 εμβόλων. Και στα δύο υπάρχει σύστημα που τα ολοκληρώνει με το ABS .
Ειλικρινά δεν υπάρχει πιο επικίνδυνος δρόμος από την παλιά εθνική οδό Πατρών – Πύργου. Οι πολλές διασταυρώσεις στα χωριά, τα πολλά αγροτικά μηχανήματα, η έλλειψη νησίδας ανάμεσα στα δύο αντίθετα ρεύματα κυκλοφορίας είναι η αιτία για τα αμέτρητα τροχαία δυστυχήματα τόσων χρόνων. Μπορεί να είναι σε εξέλιξη τα έργα για την κατασκευή του νέου εθνικού δρόμου, αλλά τα έργα καθυστερούν
Εν κινήσει με τη STRADA, είχαμε σε όλα αυτά τα σημεία απόλυτη ασφάλεια.
Η νέα TFT έγχρωμη οθόνη των 5 ιντσών δείχνει θερμοκρασία περιβάλλοντος στους 19 βαθμούς Κελσίου. Ιδανική θερμοκρασία για το ταξίδι μας, που ο αερόψυκτος V 2 κινητήρας λειτουργούσε υποδειγματικά. Μετά τη πόλη του Πύργου μας χωρίζουν περίπου 40 χιλιόμετρα απόστασης από τον τελικό μας προορισμό στην Αρχαία Ολυμπία . Με χαμηλότερους ρυθμούς στην κίνηση μας μετά από λίγη ώρα φτάσαμε στη κοιτίδα των Ολυμπιακών Αγώνων με μια ιστορία που χρονολογείται 2.800 χρόνια πίσω.
Φτάνοντας στην όμορφη πόλη της Ηλείας, ήμασταν ατσαλάκωτοι πάνω στη V 85 STRADA.
Την επόμενη ημέρα καλύψαμε μαζί με ένα ειδικό φωτογράφο στη πίσω εξίσου αναπαυτική θέση της, όλο τον ποδηλατικό αγώνα του L ” Etape Grecce, διανύοντας άλλα 300 χιλιόμετρα. Η διαδρομή πολύ απαιτητική ανάμεσα σε δρόμους του επαρχιακού δικτύου της δυτικής Πελοποννήσου. Αργά το απόγευμα τερματίσαμε και εμείς, καλύπτοντας την διπλάσια απόσταση αφού τα χρέη του φωτογράφου μας ήταν πολλά , καλύπτοντας πολλά εμπρός – πίσω μέσα στον αγώνα. Η μοτοσικλέτα μας παντού συμπεριφέρθηκε υποδειγματικά χωρίς να μας κουράσει πουθενά.
Οι τροχοί της των 19 ιντσών εμπρός και των 17 πίσω είναι κατασκευασμένοι από ελαφρύ κράμα αλουμινίου, γεγονός που βοηθάει στις αλλαγές κλίσεων στις αμέτρητες στροφές που καλύψαμε μέσα στην διαδρομή αυτή.
Την επόμενη ημέρα αποφάσισα να επιστρέψω από τη Στερεά Ελλάδα και συγκεκριμένα από το Ρίο – Αντίριο, τη Ναύπακτο , το Γαλαξίδι την Ιτέα , Δεσφίνα, Λειβαδιά, Θήβα, Σχηματάρι, Αθήνα.
Ο λόγος απλός. Η διαδρομή αυτή είναι πολύ πιο όμορφη, με πολλές εναλλαγές σε στροφές με ένα πολύ όμορφο τοπίο που αυτή τη περίοδο το πράσινο και η αναγέννηση της φύσης αποκαλύπτουν τις ομορφιές της Ελληνικής υπαίθρου.
Ξεκινώντας μετά το Πύργο επισκέφθηκα νωρίς το πρωί το χωριό Βυτινέικα του Κώστα Καββαθά για να ανάψω δυό κεριά για την ανάπαυση της ψυχής του, αφού είχε κηδευτεί δύο ημέρες πριν. Ο ιδρυτής των Τεχνικών Εκδόσεων που συνεργαστήκαμε πιο παλιά στους 2 Τροχούς ήταν λάτρης των πολεμικών αεροσκαφών και της μοτοσικλέτας. Τι καλύτερο να τον αποχαιρετήσω στο νέο του ταξίδι στους Ουρανούς : Με τα Φτερά του Αετού της V 85 STRADA της MOTO GUZZI.
Στη συνέχεια οδήγησα προσεκτικά λόγω του κακού οδικού δικτύου μέχρι τη Πάτρα. Μπήκαμε στο ferry boat από το Ρίο για να βγάλουμε ωραίες φωτογραφίες με φόντο τη κρεμαστή γέφυρα του Ρίου – Αντίριου Μετά τη Ναύπακτο συνεχίσαμε την πορεία μας προς το όμορφο και φιλόξενο Γαλαξίδι. Με ταχύτητα ταξιδιού από τα 90-120 χιλιόμετρα ανά ώρα, απολαμβάνεις τις στροφές περιστροφής του κινητήρα της V85 από τις 4.000 έως 6.000 σ.α.λ. μαζί με ένα πολύ όμορφο ήχο από το μεγάλο τελικό της εξάτμισης της, που είναι τοποθετημένο από τα αριστερά στο πίσω μέρος της.Όσον αφορά τα riding modes, πρόκειται για τρεις χαρτογραφήσεις :Road, Rain, Sport , οι οποίες δίνουν όλη τη δύναμη των 80 ίππων.Το μεγάλο προσόν της νέας γενιάς V85, είναι το στήσιμο της. Έχει ένα υπέροχο- ουδέτερο ζύγισμα, πολύ καλά στημένες αναρτήσεις, που σου προσφέρουν μια όμορφη αίσθηση εμπιστοσύνης και ασφάλειας, γεγονός που σε βοηθάει να στρίψεις αρκετά γρήγορα αν το επιθυμείς σε όλες τις στροφέ;.
Με αυτές τις εναλλαγές στροφών φτάσαμε στην Ιτέα. Κάνοντας ανεφοδιασμό η μέση κατανάλωση ανά 100 χιλιόμετρα, κυμαίνεται στα 6,4 λίτρα/100 χιλ.
Μετά τη Δεσφίνα ακολουθήσαμε τη παλιά Εθνική Οδό Λειβαδιάς – Θήβας. Με ένα καλό ρυθμό επιστρέψαμε στη βάση μας στην Αθήνα με όμορφα συναισθήματα.
Διανύσαμε μέσα σε τρεις ημέρες περισσότερα από 1.600 χιλιόμετρα, πολύ άνετα και ξεκούραστα με την Ιταλίδα σύντροφο μας.
Η V85 STRADA από την πρώτη στιγμή που την οδηγήσαμε νιώσαμε αμέσως την εξαιρετική αίσθηση και άνεση στο στρίψιμο της, κάνοντας τον τυχερό αναβάτη της από την πρώτη στιγμή, να αισθάνεται ότι η μοτοσυκλέτα αυτή είναι σαν προέκταση του σώματος του. Αυτή η σχέση καταλήγει στο τέλος σε μία άριστη συνεργασία, που σε κάνει να περνάς εξαιρετικά μαζί της.
Με τιμή αγοράς τις 12.790 ευρώ σε αυτή την έκδοση, σε συνδυασμό με τα 4 χρόνια εγγύησης που δίνει το εργοστάσιο της, αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για όλους αυτούς τους αναβάτες που θέλουν μια ρετρό εμφάνιση με σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας και τεχνολογία που παντρεύει μια θρυλική πορεία με τεχνογνωσία που έχει διάρκεια πάνω από ένα αιώνα δράσης.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.