RThess Logo
Στείλτε τα μηνύματα σας live, πάρτε μέρος στη συζήτηση.
NOW ON AIR
Θέμα συζήτησης :
Στο 3ο σκαλί του Βάθρου το Ford Raptor T1+ στο Rally Dakar 2025

Comments are closed.

Αρχική / AUTO MOTOSPORTS / Στο 3ο σκαλί του Βάθρου το Ford Raptor T1+ στο Rally Dakar 2025

AUTO MOTOSPORTS

22/01/202518:30

Στο 3ο σκαλί του Βάθρου το Ford Raptor T1+ στο Rally Dakar 2025

Εκτός από την τρίτη θέση των Mattias Ekstrom – Emil Bergkvist, ένα ακόμα Ford Raptor T1+ με πλήρωμα τους Mitch Guthrie Jr – Kellon Walch κατάφερε να διακριθεί στον πιο απαιτητικό αγώνα Rally Raid του πλανήτη κατακτώντας την πέμπτη θέση στη γενική κατάταξη.

Στο 3ο σκαλί του Βάθρου το Ford Raptor T1+ στο Rally Dakar 2025

 

Με φόντο τους αμμόλοφους και τα εξόχως απαιτητικά εδάφη της Σαουδικής Αραβίας, το Ράλι Dakar αναδείχτηκε και φέτος στα πλαίσια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally Raid της FIA ως η απόλυτη δοκιμασία για ανθρώπους και μηχανές. Για το 2025 και σε συνεργασία με την M-Sport, η Ford Performance συμμετείχε στον αγώνα με ένα πλήρες ρόστερ πληρωμάτων στην κορυφαία από πλευράς προδιαγραφών κατηγορία T1+ με όπλο το σκληροτράχηλο Raptor T1+, το οποίο απέδειξε όχι μόνο την ταχύτητα αλλά και την κορυφαία αξιοπιστία του ύστερα από 14 ημέρες, 12 ειδικές διαδρομές και σχεδόν 8.000 km σε μερικά από τα πιο δύσκολα και απαιτητικά εδάφη του πλανήτη.

Επιβεβαιώνοντας για μια ακόμα φορά την φιλοσοφία «Built Tough» της Ford, το νέο Raptor T1+ των Mattias Ekstrom – Emil Bergkvist κατάφερε να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο και να ανταπεξέλθει με επιτυχία σε όλες προκλήσεις που παραδοσιακά προβάλει κάθε χρόνο ο απαιτητικός αυτός αγώνας, κατακτώντας εμφατικά στο φετινό Ράλι Dakar τη νίκη στην ειδική διαδρομή 11, καθώς και την τρίτη θέση στη γενική κατάταξη του αγώνα.

 

«Μπορούμε να είμαστε πολύ περήφανοι ως ομάδα αφού μπορέσαμε να δώσουμε τη μάχη στην κορυφή και να έχουμε καλό ρυθμό και σταθερότητα», δήλωσε ο Matthias Ekstrom αμέσως μετά την ολοκλήρωση του φετινού μαραθωνίου. «Η ποιότητα του Ford Raptor T1+ ήταν εξαιρετική σε αυτόν τον απίστευτα σκληρό αγώνα. Τώρα ανυπομονώ να επιστρέψω σε αυτόν την επόμενη χρονιά και να πιέσω για τη νίκη».

Με την τύχη να γυρνάει από πολύ νωρίς την πλάτη στους Carlos Sainz – Lucas Cruz και με τους Nani Roma – Alex Haro να αντιμετωπίζουν προβλήματα, η επιτυχία της Ford Performance στο φετινό Ράλι Dakar ολοκληρώθηκε με τον πλέον ιδανικό τρόπο με την πέμπτη θέση την οποία κατέκτησαν στη γενική κατάταξη του αγώνα με το Ford Raptor T1+ οι Mitch Guthrie Jr – Kellon Walch στο ντεμπούτο του αμερικανικού πληρώματος στην κατηγορία Ultimate.

«Το Ράλι Dakar δεν μοιάζει με καμία άλλη πρόκληση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και φέτος η ομάδα μας στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων», δήλωσε ο Mark Rushbrook, Global Director, Ford Performance. «Ο Mattias, ο Carlos, ο Mitch, ο Nani και ολόκληρη η ομάδα απέδειξαν τις ικανότητες του Ford Raptor T1+ και την ανθεκτικότητα που χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα της Ford. Ήταν ένας αξέχαστος αγώνας και είμαι περήφανος για την ομάδα μας. Έχουμε αποδείξει ότι το Raptor έχει την ταχύτητα και την αντοχή που απαιτούνται για να αγωνιστεί στα πιο δύσκολα και απαιτητικά περιβάλλοντα στον πλανήτη. Και τώρα ανυπομονούμε για το υπόλοιπο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally Raid της FIA».

Ο Matthew Wilson, Team Principal, Team Ford M-Sport, δήλωσε: «Κατακτώντας μια θέση στο βάθρο και με δύο αυτοκίνητα στην πρώτη πεντάδα, στην πρώτη μας προσπάθεια με το Ford Raptor T1+, είναι μια εξαιρετική αρχή. Ήταν μια μοναδική εμπειρία – η ομάδα ήταν απίστευτη τις τελευταίες τρεις εβδομάδες. Τώρα επικεντρωνόμαστε στην υπόλοιπη σεζόν του πρωταθλήματος Rally Raid με περισσότερο ενθουσιασμό και αυτοπεποίθηση».

 

Η συμμετοχή της Ford τόσο στο φετινό Ράλι Dakar όσο και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally Raid της FIA δεν αποτελεί παρά το αποτέλεσμα της φιλοσοφίας «Build Tough» αλλά και της πλούσιας κληρονομίας της αμερικανικής εταιρείας, η οποία εκτείνεται σε περισσότερες από πέντε δεκαετίες και είναι γεμάτη με απαράμιλλες επιτυχίες και σημαντικές διακρίσεις στους αγώνες εκτός δρόμου.

Ford Raptor T1+: Η καινοτομία συναντά την ανθεκτικότητα

Η κατηγορία T1+ είναι η κορυφαία στα πλαίσια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally Raid της FIA. Σε αυτή συμμετέχουν ειδικά κατασκευασμένα οχήματα που τροφοδοτούνται από κινητήρες παραγωγής – και το Raptor T1+ της Ford Performance που υποστηρίζεται από την M-Sport είναι κατασκευασμένο για να πληροί απόλυτα τα συγκεκριμένα πρότυπα και προδιαγραφές.

Το νέο Raptor T1+ τροφοδοτείται από τον κινητήρα Coyote χωρητικότητας 5,0 λίτρων της Ford, ο οποίος διαθέτει 8 κυλίνδρους σε διάταξη V, 32 βαλβίδες, διάμετρο 93 mm και διαδρομή 92,7 mm. Υποστηρίζεται από ένα προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης, το οποίο φέρει την υπογραφή της Bosch, εξασφαλίζοντας βέλτιστη απόδοση σε όλα τις συνθήκες. Επιλέγοντας έναν ατμοσφαιρικό V8, το νέο Raptor T1+ καταφέρνει να διατηρεί το βάρος σε χαμηλά επίπεδα αποφεύγοντας συγχρόνως την περιπλοκότητα ενός τούρμπο κινητήρα, ενώ ταυτόχρονα κερδίζει σημαντικά οφέλη όσον αφορά τη ροπή.

Επίσης, το προηγμένο πλαίσιο τύπου spaceframe του Raptor T1+ προσφέρει κορυφαία αντοχή ενσωματώνοντας υλικά υψηλής ποιότητας χάρη και στην κορυφαία τεχνική υποστήριξη την οποία παρείχαν η M-Sport σε συνεργασία με την Ford Performance. Το πλαίσιο αυτό εξελίχθηκε ύστερα από χιλιάδες ώρες Ανάλυσης Πεπερασμένων Στοιχείων (FEA), επιτυγχάνοντας μεταξύ άλλων εξαιρετική ακαμψία και ανθεκτικότητα.

Με βάρος 2.010 kg, θηριώδεις τροχούς 37″, μήκος 4.585 mm, πλάτος 2,3 m και μεταξόνιο που φτάνει τα 3,0 m, το Raptor T1+ είναι αναμφισβήτητα μεγάλο. Παρ’ όλα αυτά, ο σχεδιασμός του έχει πραγματοποιηθεί με στόχο την επίτευξη χαμηλού κέντρου βάρους, παρά την απόσταση των 400 mm του αμαξώματος από το έδαφος.

Η ανεξάρτητη και πλήρως ρυθμιζόμενη εμπρός και πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια του νέου, καθαρόαιμου αγωνιστικού αυτοκινήτου της Ford Performance μεγιστοποιεί την ανθεκτικότητα της κατασκευής, χάρη στον ελαφρύ σχεδιασμό και την επιτυχή προσπάθεια των σχεδιαστών της για ελαχιστοποίηση της μη αναρτώμενης μάζας. Ταυτόχρονα, οκτώ στο σύνολο αμορτισέρ της FΟΧ, μαζί με ισάριθμα ελατήρια της Eibach, εξασφαλίζουν διαδρομή τροχού που φτάνει τα 350 mm.

Τόσο το εμπρός και πίσω, όσο και το κεντρικό διαφορικό του Raptor T1+ είναι περιορισμένης ολίσθησης, με την αστείρευτη ισχύ του ατμοσφαιρικού 5.0 V8 Coyote κινητήρα της Ford να περνά και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός προηγμένου συστήματος τετρακίνησης και ενός σειριακού κιβωτίου της Sadev με 6 σχέσεις. Επίσης, ειδικά σχεδιασμένοι ανεμιστήρες ψύχουν το κορυφαίο σε απόδοση σύστημα πέδησης του Raptor T1+, το οποίο αποτελείται από 6-πιστονες δαγκάνες και δίσκους 355 mm.

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο Παντελής Τζερτζεβέλης

Ο Παντελής Τζερτζεβέλης γεννήθηκε το 1967 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, και ακόμη από μικρή ηλικία, εντάχθηκε στον κόσμο της περιπέτειας, καθώς ήταν μέλος του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων, όπου ανέβηκε μέχρι τον βαθμό του Προσκόπου του Έθνους! Σε ηλικία 16 χρόνων, βρέθηκε υπό την καθοδήγηση του μεγάλου Φωτορεπόρτερ, Γιώργου Φουρκαλά, όπου και έμαθε την τέχνη της φωτογραφίας και καθημερινά εργαζόταν τραβώντας φωτογραφίες, για τις εφημερίδες Μακεδονία- Θεσσαλονίκη, και Σπορ του Βορρά! Λίγο αργότερα παράλληλα με τις σπουδές του στο Πολυτεχνείο, παρακολούθησε 2ετή σχολή φωτογραφίας, και έναν χρόνο αργότερα την τριετή σχολή δημοσιογραφίας ΑΚΤΟ. Εργάστηκε σε περιοδικά και Εφημερίδες όπως οι Μακεδονικές Επιλογές, Το AUTO moto, ο Ταχυδρόμος, Το Traveller, το ΕΘΝΟΣ, η ΒΡΑΔΙΝΗ, η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΒΟΡΡΑΣ, ΣΠΟΡ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ. Από το 2008 μέχρι το 2013, από την συχνότητα της ΕΡΤ3 εργάστηκε στην εκπομπή ΕΠΙΤΡΟΧΩΝ, και ταξίδευε τους ακροατές του μέσα από την εκπομπή του …τα μπαγκάζια , στις εσχατιές της Εναλλακτικής Ελλάδας. Από το 2014 εργάζεται στον Όμιλο του ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και μέσα από την συχνότητα του πρώτου ραδιοφώνου της Βόρειας Ελλάδας, υπηρετεί τον κόσμο της αυτοκίνησης, και των αποδράσεων. Είναι υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου του ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ, και της ΕΝΩΣΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ. Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ, και της Παγκόσμιας ένωσης Δημοσιογράφων.

/ Δείτε ακόμα

AUTO MOTOSPORTS

22.1.202516:00

  Οι οδηγοί του CUPRA Leon VZ TCR έχουν ήδη κερδίσει μέσα στο 2024 διάφορα πρωταθλήματα, όπως αυτά του TCR Ευρώπης και TCR Μεξικού. Το αυτοκίνητο έχει επίσης διαγωνιστεί στο FIA Motorsport Games κατακτώντας πέρυσι το βάθρο. Το 2025 το

AUTO MOTOSPORTS

22.1.202515:43

  Με ιδιαίτερη ικανοποίηση η Ένωση Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος (Ε.Ι.Κ.Ε.) χαιρετίζει την πρόθεση της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ως προς την αναβάθμιση του οδικού Τεχνικού Ελέγχου μέσω της εναρμόνισης του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των Μικτών Κλιμάκιων ελέγχου με

AUTO MOTOSPORTS

21.1.202520:13

  O Πανελλήνιος Σύνδεσμος Δημοσιογράφων Αυτοκινήτου Μοτοσυκλέτας τοποθετείται στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με τα μέλη που απαρτίζουν τον Σύνδεσμο να έχουν την απαραίτητη εξειδίκευση-εμπειρία που απαιτεί το εν λόγω θέμα. Ως εκ τούτου, και

AUTO MOTOSPORTS

21.1.202516:30

  Η CYCLON ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις της αγοράς και των σύγχρονων οδηγών, παρουσιάζει το ανανεωμένο AdBlue® σε καινοτόμο συσκευασία που εξασφαλίζει ασφαλή και εύκολη εφαρμογή, με τη σιγουριά του Ομίλου Motor Oil. Το AdBlue® είναι το υγρό επεξεργασίας καυσαερίων diesel

AUTO MOTOSPORTS

21.1.202515:08

  Η Subaru Europe, η ευρωπαϊκή θυγατρική της Subaru Corporation, κατασκευαστή των οχημάτων Subaru στην Ιαπωνία, ανακοίνωσε ότι έκλεισε τριετή συνεργασία με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike MOTUL FIM (WorldSBK). Σε μια πρωτοποριακή συνεργασία, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Subaru,

AUTO MOTOSPORTS

20.1.202518:00

  Η σεζόν 2025 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής (WEC) της FIA θα ξεκινήσει στις 28 Φεβρουαρίου 2025, με τον εναρκτήριο αγώνα στο Lusail International Circuit για τα 1812 km του Κατάρ. Το ημερολόγιο θα περιλαμβάνει επίσης μερικούς από τους πιο

thess

Επικαιρότητα

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή