#coming_soon

Rthess ΕΣΠΑ
RThess Logo
Στείλτε τα μηνύματα σας live, πάρτε μέρος στη συζήτηση.
NOW ON AIR
https://www.rthess.gr/epikairotita/oasth-freno-stous-lathrepivates-tin-1i-dekemvriou-pianoun-douleia-oi-stasimoi-elegktes/
https://www.rthess.gr/epikairotita/oasth-freno-stous-lathrepivates-tin-1i-dekemvriou-pianoun-douleia-oi-stasimoi-elegktes/
https://www.rthess.gr/epikairotita/oasth-freno-stous-lathrepivates-tin-1i-dekemvriou-pianoun-douleia-oi-stasimoi-elegktes/
https://www.rthess.gr/epikairotita/oasth-freno-stous-lathrepivates-tin-1i-dekemvriou-pianoun-douleia-oi-stasimoi-elegktes/
https://www.rthess.gr/epikairotita/oasth-freno-stous-lathrepivates-tin-1i-dekemvriou-pianoun-douleia-oi-stasimoi-elegktes/
viber
Θέμα συζήτησης :
ΟΑΣΘ: “Φρένο” στους λαθρεπιβάτες – Την 1η Δεκεμβρίου πιάνουν δουλειά οι στάσιμοι ελεγκτές
ON AIR CHAT
Home > Επικαιρότητα > ΟΑΣΘ: “Φρένο” στους λαθρεπιβάτες – Την 1η Δεκεμβρίου πιάνουν δουλειά οι στάσιμοι ελεγκτές
ΟΑΣΘ: “Φρένο” στους λαθρεπιβάτες – Την 1η Δεκεμβρίου πιάνουν δουλειά οι στάσιμοι ελεγκτές
25.11.2021

ΟΑΣΘ: “Φρένο” στους λαθρεπιβάτες – Την 1η Δεκεμβρίου πιάνουν δουλειά οι στάσιμοι ελεγκτές

Την επάνδρωση του στόλου του ΟΑΣΘ με νέους «Στάσιμους ελεγκτές» από την 1η Δεκεμβρίου ανακοίνωσε η διοίκηση του οργανισμού σε συνέντευξη τύπου που παραχωρήθηκε σήμερα το μεσημέρι.

Της Βάσιας Γκανάρα 

Τα μηνιαία έσοδα του ΟΑΣΘ σύμφωνα με τον οργανισμό έπεσαν κατά την περίοδο της πανδημίας γύρω στο ένα εκατομμύριο ευρώ, όταν άγγιζαν τα εννέα εκατομμύρια ευρώ το μήνα, Έτσι αποφασίστηκε ο εκσυγχρονισμός στον έλεγχο του κομίστρου, όπως αναφέρθηκε στη συνέντευξη τύπου  που παραχώρησαν ο Πρόεδρος Δ. Σ και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόρδας, ο Διευθυντής διασφάλισης εσόδων, Χατζηγεωργίου Χρήστος, ο Πρόεδρος Συνδικάτου Εργαζομένων Γιάννης Δήμκας και μέσω της πλατφόρμας ζουμ ο Γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς.

Η διοίκηση μεταξύ άλλων μίλησε για το κίνημα «δεν πληρώνω» και την εισιτηριοδιαφυγή, η οποία αποτέλεσε βόμβα για την λειτουργία του ΟΑΣΘ, καθώς καλλιεργήθηκε μια κουλτούρα κατά την οποία οι επιβάτες θεώρησαν κεκτημένο δικαίωμα να μην επικυρώνουν εισιτήριο. Στόχος του οργανισμού είναι να αλλάξει αυτό το δεδομένο προχωρώντας σε νέες ενέργειες.

Συγκεκριμένα, εισάγεται η έννοια των «Στάσιμων ελεγκτών» με στολή η οποία φέρει τα διακριτικά του ΟΑΣΘ. Οι ελεγκτές αυτοί θα χωρίζονται σε δυο κατηγορίες σε αυτούς που θα βρίσκονται εντός των οχημάτων σε όλο το μήκος του δρομολογίου και αυτοί που θα ελέγχουν σε καίριες γραμμές κατά την επιβίβαση στους τερματικούς σταθμούς την επικύρωση των εισιτηρίων. Βέβαια συνεχίζεται και ο κλασσικός, αιφνιδιαστικός έλεγχος από ελεγκτές με συμβατική ενδυμασία. Τέλος δρομολογείται το άνοιγμα της μπροστινής πόρτας του οδηγού, ώστε να υπάρχει οπτικός και ηχητικός έλεγχος και από τον οδηγό.

«Το 50% των συμπολιτών μας χρησιμοποιεί λεωφορείο στην καθημερινότητα του. Δυστυχώς τα έσοδα του οργανισμού δεν πήγαιναν καλά και πριν την πανδημία. Η διαμόρφωση μιας κουλτούρας “δεν πληρώνω” είχε άσχημες συνέπειες στον οργανισμό. Η απουσία ελέγχων αιτιολογεί αυτή την άσχημη κατάσταση. Η επιβολή των προστίμων δεν είναι αυτοσκοπός είναι ένα εργαλείο για να πείσουμε τους συμπολίτες μας να κόψουν εισιτήριο. Τους τελευταίους μήνες του 19 υπήρχε άνοδος όμως μετά την πανδημία μείναμε πίσω. Μόνο τον Οκτώβριο του 2021 έγιναν εννέα φορές περισσότεροι έλεγχοι σε σχέση με το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2019. Οι συμπολίτες μας ζητούν ελέγχους και επιβολή προστίμων» ανέφερε μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος και Διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ κ. Σκόρδας.

Παράλληλα, από το νέο έτος θα υπάρξει καμπάνια προώθησης του οργανισμού με έμφαση στις νεότερες ηλικίες. Η καμπάνια ευαισθητοποίησης του επιβατικού κοινού θα γίνει με συμμάχους πέντε κορυφαίων και δημοφιλέστατων αθλητών, οι οποίοι θα συμμετέχουν αφιλοκερδώς.

Ακόμη, προ των πυλών, μέσα στο νέο έτος όπως ανακοίνωσε ο κ. Σκόρδας βρίσκεται και η «έξυπνη κάρτα» πολλαπλών διαδρομών, ενώ η έκδοση των προστίμων και ο έλεγχος των εισιτηρίων θα γίνεται ηλεκτρονικά με τη χρήση «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων και φορητών εκτυπωτών.

Από την πλευρά του ο Διευθυντής Διασφάλισης Εσόδων κ. Χατζηγεωργίου τόνισε ότι: «Στόχος είναι η αναβάθμιση και στελέχωση του προσωπικού του τμήματος με σκοπό των διπλασιασμό των ελεγκτών για τον έλεγχο του κομίστρου. Σημασία δεν έχει απλά να επιβάλεις ένα πρόστιμο αλλά να είναι και ένα πρόστιμο σωστό, δώσαμε έμφαση στα μέσα ατομικής προστασίας με μάσκες υψηλής προστασίας, απολυμαντικό υγρό αλλά σημαντικότερο στην εκπαίδευση των ελέγχων ήταν να τους εμφυσήσουμε την σπουδαιότητα της εργασίας τους, να πιστέψουν κι ίδιοι ξανά στο έργο τους. Επίσης με αυτό τον τρόπο ελέγχων, θα ξέρουμε την πραγματική ζήτηση των λεωφορείων. Στοχεύουμε ιδιαίτερα στις νεαρές ηλικίες , στους καινούργιους επιβάτες , θέλουμε να αποκτήσουν την συνείδηση και τον λόγο για τον οποίο πρέπει να επικυρώσουν το εισιτηρίο τους».

Πρόεδρος Εργαζομένων ΟΑΣΘ: «Ο κόσμος πρέπει να καταλάβει ότι ο εργαζόμενος δεν είναι εχθρός του, είναι σύμμαχοι τους».

Ο Γιάννης Δήμκας, Πρόεδρος Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ μίλησε για την μακρόχρονη παρουσία του στον οργανισμό, την αναγκαιότητα καινοτομίας στον ΟΑΣΘ, αλλά και τη συνεργασία του οργανισμού με το μετρό εφόσον αυτό ολοκληρωθεί και παραδοθεί στον λαό της Θεσσαλονίκης.

«Ο ΟΑΣΘ πρέπει να πάει παρακάτω. Είναι το μοναδικό μέσω μεταφοράς στην πόλη. Οι πολίτες πρέπει να καταλάβουν ότι πρέπει να πληρώσουν εισητηρίο. Ο κόσμος πρέπει να καταλάβει ότι ο εργαζόμενος δεν είναι εχθρός του, είναι σύμμαχοι τους. Σε λίγο καιρό το μέτρο θα ολοκληρωθεί, πρέπει να υπάρξει συνεργασία ώστε οι πολίτες να έχουν το σωστό δίκτυο μεταφοράς», σημείωσε.

Τον Αύγουστο ο στόλος του ΟΑΣΘ είχε 47 ελεγκτές, ενώ σήμερα έχει φτάσει περίπου στους 90.

Καταλήγοντας, ο Γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς μιλώντας με αριθμούς για την έντονη κακοδιαχείριση όπως είπε στο οικονομικό κομμάτι της εταιρίας δήλωσε: «ο έλεγχος και η παρακολούθηση της διαχείρισης των καυσίμων, μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε σωστό προγραμματισμό για τις προμήθειες, να διασφαλίσουμε τα οικονομικά και να έχουμε έναν καλό προγραμματισμό. Υπάρχει πολύς δρόμος ακόμη, έχουμε να διασφαλίσουμε μια σειρά από ζητήματα με το συντονισμό των δρομολογίων, την ποιότητα που παρέχει και ταυτόχρονα έχουμε ζήτημα να διασφαλίσουμε που σχετίζονται με την εταιρία. Υπάρχει μια έντονη κακοδιαχείριση που αφορά τα οικονομικά της εταιρίας. Έχουμε να αντιμετωπίσουμε και κάτι ακόμα, έχουμε αύξηση την προσφορά του έργου μας όμως η εταιρία έχει να αντιμετωπίσει και την παρούσα δύσκολη οικονομική κατάστασης, ο ΟΑΣΘ έχει ένα ποσοστό της τάξης των 86% από κρατικό χρήμα. Το 14% είναι το ποσοστό των εσόδων που σχετίζεται με το κόμιστρο. Παρ’ όλα αυτά θα πρέπει να εξετάσουμε με σοβαρότητα πως μπορούμε να διασφαλίσουμε τα οικονομικά της εταιρίας που δεν είναι απλά αριθμοί. Πρέπει να γίνουμε ανταγωνιστικοί για το επιβατικό κοινό για να διαλέγουν να μετακινούνται με το λεωφορείο και το δεύτερο ζήτημα που πρέπει να διασφαλίσουμε είναι να αποφεύγεται η εισιτηριοδιαφυγή. Όπου υπάρχει εισιτηριοδιαφυγή, υπάρχει αδυναμία παρακολούθησης των πραγματικών αναγκών του κοινού», υποστήριξε.

Video

Ροή Ειδήσεων

Sound Wave -

Ροή Ειδήσεων

Sound Wave -
Download the app