Μπορεί να άργησε κάποια χρόνια η ισπανική εταιρεία Seat να παρουσιάσει ένα suv μοντέλο στη νέα και ανανεωμένη γκάμα της, αλλά κερδίζει τις εντυπώσεις με το φρεσκότατο Ateca, το οποίο σχεδιαστικά ακολουθεί τις γραμμές του Leon.
Βουνά και παραδοσιακά χωριά δεν έχει μόνο η χώρα μας αλλά και η Ισπανία, όπου οι πωλήσεις του ανταγωνιστικού Nissan Qashqai είναι υψηλές και μέχρι πρότινος έκλεβαν την παράσταση από τη SEAT, η οποία με την προσθήκη του Ateca φιλοδοξεί να καλύψει αρκετές ανάγκες ανθρώπων που η ζωή τους ξεφεύγει από τα όρια των πόλεων και ταξιδεύει στα μονοπάτια της περιπέτειας.
Σε αυτά τα μονοπάτια επιλέξαμε και εμείς να οδηγήσουμε το δίλιτρο και τετρακίνητο Ateca με τους 150 ίππους και το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, στην ευρύτερη περιοχή των Γρεβενών, που διαθέτει κάποιες από τις καλύτερες διαδρομές στη χώρα μας!
Στον δρόμο το νεότατο Ateca ταξιδεύει ευχάριστα, είναι άνετο, καθώς διαχέεται από μία πλούσια ευρυχωρία στο εσωτερικό του, η οποία είναι προσανατολισμένη επάνω στη χρηστικότητα ακόμα και των πιο μικρών θηκών για μικροαντικείμενα που υπάρχουν σε όλο τον διάκοσμο. Τραβάει γερά ο κινητήρας με τα 150 άλογα χωρίς να δυσκολεύεται να μετακινήσει την πλατφόρμα MQB της vw που επάνω της “πατάει” το Ateca. Με τις στροφές να αγγίζουν τις 2000 το λεπτό, ταξιδέψαμε ικανοποιητικά και με οικονομία καυσίμου, η οποία άγγιζε τα 5 λίτρα, χωρίς να χάνεται όταν προσπερνούσαμε αλλάζοντας ταχύτητες στο 6τάχυτο κιβώτιο, το οποίο είναι αρκετά γρήγορο και λειτουργικό στις αλλαγές του. Όταν επιχείρησα δε να ανοίξω τα μπροστινά παράθυρα εν κινήσει, αμέσως το εξελιγμένο σύστημα infotainment με ειδοποιούσε να τα κλείσω, καθώς χάθηκε ο συντελεστής αεροδυναμικής του αυτοκινήτου, αυξήθηκε ο θόρυβος που αναδυόταν από τους καθρέπτες και πλημύριζε δυσάρεστα την καμπίνα αλλά και ανέβαζε την κατανάλωση καυσίμου!
Σε κάποιους επαρχιακούς δρόμους φαίνεται η σπορ διάθεση που κρύβει μέσα του το Ateca. Με την περιστροφή ενός λειτουργικού διακόπτη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα, αλλάζει η συμπεριφορά του από Normal σε sport και off-road, ανάλογα με τον “μανδύα” που επιθυμεί να φορέσει ο οδηγός του. Πάντως το Ateca ικανοποιεί τις ανάγκες του outdoor οδηγού, καθώς πατάει καλά, δεν παίρνει κλίσεις, δεν κάνει θόρυβο και δεν αναπηδάει όταν περνά πάνω από διάφορες ανωμαλίες, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Εξαιρούνται τα σαμαράκια, τα καλντερίμια και οι μεγάλες κοτρώνες στις ελληνικές παραλίες! Όσο για τα φρένα του; Είναι άμεσα, με καλή αίσθηση την ώρα της πέδησης, χωρίς να παραποιούνε τη σωστή πληροφόρηση που μεταδίδει το προοδευτικό τιμόνι του Ateca στον οδηγό.
Κατάλληλα ελαστικά
Το χωριό Σπήλαιο είναι οικισμός εξαιρετικής ομορφιάς, παραδοσιακό, είναι χτισμένο στους πρόποδες του όρους Σταυρός και αποτελεί έναν από τους παλαιότερους οικισμούς της Δυτικής Μακεδονίας. Κάπου εκεί είναι που δοκιμάσαμε την τετρακίνηση του αυτοκινήτου, η οποία μπορεί μεν να μην παραπονέθηκε πουθενά, αλλά σίγουρα μπορεί να πάει και καλύτερα, αρκεί να φοράει τα κατάλληλα ελαστικά για χρήση off-road.
Τα συστήματα ασφαλείας του Ateca είναι υποδειγματικά και δεν αφήνουν κανέναν οδηγό στην τύχη του. Η συνδεσιμότητα των συστημάτων Micro Link και Apple car play δίνουν τη δυνατότητα στους επιβάτες να διαβάζουν τα μηνύματά τους στο Facebook και το twitter καθώς και στον οδηγό να απαντάει σε αυτά υπαγορεύοντάς τα. Ξεχωρίζει η επιλογή λειτουργίας τουTrafic assist, το οποίο πραγματικά σώζει τον οδηγό από κακοτοπιές, καθώς κρατάει σταθερή απόσταση από το όχημα που προπορεύεται. Η ασφάλεια της Seat και ο σεβασμός της προς τον καταναλωτή δεν σταματά εδώ. Αν για οποιονδήποτε λόγο ο οδηγός κοιμηθεί εν κινήσει, ένα ηχητικό σήμα και μία δόνηση στα πεντάλ αναλαμβάνουν να τον ξυπνήσουν. Αν αυτό δεν επιτευχθεί, τότε το αυτοκίνητο παίρνει τον έλεγχο στα χέρια του, χαμηλώνει ταχύτητα , ανάβει αλάρμ και παρκάρει στην άκρη του δρόμου. Είπατε κάτι;
Το νέο Seat Ateca ήρθε για να μείνει! Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που χαρίζει ευχάριστες οδηγικές στιγμές σε όποιον το επιλέξει!
Ένα τεστ drive μπορεί να σας πείσει!
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΖΕΡΤΖΕΒΕΛΗΣ
Από το φύλλο της THESSNEWS #69 (02/09/2017-03/09/2017)
Comments are closed.