Τις αλλαγές θα διαμορφώσει ειδική ομάδα η οποία θα έχει ως αντικείμενο την εισήγηση ανατροπών αναφορικά με το παρών θεσμικό πλαίσιο.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ περίπου 5,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων, από το 2025, θα διαπιστώσουν αλλαγές τόσο στο ύψος των τελών κυκλοφορίας όσο και στις ποινές εκπρόθεσμης πληρωμής.
Έργο της ομάδας είναι η αναμόρφωση και επικαιροποίηση του πλαισίου, η διατύπωση απόψεων σχετικά με κανονιστικές και νομοθετικές ρυθμίσεις, η επεξεργασία και μελέτη των νέων τεχνολογικών οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντολογικών εξελίξεων καθώς και όρων, προϋποθέσεων και κριτηρίων διαμόρφωσης του κόστους των τελών.
Η ομάδα εργασίας θα μελετήσει και τα συστήματα τελών κυκλοφορίας άλλων χωρών. Το πρώτο σχέδιο πρόκειται να παρουσιασθεί τον Σεπτέμβριο.
Για την ώρα τα τέλη έχουν αρκετές κατηγορίες σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων ή τον κυβισμό του οχήματος. Για τα ηλεκτρικά οχήματα αλλά και για τα υβριδικά που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους προβλέπεται πλήρης απαλλαγή. Ανοιχτό μένει το σενάριο αύξησης των τελών στα παλαιότερα αυτοκίνητα στο πλαίσιο εκκίνησης εφαρμογής αντικινήτρων χρήσης των πολύ παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων.
Μηδενικά τέλη φαίνεται πως θα έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας. Την στιγμή αυτή τα μόνα αυτοκίνητα που δεν πληρώνουν τέλη είναι τα καινούργια υβριδικά με ταξινόμηση μετά την 01.01.2021 και εφόσον εκπέμπουν λιγότερα από 122 gr/Km.
Επιπλέον θα εξεταστούν τα δημοσιονομικά περιθώρια για την παροχή κινήτρων μέσω της διαδικασίας της απόσυρσης με στόχο να σταματήσουν να κυκλοφορούν στους δρόμους αυτοκίνητα 20 ετών και πάνω. Πρόθεση είναι τα αυτοκίνητα αυτά να αντικατασταθούν από νέα που θα έχουν σύγχρονη αντιρρυπαντική τεχνολογία.
Σενάρια αλλαγής ακούγονται ως προς το χρηματικό πρόστιμο για τα απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας θα εξετάσει η ομάδα εργασίας.
Πρόθεση του υπουργείου Οικονομικών είναι η καθιέρωση κλιμακωτών πρόσθετων χρεώσεων σε συνάρτηση με τον χρόνο καθυστέρησης πληρωμής των τελών.
Comments are closed.