Αυτό είναι ένα από τα σχεδόν καθημερινά πλέον εργατικά ατυχήματα στην Θεσσαλονίκη αλλά και σε ολόκληρη την χώρα.
Ωστόσο, εκ του αποτελέσματος αποδεικνύεται ότι τα εργατικά ατυχήματα και δυστυχήματα έχουν λάβει μορφή «επιδημίας» με τους αριθμούς να αυξάνονται δραματικά τα τελευταία δύο χρόνια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδίας Συλλόγων Εργαζομένων Τεχνικών Επιχειρήσεων Ελλάδας με την λίστα των εργατικών δυστυχημάτων, το 2022 διπλασιάστηκαν φτάνοντας στους 104 νεκρούς σε σχέση με το 2019 όπου καταγράφηκαν 51, ενώ το 2021 ήταν συνολικά 41.
Μάλιστα τους πέντε πρώτους μήνες του 2023 έχασαν τη ζωή τους στη δουλειά 71 άτομα, ενώ τραυματιστηκαν σοβαρά 106 άτομα πανελλαδικά 16 εκ των οποίων στην Θεσσαλονίκη.
«Εμείς γνωρίζαμε την αυξητική τάση των δυστυχημάτων – ατυχημάτων, είχαμε δει τα ζητήματα που δημιουργούσαν αυτήν την ζοφερή κατάσταση και είχαμε προτείνει τρόπους για να πάμε στην ανάσυρση αυτού του φαινομένου αλλά δυστυχώς δεν ασχολήθηκε κανείς σε πολιτικό επίπεδο. Η υγεία και η ασφάλεια στην εργασία ήταν πολύ χαμηλής πολιτικής προτεραιότητας», αναφέρει στο Ράδιο Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Εργαζομένων Τεχνικών Επιχειρήσεων Ελλάδας και υπεύθυνος υγείας και ασφάλειας της ΓΣΣΕ, Ανδρέας Στοϊμενίδης.
Οι «μαύροι» κλάδοι
Σύμφωνα με τον κ. Στοϊμενίδη τα περισσότερα θύματα διαπιστώθηκαν στον αγροτικό κλάδο όπου έχασαν τη ζωή τους 27 άνθρωποι το 2022, 13 άτομα το 2023 συν 3 το τελευταίο διάστημα, συμπεριλαμβανομένου και ενός 15χρονου παιδιού.
Ταυτόχρονα σημαντική ήταν η αύξηση θανάτων στον ΟΣΕ το 2023 όπου χάθηκαν 12 ανθρώπινες ζωές σε αντίθεση με το 2022 όπου δεν υπήρχε καταγεγραμενος αριθμός θανάτων.
«Αυτήν την εβδομάδα μέσα σε οκτώ μέρες χάσαμε εννιά ανθρώπους στην εργασία», τονίζει ο κ. Στοϊμενίδης.
Ανυπαρξία ελέγχων και ανεκπαίδευτο προσωπικό
Ο κλάδος των οδηγών και των διανομέων κρίνεται εξίσου εξαιρετικά επικίνδυνος καθώς τα ελλιπή μέτρα ασφαλείας, το ανεκπαίδευτο προσωπικό, το εξαντλητικό ωράριο και οι μεγάλες αποστάσεις που διανύουν οδηγούν σε αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων.
«Πολύ μεγάλο ρόλο παίζει το ανεκπαίδευτο προσωπικό λόγο του οποίου είχαμε ακόμη και πολύνεκρα δυστυχήματα (Τέμπη, Αλιβέρι). Έχουμε πολλούς εργαζόμενους που δεν είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι για να ασκήσουν μία εργασία η οποία αφορά στην κοινωνία. Για να μειώσουν το κόστος της εργασίας και να αποκομίσουν περισσότερα κέρδη πολλοί εργοδότες προσλαμβάνουν ανειδίκευτο προσωπικό με αποτέλεσμα αυτό να εγκυμονεί κινδύνους για την εργασία και να έχουμε πολλά ατυχήματα.
Στους διανομείς έχουμε μια πολύ μεγάλη ένταση στην εργασία και δεν υπάρχει κάποιος νόμος που να τους καλύπτει ως προς το ωράριο, τις αποστάσεις που διανύουν, ενώ δεν υπάρχει και ο αντίστοιχος έλεγχος στην ασφάλεια των οχημάτων και των εξαρτημάτων που τοποθετούνε σε αυτά», κατέληξε ο κ. Στοϊμενίδης.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΑΣΙΑ ΓΚΑΝΑΡΑ
Comments are closed.