RThess Logo
Στείλτε τα μηνύματα σας live, πάρτε μέρος στη συζήτηση.
NOW ON AIR
Θέμα συζήτησης :
Βασίλης Ορφανός : Ο Έλληνας νικητής του Dakar

Comments are closed.

Αρχική / AUTO MOTOSPORTS / Βασίλης Ορφανός : Ο Έλληνας νικητής του Dakar

AUTO MOTOSPORTS

18/01/202512:00

Βασίλης Ορφανός : Ο Έλληνας νικητής του Dakar

Το Rally Dakar είναι” μια πρόκληση για αυτούς που συμμετέχουν και ένα όνειρο για αυτούς που μένουν πίσω”.

 

Βασίλης Ορφανός : Ο Έλληνας νικητής του Dakar

Με αυτή τη φράση ο ιδρυτής του Tierry Sabine οργάνωσε τον πρώτο αγώνα Paris -Dakar στην Έρημο Σαχάρα ξεκινώντας το 1979, δίνοντας την εκκίνηση Πρωτοχρονιά από το Τροκαντερό στο Παρίσι και Τερματισμό στο Ντακάρ στη Σενεγάλη. Η διάρκεια του αγώνα τότε ήταν 20 ημέρες διανύοντας στο άγνωστο της ερήμου 10.000 χιλιόμετρα μέσα στην Σαχάρα.

Σήμερα που ολοκληρώνεται το πιο σκληροτράχηλο Ράλλυ στον κόσμο το DAKAR 2025, φιλοξενούμε στο Rthess.gr, τον Έλληνα Αναβάτη, νικητή και Θρύλο του αγώνα, Βασίλη Ορφανό, ο οποίος μοιράζεται κάποιες από τις καλύτερες στιγμές που έζησε αγωνιζόμενος  με τη γαλανόλευκη στη μοτοσυκλέτα του!

Βασίλης Ορφανός 

 

Προσωπικά ήμουν 6 χρονών τότε, αλλά αργότερα είχα ένα όνειρο να καταφέρω να  αγωνιστώ σε αυτή την απόλυτη περιπέτεια.  Η πρώτη μου ανάμνηση από μοτοσικλέτα, είναι σε ηλικία μόλις 7 χρονών, από δύο γειτονόπουλα που ζούσαν κοντά στα πατρικό μου στον Παράδεισο Αμαρουσίου. Μέσα σε μια μεγάλη αλάνα όπου έμεναν αυτά τα δύο παιδιά ο Τάσος και ο Γρηγόρης Χανιώτης, που ήταν αξιωματικοί στο Πολεμικό Ναυτικό είχαν αγοράσει με τους πρώτους τους μισθούς μια XT 500 . Παρόλο που είχαμε πάνω από 15 χρόνια διαφορά ηλικίας, ένα απόγευμα ζήτησα  από τον Τάσο με παιδική αφέλεια αλλά και με μεγάλη λαχτάρα να με κάνει μια βόλτα. Αμέσως εκείνος προθυμοποιήθηκε και με έβαλε (το θυμάμαι σαν τώρα)  μπροστά και επάνω στο ασημένιο ( σχήματος δάκρυ ) ρεζερβουάρ της ΧΤ 500 και κάναμε μια συγκεκριμένη διαδρομή που έχει μείνει ακόμη χαραγμένη στη μνήμη μου.

Τι μαγική βόλτα ήταν αυτή ….!  

Έτσι μου φάνηκε στα παιδικά μου μάτια ….!

Για αυτό όταν γυρίσαμε πίσω στη βάση μας είπα μέσα μου μιλώντας στον εαυτό μου : όταν μεγαλώσω θα έχω δική μου εντούρο μοτοσικλέτα με ψηλά φτερά ….!Για την ιστορία αξίζει να αναφέρω ότι με  ΧΤ 500 είχε κερδίσει στο πρώτο Rally Dakar το 1979,  ο   Σιρίλ Νεβέ, ένας μικρόσωμος αλλά ταχύτατος Γάλλος αναβάτης….!Η μαγική σπίθα είχε ανάψει….! Υπάρχει όμως κάτι ακόμη που ακολουθεί το DNA μου.

Ο πατέρας μου ο Μηνάς Ορφανός γεννηθείς το 1940 στο Χαλάνδρι με μοτοσικλέτα του μία BMW R 12  το 1959 σε ηλικία 19 χρονών έκανε διανομή πάγου στα πέριξ του Ψυχικού, Παραδείσου, Πολυδρόσου, Χαλανδρίου και έλεγε χαριτολογώντας :Είμαι πολίτης του Κόσμου και είμαι μόνιμα σε κίνηση …..!

Έτσι γνώρισε την γυναίκα του και αργότερα μητέρα μας Σπυριδούλα Ορφανού δημιουργώντας την οικογένεια του. Προσωπικά  από μικρό παιδάκι όταν τον ρωτούσα γιατί ποτέ δεν σταματούσε όταν κάναμε κάποια μεταφορά μαζί πηγαίνοντας παρέα του, μου έλεγε δεν σταματάω πουθενά παρά μόνο εκεί που πρέπει να φτάσουμε   ….!

Αυτό το ρητό το χρειάστηκα μέσα στην μεγαλύτερη ειδική 1.055 χιλιομέτρων του RALLY  DAKAR  το 2004 όπου οδηγούσα 22,5 ώρες χωρίς να σταματήσω πουθενά μέσα στην έρημο νύχτα , ημέρα , νύχτα…..! Ξεκινήσαμε 2:00 πμ ξημερώματα 180 αναβάτες και φτάσαμε στο τερματισμό 00:30 την επόμενη ημέρα μόλις 40. Ήμουν ανάμεσα στην Ελίτ των καλύτερων αναβατών του Κόσμου.

Σαν ανάμνηση του πατέρα μου Μηνά έχω και τη μοτοσικλέτα που οδηγούσε τη  R 12 μοντέλο του 1940 μέσα στο γραφείο μου άκρως λειτουργική…..! Όποτε την οδηγώ μου φεύγουν πάντα κάποια δάκρυα συγκίνησης από τα μάτια μου ….! Είναι σαν να τον έχω πάντα μαζί μου και την οδηγούμε παρεούλα  ….!  Παρέα πάντα είχα τις αγωνιστικές μου μοτοσικλέτες πιστές μου σύμμαχους…!

Όπερ και εγένετο …..στην αγωνιστική πορεία της ζωής μου και στα 18 μου, αγοράζω την πρώτη μου Εντούρο μοτοσικλέτα, μια Honda XR 250 R εισαγωγής από Ιαπωνία, από τους αδερφούς Στέλιο και Γιώργο Σπυριδόπουλο από το Χαλάνδρι, μεγάλα ονόματα και πρωταθλητές της εποχής τους μέσα από χωμάτινους αγώνες motocross και enduro….. !

Μετά από δύο χρόνια αργότερα, οι ίδιοι  άνθρωποι μου έκαναν πρόταση (σαν πρωταθλητής Ελλάδος που ήδη ήμουν από τα 18 μου)  και στα είκοσι μου αγωνίζομαι σαν αναβάτης τους με χειροποίητη αγωνιστική μοτοσικλέτα εκ Σουηδίας, και έτσι γίνομαι οδηγός τους με Husaberg FE 350 κατακτώντας το δεύτερο μου πρωτάθλημα σαν πρωταθλητής Ελλάδος στο enduro το 1995, κερδίζοντας τον πρώτο μου (1) βαθμό στην παγκόσμια κατάταξη από την πρώτη μου συμμετοχή σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος  στη γείτονα Ιταλία (15ος στο Παγκόσμιο) και συμμετοχή μας στην Ολυμπιάδα του εντούρο I.S.D.E. την ίδια χρονιά στην Πολωνία.

Η αγωνιστική μου πορεία δεν σταμάτησε εκεί.

Ακολούθησαν ακόμα τρία πρωταθλήματα Ελλάδος στο σύνολο από τα πέντε που έχω κερδίσει, με Suzuki DR 350 R το 1996-1997. Το 97 όμως συμμετέχοντας στους τέσσερις από τους οκτώ αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Enduro τερματίζουμε στη 12η θέση στο Κόσμο.

Το 1998 περνώντας σαν επίσημος αναβάτης στη Yamaha Hellas με μια εξαιρετική μοτοσικλέτα YZF WR 400 καταφέρνουμε να κερδίσουμε τόσο τον τίτλο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Enduro , όσο και την Πρώτη Θέση σε αγώνα του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Enduro κερδίζοντας τον δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Ιταλό Mario Rinaldi. Μια ξεχωριστή όμως συνάντηση εκείνη την ίδια χρονιά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα εντούρο με την ομάδα του Γαλλικού στρατού Armee de Terre, αλλάζει προς το καλύτερο τα πράγματα για εμένα. Υιοθετώντας αγωνιστικά τον Βασίλη στις Ολυμπιάδες του Εντούρο I.S.D.E. καταφέρνω να αγωνιστώ σε πέντε ISDE ( Πολωνία, Πορτογαλία , Γαλλία, Βραζιλία, Νέα Ζηλανδία), και να διακριθώ κερδίζοντας Χάλκινο μετάλλιο το 1999 στη Πορτογαλία και Ασημένιο το 2001 μέσα στην έδρα τους στη Γαλλία. Μετά από αυτό τον αγώνα με τη συμπαράσταση και τη βοήθεια τους, βρήκα την ομάδα μου στο Παρίσι Challenze 75 όπου με βάση μια αξιόπιστη Honda XR 400 R θα αγωνιζόμουν το 2003 στο πρώτο μου DAKAR.

Μετά από 19 ημέρες σκληρής και επίμονης  μάχης με δύο Γάλλους αναβάτες με ίδιο τύπο μοτοσικλέτας καταφέραμε να τερματίσουμε στην πρώτη θέση (1ος )  κερδίζοντας την κατηγορία των 400 κυβικών εκατοστών και 34ος  στη γενική κατάταξη με 12 λεπτά από τον δεύτερο, ξεδιπλώνοντας την Ελληνική σημαία στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου των νικητών, από τους 185 αναβάτες που συμμετείχαν τότε.

Αυτή η νίκη μας συγκίνησε και προκάλεσε εντύπωση στον Φιλανδό Παγκόσμιο Πρωταθλητή Ari Vatanen που αργότερα στο Ευρωκοινοβούλιο δήλωσε : Εσείς στην Ελλάδα δεν χρειάζεστε παγοθραυστικά όπως εμείς στη Φιλανδία. Ο Βασίλης Ορφανός είναι το παγοθραυστικό που άνοιξε το δρόμο για όλους τους Έλληνες.

Σε συνέχεια η Honda France διαφήμισε αυτή τη νίκη σε όλα τα Γαλλικά περιοδικά μοτοσικλέτας. Στη πορεία μας μετά από αυτή τη σπουδαία νίκη, ακολούθησαν ακόμη 5 συμμετοχές στο DAKAR το 2004,2005,2008,2009, 2011.

Καταφέραμε να αγωνισθούμε συνολικά  4 ακόμη φορές στην Αφρικανική ήπειρο με τερματισμό και στο Dakar στην Κλασική διαδρομή στη πρωτεύουσα της Σενεγάλης, στην 5η θέση στα 450 κ. εκ. με δύο νεκρούς συναθλητές μας.

Ακολούθησε η συγγραφή του αυτοβιογραφικού μας βιβλίου με τον τίτλο ” Ψυχές στην άμμο” με σκοπό να δώσουμε το ερέθισμα σε ένα παιδί που ονειρεύεται να κάνει το όνειρο του στόχο και το στόχο του πραγματικότητα.

Τρία χρόνια αργότερα μετά την ακύρωση του αγώνα το 2008, συνεχίσαμε αλλάζοντας ήπειρο  να συμμετέχουμε και να  τερματίσουμε στην Λατινική Αμερική, συγκεκριμένα σε Αργεντινή -Χιλή, διασχίζοντας τις Άνδεις σε 5.000 μέτρα υψόμετρο και την έρημο Ατακάμα το 2009 και το 2011. Το 2011 αγωνιστήκαμε με την εργοστασιακή ομάδα της Aprilia racing με μοτοσικλέτα των 450 κυβικών Tuareg RXV 450 Rally Factory Bike όπου εξαιτίας μιας ηλεκτρικής βλάβης να στερηθούμε τη χαρά του τερματισμού δύο ημέρες πριν το τέλος του αγώνα.

Παράλληλα τα τελευταία 20 χρόνια εκπαιδεύουμε αναβάτες στη σχολή ασφαλούς οδήγησης της VOM ( Vasilis Orfanos Motorsport ) με σκοπό την οδική ασφάλεια τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, με σκοπό την αλλαγή κουλτούρας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας.

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο Παντελής Τζερτζεβέλης

Ο Παντελής Τζερτζεβέλης γεννήθηκε το 1966 στην Θεσσαλονίκη, και από μικρή ηλικία, εντάχθηκε στον κόσμο της Περιπέτειας, καθώς αποτέλεσε μέλος του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων. Σε ηλικία 18 ετών, τέθηκε υπό την καθοδήγηση του αείμνηστου Φωτορεπόρτερ, Γιώργου Φουρκαλά, όπου δίπλα του μυήθηκε στην τέχνη της Αθλητικής φωτογραφίας, και καθημερινά κάλυπτε ρεπορτάζ για τις εφημερίδες «Μακεδονία- Θεσσαλονίκη, και Σπορ του Βορρά»! Λίγο αργότερα, και παράλληλα με σπουδές στο Πολυτεχνείο, παρακολούθησε 2ετή σχολή φωτογραφίας, και έναν χρόνο αργότερα την τριετή Σχολή Δημοσιογραφίας της ΑΚΤΟ. Για χρόνια, εργάστηκε σε περιοδικά και Εφημερίδες όπως οι Μακεδονικές Επιλογές, Το Auto Moto, ο Ταχυδρόμος, Το Traveller, το ΕΘΝΟΣ, η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΒΟΡΡΑΣ & ΣΠΟΡ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ. Από το 2010 μέχρι το 2013, από την συχνότητα της ΕΡΤ3 εργάστηκε στην εκπομπή «Τα μπαγκάζια» και ταξίδευε τους ακροατές του μέσα από την Ραδιοφωνική εκπομπή του στον 102FM, στις εσχατιές της Εναλλακτικής Ελλάδας. Από το 2014 εργάζεται στον Όμιλο του ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και μέσα από την συχνότητα του πρώτου ραδιοφώνου της Βόρειας Ελλάδας, υπηρετεί σε καθημερινή βάση, τον κόσμο της Αυτοκίνησης, και των Εναλλακτικών Αποδράσεων. Επίσης για 10 συνεχή χρόνια υπηρετεί ως Υπεύθυνος Γραφείου Τύπου του ιστορικού αγώνα Υπεραποστάσεων «ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ» επίσης της Ε.Π.Σ.ΜΑ.Θ και από το 2022 της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ποδηλασίας. Για 4 συνεχή χρόνια αποτελεί μέλος του Press team της Cycling Greece. Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ, και της Παγκόσμιας ένωσης Δημοσιογράφων.

/ Δείτε ακόμα

AUTO MOTOSPORTS

24.3.202519:59

  H Kia διοργανώνει το “Kia EV On Tour” ένα μοναδικό road show που δίνει την ευκαιρία σε όλους – και όχι μόνο στους φίλους της μάρκας – να δουν από κοντά και να οδηγήσουν τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της σε

AUTO MOTOSPORTS

24.3.202518:30

  Μπορεί ο Lewis Hamilton να σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στο GP της ΚΙΝΑΣ, επιτυγχάνοντας χρόνο 1:35,06 στον 41 γύρο, αλλά οι κριτές της FIA ακύρωσαν την επιτυχία του, του ενός επιπλέον βαθμού στην γενική κατάταξη, γιατί το μονοθέσιό του

AUTO MOTOSPORTS

24.3.202517:30

  Η Volvo Cars χρησιμοποιεί εικονικούς κόσμους μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), για να αναβαθμίσει την εξέλιξη του λογισμικού της για την ασφάλεια, όπως είναι τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS), με στόχο τη δημιουργία ακόμα πιο ασφαλών αυτοκινήτων. Στην Σουηδική εταιρεία

AUTO MOTOSPORTS

23.3.202519:26

  Από μια απλή, αναδιπλούμενη μεταλλική επιφάνεια σε ένα πολυλειτουργικό εργαλείο για την εργασία και όλους τους λάτρεις της περιπέτειας και της περιήγησης στη φύση, η πόρτα χώρου φόρτωσης των pick-up μοντέλων της Ford έχει εξελιχθεί συστηματικά από τους μηχανικούς

AUTO MOTOSPORTS

22.3.202512:19

  Ο καιρός πλησιάζει και τα μέλη του Ford Raptor Club GR, προετοιμάζονται για το Ανοιξιάτικο ραντεβού το οποίο αναμένουν πως και πώς! Οι προετοιμασίες δίνουν και παίρνουν, προκειμένου τα αξιόπιστα Ford Raptor, ξεκινήσουν την περιπλάνηση τους, στα ορεινά της

AUTO MOTOSPORTS

21.3.202519:58

   Πάντα δραστήριος, ο EJ διασκέδαζε τους απανταχού θαυμαστές του στους αγώνες παίζοντας ντραμς στη σκηνή με τους συντρόφους τραγουδώντας rock ‘n’roll. Ήταν το 1991 όταν ο θρυλικός Jordan έβαλε στο απίστευτο κόσμο της F1 τον “μεγάλο” Michael Schumacher. Με

Rthess

Επικαιρότητα

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

26.3.202513:36

ADVERTORIAL

26.3.202513:36

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

26.3.202513:06

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή