Η Θεσσαλονίκη ζει μια εποχή που θα αποτελέσει εποχή-ορόσημο για το μέλλον της κι αυτό δεν έγινε με το άγγιγμα ενός μαγικού ραβδιού.
Για να φτάσουμε σ’ αυτό το σημείο, αντιμετωπίσαμε στην αυτοδιοίκηση πολλές μικρές και μεγάλες προκλήσεις.
Ο χρόνος θα δείξει αν αντιμετωπίστηκαν αποτελεσματικά.
Εύκολο να ασκείς κριτική.
Δύσκολο να χτίζεις τη στρατηγική που θα δώσει αξία και βιώσιμη ευημερία στην πόλη και τους κατοίκους της.
Ως Αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, είχα το πλεονέκτημα να «τρέχω» έργα που βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών, αλλά παράλληλα χτίζουν ένα ελκυστικό προορισμό για τον επισκέπτη.
Η Θεσσαλονίκη είναι μία πολύπλοκη πόλη. Έχει όλα τα πλεονεκτήματα μιας μεγαλούπολης με μεγάλη ιστορία, κομβική θέση στον χάρτη, έντονο ταπεραμέντο κατοίκων και απαιτήσεις υποδομών.
Τα μεγάλα έργα που υλοποιούνται προφανώς θα την μεταμορφώσουν.
Αν ένας ταξιδιώτης που βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη πριν την πανδημία, την επισκεφτεί ξανά στα επόμενα χρόνια, ευελπιστούμε πως θα δει μια άλλη πόλη.
Η λειτουργία του Μετρό, τα έργα στο λιμάνι, το Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, τα οδικά και κτιριακά έργα, η ανάπλαση της ΔΕΘ, της Αριστοτέλους και του παραλιακού μετώπου Αγγελοχωρίου-Καλοχωρίου είναι κομματάκια του παζλ που ενωμένα θα δημιουργήσουν μία σύγχρονη και ανταγωνιστική πόλη.
Η Θεσσαλονίκη είναι προικισμένη με ανταγωνιστικά-ισχυρά σημεία και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Αναπτύσσοντάς τα θα μπορεί να πρωταγωνιστήσει στα κύρια τουριστικά της προϊόντα, όπως το city break, τον πολιτιστικό και θρησκευτικό τουρισμό, τον γαστρονομικό, καθώς και τον τουρισμό κρουαζιέρας.
Η στρατηγική προβολής που υλοποιούμε στον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης βασίζεται κυρίως σ’ αυτούς τους «άξονες».
Η πόλη μάς δείχνει τον δρόμο.
Στις αρχές του καλοκαιριού τοποθετήσαμε τη Θεσσαλονίκη στο κέντρο του Λονδίνου.
Η διαφημιστική μας καμπάνια στη Leicester Square, παράλληλα με τη συμμετοχή μας στο μεγαλύτερο διεθνές φεστιβάλ γαστρονομίας του National Geographic Traveler Food Festival, ήταν η συνέχεια της στρατηγικής που αναπτύχθηκε στην τουριστική αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου. Προηγήθηκαν οι καμπάνιες μας στο Μετρό του Λονδίνου και στα Κόκκινα Λεωφορεία τις προηγούμενες χρονιές.
Χρησιμοποιήσαμε όλα τα τεχνολογικά εργαλεία που διαθέτουμε. Υλοποιήσαμε ψηφιακές καμπάνιες με δικές μας εσωτερικές παραγωγές. Συμμετείχαμε στις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις τουρισμού για την προβολή της πόλης και της στιβαρής πολιτιστικής μας ταυτότητας.
Τα Παλαιοχριστιανικά και Βυζαντινά μνημεία ενταγμένα στον κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, το πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα εντός του αστικού ιστού που έχουμε, η πολυπολιτισμική ιστορική και πολιτιστική παράδοση λόγω του ελληνιστικού, ρωμαϊκού, εβραϊκού, αρμενικού, οθωμανικού, βαλκανικού και προσφυγικού στοιχείου, αλλά και η εγγύτητά μας με προορισμούς ανάλογου πολιτιστικού και ιστορικού ενδιαφέροντος, είναι «γέφυρες» που μας ενώνουν με τον πλανήτη.
Ο ταξιδιώτης που διψάει για ιστορία γνωρίζει πως σ’ αυτήν τη γωνιά της γης θα βρει τον πολιτιστικό του παράδεισο.
Με τις επαφές μας και τις στενές σχέσεις που αναπτύχθηκαν τα τελευταία χρόνια με το Ισραήλ, υπενθυμίσαμε τη διεθνή φήμη της Θεσσαλονίκης ως ιστορική πόλη της Εβραϊκής διασποράς από τα τέλη του 15ου αιώνα έως και τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Φήμη που αποτυπώνεται σε κάθε σημείο αυτής της πόλης με συναγωγές, εμπορικές στοές, επαύλεις και με την εξαιρετική προσπάθεια δημιουργίας του Μουσείου Ολοκαυτώματος στη Δυτική Θεσσαλονίκη.
Η συνεργασία μας με τα γραφεία εξωτερικού του ΕΟΤ (Ιταλίας, Ισπανίας, Γαλλίας, Πολωνίας, Κάτω Χωρών κλπ) που έχουμε όλα αυτά τα χρόνια είναι άλλη μία απόδειξη παραγωγής έργου και αποτελεσματικότητας.
Στην Κρουαζιέρα η τεράστια αύξηση του ποσοστού επισκεψιμότητας προφανώς και δεν είναι τυχαία.
Είναι αποτέλεσμα σκληρής και οργανωμένης προσπάθειας όλων των φορέων, ώστε να μπει η Θεσσαλονίκη στον παγκόσμιο χάρτη κρουαζιέρας. Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και Δήμος Θεσσαλονίκης – μια γροθιά!
Στόχος μας είναι ένας. Η βιώσιμη ευημερία του τόπου μας. Έτσι μόνο η Θεσσαλονίκη θα είναι ελκυστική για εμάς και τα παιδιά μας.
Comments are closed.