Λύσεις για το αγκάθι των φορτοεκφορτώσεων ανεξάρτητα από το fly over αναζητά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης επιδιώκοντας να εφαρμόσει ένα σχέδιο βιώσιμων αστικών εμπορευματικών μεταφορών, όπως συμβαίνει και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης που ήδη επεξεργάζεται μαζί με τους φορείς της πόλης και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.)
«Η λύση στις εμπορευματικές μεταφορές είναι να δημιουργηθούν οι χώροι αποθήκευσης» τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης εκφράζοντας την απορία του για ποιο λόγο δεν έχει εφαρμοστεί στην πόλη μας μέχρι σήμερα. «Ήρθε η ώρα να το σχεδιάσουμε» τόνισε ο κ Αγγελούδης αναφερόμενος σε έναν σχεδιασμό και μια μελέτη που θα περιλαμβάνει τους χώρους και φυσικά τα κεφάλαια, τους πόρους που όπως είπε μένει να βρεθούν.
«Το ζήτημα της φορτοεκφόρτωσης στο ιστορικό κέντρο ή στα ιστορικά κέντρα όλων των ευρωπαϊκών χώρων λύνεται πρώτα με μια κανονιστική διάταξη και με εναν κανονισμό που θα εφαρμόζεται αλλά λύνεται και σε έναν μακροπρόθεσμο ή μεσοπροθεσμο σχεδιασμό, όπου δημιουργούνται χώροι προσωρινής αποθήκευσης, logistics, προκειμένου εκεί να γίνεται εκεί η πρώτη εναπόθεση και μετά πιο γρήγορα να πηγαίνουμε στην καλύτερη φορτοεκφόρτωση και διασπορά» εξήγησε.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης συγκάλεσε σήμερα στο δημαρχείο την πρώτη σύσκεψη με φορείς παρουσία της Τροχαίας και του ΙΜΕΤ αλλά και αρμόδιων αντιδημάρχων ανοίγοντας τον διάλογο για το θέμα των φορτοεκφορτώσεων ανεξάρτητα από τις επιπλοκές που προκαλούνται εξαιτίας του Flyover θέλοντας να βάλει μια και καλή τέλος σε αυτό το πρόβλημα. ¨Όπως τόνισε ο ίδιος σε δηλώσεις του οι φορείς συμφωνούν ότι χρειάζονται κανόνες στις φορτοεκφορτώσεις.
Από την πλευρά της η Γεωργία Αϋφαντοπούλου, αναπληρώτρια διευθύντρια Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Ε.Κ.Ε.Τ.Α, αναφέρθηκε στην κατάθεση προτάσεων όπως η λήξη της φορτοεκφόρτωσης για μεγάλα καταστήματα μέχρι τις 7:30 κατά μήκος μεγάλων αξόνων αλλά και καταστήματα που έχουν τη δυνατότητα να ενεργοποιήσουν προσωπικό χωρίς μεγάλο κόστος και προβλήματα λειτουργίας.
«Πρέπει να διαμορφώσουμε καινούργιους χώρους αποθήκευσης, χώρους όπου μπορούν να σταθμεύουν τα εμπορευματικά αυτοκίνητα, χώρους που μπορούν να πραγματοποιηθούν δραστηριότητες logistics περιφερειακά του κέντρου, περιφερειακά του Δήμου. Σε αυτή τη λογική εμείς εργαζόμαστε και σαν Ινστιτούτο Μεταφορών και πιστεύω ότι ξεκινήσαμε μια πολύ ικανοποιητική κουβέντα» τόνισε μιλώντας για το σχέδιο βιώσιμων αστικών εμπορευματικών μεταφορών.
Η κα Αυφαντοπούλου μίλησε για αναγκαιότητα ανάταξης των αλυσίδων logistics και ανακοίνωσε την έρευνα που «τρέχει» το ΙΜΕΤ με τη συμμετοχή «εκείνων που κάνουν τις μεταφορές, του τομέα των logistics και των μεταφορών που έρχονται στην πόλη μας και αντιμετωπίζουν καθημερινά τα προβλήματα».
Παντελής Φιλιππίδης: Δύσκολη η εξίσωση
Την πρόταση του εμπορικού συλλόγου να χωριστούν οι επαγγελματίες σε τρεις κατηγορίες: σούπερ μάρκετ, ευπαθή προϊόντα και έτοιμα ενδύματα, μετέφερε στη σύσκεψη ο πρόεδρος Παντελής Φιλιππίδης.
«Η φορτοεκφόρτωση στα σούπερ μάρκετ μπορεί να φτάνει στις 7:30 η ώρα. Θα πρέπει να βρούμε καμία νεκρή κυκλοφοριακή ώρα για να μπορέσουν να τροφοδοτηθούν τα ευπαθή προϊόντα και φυσικά τα είδη ένδυσης υπόδησης μέσα στο ωράριό τους. Αυτή κατά την άποψη μας είναι η λύση και αυτό θα πρέπει να κάνουμε» τόνισε ο κ Φιλιππίδης .
Την πρόταση να είναι ελεύθερη η διακίνηση προϊόντων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης από τις 07:30 μέχρι τις 10 το πρωί, κατέθεσε ο αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ, Μανώλης Βλαχογιάννης αναφέροντας ότι «αν δεν έχουμε τη δυνατότητα να διαφυλασσουμε τους χώρους όπου γίνονται οι φορτοεκφορτώσεις, δε θα μπορέσουμε να πετύχουμε τίποτα, οποιοδήποτε ωράριο και να θεσπίσουμε».
Στη σύσκεψη έδωσαν το παρόν οι κ. Μανωλης Βλαχογιάννης αντιπρόεδρος και εκπρόσωπος του ΕΒΕΘ, Παντελής Φιλιππίδης πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Θεσσαλονίκης, Χρήστος Νικολόπουλος εκπρόσωπος του επαγγελματικού επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης πρόεδρος του συλλόγου επαγγελματιών ιστορικού κέντρου, Μάριος Παπαδόπουλος β αντιπρόεδρος ΒΕΘ, Γεωργία Αυφαντοπουλου ανάπλ Διευθυντρια ΙΜΕΤ -(ΕΚΕΤΑ) , Παρασκευή Παπαγεωργόπουλου Διευθυντρια της Τροχαίας, ο Κώστας Τσιαπακιδης αντιδήμαρχος δημοτικής αστυνομίας ο Παντελής Καζαντζίδης αντιδήμαρχος επιχειρηματικότητας και ο Μιχάλης Μήτας νομικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με τον Δήμαρχο Θεσσαλονικης. θα ακολουθήσουν και άλλες συσκέψεις με την εφοδιαστική αλυσίδα και σύντομα μια τρίτη διαβούλευση ώστε να έχουμε τις καλύτερες πρακτικές λύσεις. Μέχρι τα τέλη Μαρτίου θα υπάρχει ενα πλαίσιο πάνω στο οποίο θα έχουν συμφωνήσει όλες οι πλευρές και θα εφαρμοστεί.
Τοσο ο δήμαρχος όσο και όσοι βρέθηκαν στην πρώτη αυτή σύσκεψή εξέφρασαν την πεποίθηση ότι άμεσα θα λυθεί αυτή η δύσκολη εξισωση προς όφελος και των πολιτών αλλά και της λειτουργίας της αγοράς.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης εξετάζει τροποποίηση της κανονιστικής ρύθμισης (ΦΕΚ 2019) που αφορά στην φορτοεκφόρτωση από 20:00 – 08:00.
Ρεπορτάζ: Δέσποινα Κρητικού
Comments are closed.