RThess Logo
Στείλτε τα μηνύματα σας live, πάρτε μέρος στη συζήτηση.
NOW ON AIR
Θέμα συζήτησης :
«Το σχολείο του μέλλοντος» είναι ελληνικό! – Πρώτο βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό στο Los Angeles

Comments are closed.

Αρχική / ΕΛΛΑΔΑ / «Το σχολείο του μέλλοντος» είναι ελληνικό! – Πρώτο βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό στο Los Angeles

ΕΛΛΑΔΑ

09/02/202512:00

«Το σχολείο του μέλλοντος» είναι ελληνικό! – Πρώτο βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό στο Los Angeles

Οι αρχιτέκτονες Στέφανος και Κώστας Αδαμάκης, με έδρα τον Βόλο, σχεδίασαν το «Misfits» αποσπώντας το πρώτο βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό που έγινε στην Καλιφόρνια.

«Το σχολείο του μέλλοντος» είναι ελληνικό! – Πρώτο βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό στο Los Angeles

Γράφει RTHESS NEWSROOM

 

 

Ο Στέφανος Αδαμάκης έχει τιμηθεί με πολλά αρχιτεκτονικά βραβεία  ενώ ο Κώστας Αδαμάκης με διεθνή αναγνώριση είναι ο αρχιτέκτονας που αναμόρφωσε τον Βόλο.

Η Adamakis Architects & Associates, συμμετείχε στον Διεθνή Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό για την μελέτη ενός Σχολικού Συγκροτήματος μηδενικής ενεργειακής κατανάλωσης στην περιοχή του Ανατολικού Los Angeles, και ανάμεσα σε 122 συμμετοχές από όλο τον κόσμο κέρδισε ένα από τα 3 πρώτα βραβεία.

Δημιούργησε ένα σχολικό συγκρότημα, δυναμικό πόρο λειτουργίας για όλο το χρόνο που εξυπηρετεί τον πρωταρχικό εκπαιδευτικό του σκοπό κατά τη διάρκεια της ημέρας, ενώ μετατρέπεται σε κόμβο για ποικίλες κοινοτικές δραστηριότητες τα απογεύματα και τα βράδια, με πολυλειτουργικούς χώρους .

«Είμαστε περήφανοι που η δουλειά μας συμβάλλει σε ένα βιώσιμο, συμπεριληπτικό και ανθεκτικό δομημένο περιβάλλον. Η διάκριση μας στον διαγωνισμό Architecture at Zero ενισχύει την πεποίθησή μας στη δύναμη της έξυπνης, πρωτοποριακής και ολιστικής αρχιτεκτονικής με βαθιά ενσυναίσθηση για τον ανθρώπινο παράγοντα και το περιβάλλον και μας εμπνέει να συνεχίσουμε να εξερευνούμε νέα όρια στον σχεδιασμό.

Η διάκριση ενός ελληνικού γραφείου στον διαγωνισμό δεν είναι απλώς μια αρχιτεκτονική επιτυχία, αλλά μια απόδειξη ότι η ελληνική δημιουργικότητα και τεχνογνωσία μπορούν να πρωταγωνιστήσουν στη διεθνή σκηνή. Σε μια εποχή όπου η βιώσιμη αρχιτεκτονική είναι κρίσιμη για το μέλλον των πόλεων, ελληνικά γραφεία με καινοτόμες προτάσεις μπορούν να αποτελέσουν σημαντικούς παίκτες στον παγκόσμιο διάλογο.

Ο διαγωνισμός Architecture at Zero 2024 στο Los Angeles της California των ΗΠΑ, είχε σαν θέμα τον σχεδιασμό μίας εκτενούς σχολικής μονάδας με βιοκλιματικά χαρακτηριστικά.

«Είχαμε την τιμή, η πρότασή μας να αναγνωριστεί και να βραβευτεί ως ένας από τους πρώτους νικητές του διεθνούς διαγωνισμού ανάμεσα σε 122 γραφεία. Το έργο μας, «MISFITS_Middle School for Fun Innovation and Technological Sustainability», σχεδιάστηκε με τη φιλοδοξία να δημιουργήσει ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον που ενσωματώνει αρμονικά τη δημιουργική εκπαίδευση με την βιωσιμότητα, την κοινωνική ένταξη και την αρχιτεκτονική έκφραση», ανέφερε ο Στέφανος Αδαμάκης.

Ο αρχιτέκτονας Κώστας Αδαμάκης, που είναι ένα από τα πρόσωπα που άλλαξαν την εικόνα του Βόλου σε μια σύγχρονη πόλη και διέσωσε κτίρια της βιομηχανικής της κληρονομιάς, μετείχε ως ειδικός σύμβουλος στην μελέτη, για να επισημάνει πως η αρχιτεκτονική δεν είναι μόνο μία όμορφη αστική εικόνα, αλλά αντίθετα έχει τη δύναμη να διαμορφώνει κοινότητες και να δημιουργεί ουσιαστικές εμπειρίες.

«Σχεδιάζοντας αυτό το σχολικό συγκρότημα για την περιοχή της Ανατολικής Καλιφόρνιας, ο στόχος μας δεν ήταν μόνο να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις του διαγωνισμού για βιωσιμότητα και κοινωνική ισότητα, αλλά να επαναπροσδιορίσουμε το τι μπορεί να είναι ένας εκπαιδευτικός χώρος. Τα σχολεία δεν πρέπει απλώς να διευκολύνουν τη μάθηση—πρέπει να εμπνέουν την καινοτομία, να ενισχύουν τη συμμετοχή της κοινότητας και να λειτουργούν ως ασφαλή καταφύγια σε περιόδους κρίσης για ολόκληρη την τοπική κοινωνία.»

 

Η κεντρική ιδέα για τα σχολεία και το πως πρέπει να είναι σχεδιασμένα για να καλύπτουν τις ανάγκες των παιδιών και των χρηστών στηρίζεται στην δημιουργία τεσσάρων ανεξάρτητων διώροφων κτιρίων που συνδέονται μεταξύ τους με ένα σύστημα ανοιχτών αλλά στεγασμένων διαδρόμων με τα απαιτούμενα λόγω πυρασφάλειας κλιμακοστάσια. Τα τρία κτίρια περιλαμβάνουν τους χώρους εκπαίδευσης , δηλαδή τις αίθουσες διδασκαλίας, τα εργαστήρια , τον χώρο εικαστικών και των χώρο των Η/Μ, διατάσσονται στον άξονα Βορράς – Νότος , και επιστεγάζονται με κεκλιμένες στέγες στις οποίες τοποθετούνται τα Φ/Β πάνελ. Το τέταρτο κτίριο διατάσσεται στον άξονα Ανατολής – Δύσης και περιλαμβάνει τα γραφεία των δασκάλων, τους χώρους συνεδριάσεων και συναντήσεων, τους χώρους υγιεινής , τα δύο κεντρικά κλιμακοστάσια και τον ανελκυστήρα ΑΜΕΑ. Αποτελεί φράγμα προς τον Δυτικό δυσμενή προσανατολισμό και στο δώμα τοποθετούνται όλα τα μηχανήματα του κλιματισμού, αερισμού, κλπ , που εξυπηρετούν το συγκρότημα. Η τοποθέτηση των 4 κτιρίων στο οικόπεδο δημιουργεί ακάλυπτους χώρους – αίθρια , κήπους τα οποία χρησιμοποιούνται για υπαίθριες εκπαιδευτικές δράσεις, αλλά και δράσεις αλληλοϋποστήριξης της κοινότητας. Στο ισόγειο έγινε προσπάθεια αλληλοδιείσδυσης και αλληλοσυσχέτισης του κλειστού χώρου με τον ημιυπαίθριο και το ύπαιθρο, για την εξυπηρέτηση δράσεων όλες τις εποχές του χρόνου.

Η βιωσιμότητα βρίσκεται στον πυρήνα της σχεδιαστικής μας προσέγγισης. Για να επιτύχουμε μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα, ενσωματώσαμε:
• Παθητικές Στρατηγικές Σχεδιασμού: Η διάταξη του κτιρίου βελτιστοποιεί τον φυσικό αερισμό και τον φυσικό φωτισμό, μειώνοντας την ανάγκη για τεχνητή θέρμανση και ψύξη.
• Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας: Φωτοβολταϊκά πάνελ τοποθετημένα σε στρατηγικά προσανατολισμένες στέγες παράγουν περισσότερη ενέργεια από ό,τι καταναλώνει το κτίριο η οποία αποθηκεύεται σε συστοιχίες μπαταριών για μελλοντική χρήση.
• Επιλογή Υλικών: Προτεραιότητά μας ήταν η χρήση ανακυκλωμένων και χαμηλού αποτυπώματος άνθρακα υλικών, μειώνοντας το περιβαλλοντικό κόστος, χωρίς να θυσιάζεται η αντοχή της κατασκευής. Τα περισσότερα από αυτά ήταν ανακυκλωμένο ξύλο, μέταλλο και αλουμίνιο από τοπικές βιομηχανίες ανακύκλωσης υλικών.
• Διαχείριση Νερού: Ένα σύστημα συλλογής όμβριων υδάτων και η χρήση τοπικών, ανθεκτικών στην ξηρασία φυτεύσεων μειώνουν την κατανάλωση νερού και ενισχύουν τη μακροχρόνια ανθεκτικότητα του χώρου.

 


Ένα σχολείο δεν είναι όμως μόνο ένας χώρος μάθησης—είναι κέντρο κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Ο σχεδιασμός του αρχιτεκτονικού γραφείου εξασφαλίζει ότι το σχολείο θα εξυπηρετεί πολλαπλές λειτουργίες, όπως:
• Βραδινά Εκπαιδευτικά Προγράμματα: Μαθήματα για ενήλικες που αναζητούν μια δεύτερη ευκαιρία στη μόρφωση.
• Πολιτιστικοί & Ψυχαγωγικοί Χώροι: Εργαστήρια τέχνης, μουσικής και χορού, καθώς και χώροι για κοινωνικές εκδηλώσεις της κοινότητας.
• Καταφύγιο Έκτακτης Ανάγκης: Με εφεδρική ενέργεια και βασικές προμήθειες, το σχολείο μπορεί να λειτουργήσει ως ασφαλές καταφύγιο σε περιόδους φυσικών καταστροφών.
• Εκπαιδευτικοί Κήποι: Οι μαθητές και οι οικογένειές τους συμμετέχουν ενεργά στην καλλιέργεια τροφίμων, αποκομίζοντας τόσο εκπαιδευτικά όσο και διατροφικά οφέλη.
• Μαθήματα της αγγλικής γλώσσας σε άτομα με διαφορετική μητρική γλώσσα για ευκολότερη ένταξη τους στον κοινωνικό ιστό (η περιοχή έχει ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά ισπανόφωνων πολιτών).

Για την υλοποίηση αυτών των φιλόδοξων στόχων, απαιτήθηκε η συνεργασία μιας διεπιστημονικής ομάδας. Αρχιτέκτονες, μηχανικοί, ειδικοί στη βιωσιμότητα και την εξοικονόμηση ενέργειας καθώς και εκπαιδευτικοί και φοιτητές συνέβαλαν από κοινού ώστε κάθε πτυχή του σχεδιασμού να εξυπηρετεί πολλαπλούς σκοπούς.
• Οι ενεργειακοί σύμβουλοι βελτιστοποίησαν τα συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας.
• Οι πολιτικοί μηχανικοί διασφάλισαν την αντισεισμική θωράκιση του κτιρίου, την πυροπροστασία και τη δημιουργία κατάλληλων οδεύσεων διαφυγής σε περίπτωση ατυχήματος.
• Οι κοινωνικοί επιστήμονες βοήθησαν στην ένταξη κοινωνικών προγραμμάτων που ενισχύουν τη συμμετοχή της κοινότητας.
Αυτή η συνεργατική προσέγγιση επέτρεψε τη δημιουργία ενός σχολείου λειτουργικού, προσαρμοσμένου στις ανάγκες των χρηστών και βαθιά συνδεδεμένου με την κοινωνία.

 

Η Ανατολική Καλιφόρνια αντιμετωπίζει περιβαλλοντικές και κοινωνικές προκλήσεις, όπως έντονες θερμοκρασίες, ατμοσφαιρική ρύπανση και οικονομικές ανισότητες. Το σχολείο απαντά άμεσα σε αυτές τις προκλήσεις με:
• Ενισχυμένη Θερμομόνωση & Σκίαση: Για την αντιμετώπιση των υψηλών θερμοκρασιών και τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης.
• Ασφαλείς & Προσβάσιμους Χώρους: Ο σχεδιασμός ακολουθεί τις απαραίτητες αρχές σχεδιασμού ώστε οι χώροι του κτιρίου να είναι προσβάσιμοι από όλα τα άτομα Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές και οι υπόλοιποι χρήστες μπορούν να κινούνται και να απολαμβάνουν τον χώρο με άνεση και χωρίς εμπόδια. Ταυτόχρονα τα άτομα αυτά μπορούν να έχουν ίσες ευκαιρίες μάθησης ανεξαρτήτως κοινωνικού και οικονομικού υπόβαθρου.
• Βελτίωση της Ποιότητας του Αέρα: Φυσικός αερισμός και συστήματα φιλτραρίσματος διασφαλίζουν υγιεινό περιβάλλον μάθησης.
• Ευκαιρίες έκφρασης: Διάφοροι τοίχοι του συγκροτήματος παραμένουν κενοί ώστε να γεμίσουν με graffiti των παιδιών. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται το αίσθημα της προσωπικής έκφρασης, της κοινότητας και του ανήκειν.
• MISFITS: Ακόμη και το αρκτικόλεξο του ονόματος που μπορεί να μεταφραστεί στα ελληνικά ως «απροσάρμοστοι», χρησιμοποιείται εδώ με έναν ανατρεπτικό τρόπο. Αντί να δηλώνει αποκλεισμό, υποδηλώνει την αποδοχή και ενσωμάτωση όλων των παιδιών, ανεξαρτήτως καταγωγής, γλώσσας ή κοινωνικής κατάστασης, σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον που ενισχύει τις δυνατότητές τους. Η αρχιτεκτονική, λοιπόν, γίνεται εργαλείο για τη δημιουργία ενός χώρου όπου όλοι οι μαθητές μπορούν να αναπτυχθούν, να μάθουν και να εξελιχθούν χωρίς περιορισμούς.

 

πηγή: gegonota.news

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο RTHESS NEWSROOM

Η συντακτική ομάδα του Rthess.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

ΕΛΛΑΔΑ

21.2.202516:29

  Τις εργασίες ασφαλτόστρωσης και οριζόντιας σήμανσης στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών θα συνεχίσει η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας από τη Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου έως και την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2025, από τις 7 το

ΕΛΛΑΔΑ

21.2.202516:24

  Πάνω από 22.600 σεισμοί έχουν καταγραφεί από την έναρξη της σεισμικής δραστηριότητας στην περιοχή Σαντορίνης – Αμοργού από τις 26 Ιανουαρίου έως και τις 19 Φεβρουαρίου 2025, όπως ανακοίνωσε η Διεπιστημονική Επιτροπή Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του ΕΚΠΑ. Παράλληλα,

ΕΛΛΑΔΑ

21.2.202516:05

    Με περισσότερες από ένα εκατομμύριο επικυρώσεις εισιτηρίων και καρτών έκλεισε ο πρώτος μήνας του 2025, ξεπερνώντας σε ποσοστιαία αύξηση τον Ιανουάριο του 2024 κατά 39%. Τα ποσοστά για τον μήνα Ιανουάριο σε αριθμούς έχουν ως εξής: Στις γραμμές

ΕΛΛΑΔΑ

21.2.202515:50

  Από τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης ανακοινώνεται ότι την Κυριακή 23/2/2025) με πρωτοβουλία του Δήμου Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί πιλοτική πεζοδρόμηση στην Λεωφόρο Νίκης. Η πεζοδρόμηση αποτελεί  εφαρμογή της δέσμευσης της Διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης για πιλοτική πεζοδρόμηση της Λεωφόρου Νίκης

ΕΛΛΑΔΑ

21.2.202515:49

Αντικείμενο της εισαγγελικής παρέμβασης είναι η διερεύνηση του περιστατικού και η εξακρίβωση για το αν προκύπτει η διάπραξη του αδικήματος της διατάραξης λειτουργίας υπηρεσίας ή άλλες παράνομες πράξεις. Σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει ο καθηγητής, την περασμένη Παρασκευή αμέσως μετά

Rthess

Επικαιρότητα

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή