ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΑΣΟΥΡΑΣ
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί κεντρικό στόχο της συγκοινωνιακής πολιτικής στην Ελλάδα.
Στο Ράδιο Θεσσαλονίκη μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς για τη μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης στις αστικές συγκοινωνίες, για τον προϋπολογισμό του έργου, για τον αριθμό και τα σημεία φόρτισης των ηλεκτρικών λεωφορείων καθώς και για τα μελλοντικά πλάνα για την έμπρακτη ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.
“Αθήνα και Θεσσαλονίκη εισέρχονται ταυτόχρονα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης στις αστικές συγκοινωνίες” τόνισε ο κ. Ξιφαράς. Ο διαγωνισμός, ο οποίος βρίσκεται σε εξέλιξη αφορά σε 650 λεωφορεία, εκ των οποίων τα 350 είναι ηλεκτρικά και θα μοιραστούν σε πρωτεύουσα και συμπρωτεύουσα. Βασικοί στόχοι αποτελούν η βελτίωση της παρεχόμενης υπηρεσίας, ο περιορισμός του κυκλοφοριακού καθώς και η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τις αστικές συγκοινωνίες.
Εντός των επόμενων μηνών και συγκεκριμένα τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους αναμένονται στη Θεσσαλονίκη τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία. “Πρόκειται για περίπου 100 λεωφορεία στη συμπρωτεύουσα” σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών.
Ήδη έχουν γίνει οι απαραίτητες μελέτες, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η απαραίτητη επάρκεια ισχύος που χρειάζεται στα αμαξοστάσια ώστε να μπορούν να συνδεθούν οι φορτιστές των λεωφορείων. Παράλληλα, προχωρούν οι διαδικασές για την κατασκευή των σταθμών φόρτισης των λεωφορείων σε Φοίνικα και Σταυρούπολη. Τα λεωφορεία θα φορτίζουν το βράδυ και το επόμενο πρωί θα είναι έτοιμα να υποδεχτούν το επιβατικό κοινό. Ο κ. Ξιφαράς έκανε λόγο για αναδιάρθρωση των δρομολογίων στις λεωφορειακές γραμμές καθώς αναμένεται και η έλευση του Μετρό στη Θεσσαλονίκη.
Σε σχέση με τα επομένα πλάνα, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών κατέστησε σαφές ότι όταν ολοκληρωθεί ο τρέχων διαγωνισμός, στα σκαριά βρίσκεται ο επόμενος, ο οποίος θα αποτελείται από άλλα 650 λεωφορεία και θα χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.
Comments are closed.