RThess Logo
Στείλτε τα μηνύματα σας live, πάρτε μέρος στη συζήτηση.
NOW ON AIR
Θέμα συζήτησης :
Μειωμένες οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Μάιο

Comments are closed.

Αρχική / BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ / Μειωμένες οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Μάιο

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

05/06/202407:10

Μειωμένες οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Μάιο

Οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Μάιο 2024 καταγράφονται για πρώτη φορά μειωμένες κατά μέσο όρο -1,25% σε σχέση με τον Μάιο 2023, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που πραγματοποιήθηκε αποκλειστικά στο κανάλι των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

Μειωμένες οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Μάιο

Γράφει ThessNews-DESK

Σύμφωνα με την έρευνα, η καθαρή μείωση του δείκτη εξέλιξης τιμών αλυσίδων σούπερ μάρκετ τον Μάιο 2024 δείχνει ότι ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι αρνητικός της τάξης του -1,25% (έναντι +1,10% τον Απρίλιο, +0,28% τον Μάρτιο, +2,70% τον Φεβρουάριο και +3,00% τον Ιανουάριο 2024). Όπως σημειώνεται, η μεταβολή του Μαΐου σε σχέση με τον Απρίλιο οφείλεται κυρίως στη συνεχιζόμενη αποκλιμάκωση των τιμών και εν μέρει στην επίδραση της εποχικότητας λόγω Πάσχα, περίοδο κατά την οποία καταγράφονται έντονες προωθητικές ενέργειες την περίοδο της Μεγάλης Εβδομάδας, η οποία το 2023 ήταν στα μέσα Απριλίου, ενώ το 2024 στην πρώτη εβδομάδα του Μαΐου και ενσωματώνεται στα στοιχεία της παρούσας μέτρησης.

Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις κατηγορίες: βούτυρα και αυγά (-7,50%), χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής (-5,62%), φρέσκα φρούτα και λαχανικά (-4,04%), τυροκομικά (-3,97%), αλκοολούχα ποτά (-3,74%). Στα γαλακτοκομικά, οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα, ενώ προϊόντα όπως το βούτυρο και τα αυγά επωφελούνται από τις προωθητικές ενέργειες λόγω του Πάσχα. Τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά έχουν ευνοηθεί από τις συγκριτικά καλύτερες καιρικές συνθήκες σε σχέση με το 2023.

Μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στις κατηγορίες: μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη (+5,85%), φρέσκα ψάρια και θαλασσινά (+4,42%), έτοιμα γεύματα (+3,13%), τροφές και είδη για κατοικίδια (+3,05%), νερά και αναψυκτικά (+2,79%). Τα περισσότερα από αυτά τα είδη επηρεάζονται από τις διεθνείς τιμές πρώτων υλών και κυρίως τις τιμές της ζάχαρης και του κακάο.

 

Οι λόγοι στους οποίους αποδίδεται η τάση συγκράτησης των τιμών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ είναι:

– Σταδιακή αποκλιμάκωση πληθωρισμού. Οι τιμές παρουσιάζουν σταθεροποίηση τους τελευταίους μήνες στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων λόγω των μεγάλων όγκων προϊόντων που διακινούν, των οικονομιών κλίμακας, της οργανωσιακής/τεχνολογικής ετοιμότητας τους και της γκάμας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

– Καλύτερες συγκριτικά με το 2023 καιρικές συνθήκες τον Μάιο 2024. Οι περυσινές βροχές είχαν αυξήσει σημαντικά το κόστος στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά.

– Προσφορές και εκπτώσεις και η εποχικότητα του Πάσχα. Οι προσφορές και οι εκπτώσεις στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι περισσότερες σε αριθμό, σε ένταση και σε ποσοστιαία έκπτωση, κάτι που επηρεάζει τις τελικές τιμές των προϊόντων. Πολλές από τις προσφορές του Πάσχα εφαρμόστηκαν το 2024 τον Μάιο, ενώ το 2023 τον Απρίλιο, κάτι που τεχνηέντως οδήγησε σε υψηλότερες τιμές τον Απρίλιο, αλλά και σημαντικά χαμηλότερες τον Μάιο.

– Κυβερνητικές θεσμικές παρεμβάσεις. Οι αλυσίδες σουπερμάρκετ λειτουργούν σε αυστηρό θεσμικό πλαίσιο (π.χ. Απαγόρευση προωθητικών ενεργειών σε περίπτωση ανατιμήσεων 6969/2024).

– Η αποκλιμάκωση των τιμών των πρώτων υλών τους προηγούμενους μήνες στις διεθνείς αγορές και η ομαλοποίηση της αγοράς. Οι διεθνείς δείκτες πρώτων υλών τροφίμων (π.χ. FAO Food Price Index) καταγράφουν μείωση τους πρώτους μήνες του 2024.

– Υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων. Η συγκράτηση στις τιμές εμφανίζεται πολύ πιο γρήγορα στα μεγάλα σημεία πώλησης λόγω μεγαλύτερης κυκλοφοριακής ταχύτητας αποθεμάτων. Δηλαδή διακινούν πιο γρήγορα το απόθεμα τους και προβαίνουν πιο σύντομα σε νέες αγορές για αναπλήρωση των αποθεμάτων.

– Επίδραση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Τα μερίδια πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι μεγαλύτερα στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ λόγω μεγαλύτερου εύρους κωδικολογίου.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο ThessNews-DESK

/ Δείτε ακόμα

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

6.2.202510:58

  Μόλις το 2023, προϊόντα αξίας 4,5 δισ. ευρώ εισήχθησαν στην Ε.Ε. από την Κίνα μέσω αφορολόγητου τιμολογίου για αγαθά αξίας κάτω των 150 ευρώ. Η Κομισιόν ήδη προτείνει την κατάργηση του εν λόγω ορίου. Τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. καλούνται

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

5.2.202519:32

  Συνολικά 469 νέες θέσεις εργασίας αναμένεται να δημιουργηθούν σε 255 επιχειρήσεις της Κεντρικής Μακεδονίας μέσω της δράσης «Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας για ανέργους σε επιχειρήσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας», που χρηματοδοτείται με 12.000.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας.

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

5.2.202517:31

    Τη θετική πορεία της ελληνικής αγοράς εργασίας επιβεβαιώνει η ετήσια έκθεση του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ για το 2024, με κύρια σημεία αναφοράς την αύξηση των μισθών και του αριθμού των εργαζομένων, καθώς και τη μείωση του εργασιακού χάσματος μεταξύ

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

5.2.202517:08

  Διευκολύνεται η αλλαγή προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου από τους πολίτες, καθώς από σήμερα παρέχεται η δυνατότητα παροχής συγκατάθεσης μέσω του gov.gr, για τη διάθεση στοιχείων, προκειμένου να συναφθεί το νέο συμβόλαιο. Η συγκεκριμένη υπηρεσία, όπως αναφέρεται σε

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

5.2.202516:18

Αύξηση των εισοδηματικών και περιουσιακών ορίων προκειμένου να χαρακτηριστεί ένας οφειλέτης ως επιλέξιμος στο πλαίσιο της υποχρεωτικής αποδοχής του εξωδικαστικού μηχανισμού από τους πιστωτές. Με τη ρύθμιση που εισάγεται, διπλασιάζονται τα κριτήρια για το χαρακτηρισμό δανειολήπτη ως επιλέξιμου προκειμένου να

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

5.2.202514:44

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβεβαίωσε την έναρξη έρευνας κατά της πλατφόρμας online πώλησης ρούχων Shein λόγω των υποψιών για παραβίαση του ευρωπαϊκού δικαίου για την προστασία των καταναλωτών. Η εταιρεία Shein θεωρείται σύμβολο των κοινωνικών και περιβαλλοντικών ακροτήτων της

thess

Επικαιρότητα

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή