RThess Logo
Στείλτε τα μηνύματα σας live, πάρτε μέρος στη συζήτηση.
NOW ON AIR
Θέμα συζήτησης :
Οι κατασκευαστικές προκλήσεις της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά
https://www.rthess.gr/erevnes/oi-kataskevastikes-prokliseis-tis-epektasis-tou-metro-pros-peiraia/
https://www.rthess.gr/erevnes/oi-kataskevastikes-prokliseis-tis-epektasis-tou-metro-pros-peiraia/
https://www.rthess.gr/erevnes/oi-kataskevastikes-prokliseis-tis-epektasis-tou-metro-pros-peiraia/
https://www.rthess.gr/erevnes/oi-kataskevastikes-prokliseis-tis-epektasis-tou-metro-pros-peiraia/
https://www.rthess.gr/erevnes/oi-kataskevastikes-prokliseis-tis-epektasis-tou-metro-pros-peiraia/
https://www.rthess.gr/erevnes/oi-kataskevastikes-prokliseis-tis-epektasis-tou-metro-pros-peiraia/
viber
NOW ON AIR
Home > Έρευνες > Οι κατασκευαστικές προκλήσεις της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά
Οι κατασκευαστικές προκλήσεις της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά
28.10.2022

Οι κατασκευαστικές προκλήσεις της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά

 

Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας προς τον Πειραιά τέθηκε πλέον στη διάθεση του επιβατικού κοινού, συνδέοντας απευθείας το λιμάνι του Πειραιά με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.

Ο Όμιλος ΑΒΑΞ , επικεφαλής της εν λόγω Κοινοπραξίας, αποτέλεσε την εγγυήτρια δύναμη για την ολοκλήρωση μιας σημαντικής υποδομής στη χώρα μας.

Οι τρεις νέοι σταθμοί θα συμβάλλουν στην αποσυμφόρηση των κυκλοφοριακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι γειτονιές της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, συνδέοντάς τις με το κέντρο της Αθήνας. Πρόκειται για τους σταθμούς «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», οι οποίοι αναμένεται να αυξήσουν την συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως.

Η πόλη του Πειραιά αναβαθμίζεται συγκοινωνιακά, αφού μόνο στον σταθμό «Πειραιάς» προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα συγκοινωνιακό κέντρο κομβικής σημασίας, το οποίο συνενώνει λειτουργικά τις Γραμμές 1 και 3 του μετρό, το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά, διευκολύνοντας τη διαδικασία των μετεπιβιβάσεων μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

 

Ένα μωσαϊκό προκλήσεων

Το μήκος της επέκτασης της Γραμμής 3 είναι περίπου 7,2 χλμ.- με τους έξι νέους σταθμούς -«Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλό» «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιά» «Δημοτικό θέατρο»- να έχουν κατασκευαστεί σε κεντρικά σημεία των περιοχών που διασχίζει το νέο τμήμα της Γραμμής.

Σε όλο το μήκος αυτών των χιλιομέτρων χρειάστηκε να αντιμετωπισθούν μία σειρά διαφορετικών προκλήσεων, η επιτυχής αντιμετώπιση των οποίων εξασφάλισε την τεχνική αρτιότητα των έργων επιβεβαιώνοντας την ικανότητα των μηχανικών της ΑΒΑΞ που συμμετείχαν στο έργο να εισάγουν σημαντικές καινοτομίες, προσθέτοντας και αυτές στο πλούσιο ιστορικό του Ομίλου.

 

Σταθμός Μετρό «Πειραιάς»

Αξίζει να σημειωθεί πως, ο σταθμός «Πειραιάς», που βρίσκεται επί της Ακτής Καλλιμασιώτη δίπλα ακριβώς στο λιμάνι, είναι ο πρώτος υποθαλάσσιος σταθμός στη χώρα μας. Αποτελεί ένα κατασκευαστικό επίτευγμα, η ολοκλήρωση του οποίου αφήνει σημαντική παρακαταθήκη όχι μόνο για την εταιρία αλλά και για τους Έλληνες μηχανικούς εν γένει.

Αν και βρίσκεται στη στεριά, κατασκευάστηκε κυριολεκτικά κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και για το λόγο αυτό, έπρεπε ταυτόχρονα να αποτραπεί η εισροή των υπόγειων υδάτων στο σκάμμα, αλλά και να αντιμετωπιστεί η άνωση που ασκούσαν στον πυθμένα του.

Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Πειραιάς

 

Έπειτα από πέντε χρόνια συστηματικής μελέτης επιλύθηκαν τα προβλήματα τόσο της γειτνίασης του εργοταξίου του συγκεκριμένου σταθμού με το διατηρητέο κτίριο του ΗΣΑΠ που κατασκευάστηκε τη διετία 1928-1929 και χρησιμοποιείται καθημερινά από χιλιάδες επιβάτες, όσο και αυτά της διέλευσης μέσα από το έργο του κεντρικού αγωγού αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ.

Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Πειραιάς_4 (Large)
Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Πειραιάς

 

Επιπλέον, χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως ο σταθμός «μετακινήθηκε» κατά 7,5 μέτρα σε σχέση με την αρχική χωροθέτησή του, λόγω του υπόγειου ποταμού που βρίσκεται κάτω από την οδό Κόνωνος.

Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Πειραιάς_3 (Large)
Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Πειραιάς

 

Ο σταθμός «Πειραιάς» πλέον βρίσκεται σχεδόν κάτω από τον σημερινό σταθμό της Γραμμής 1 (Πειραιάς-Κηφισιά) και θα συντελέσει στο να γίνει το σημείο αυτό, ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός σταθμός της Αττικής, αποτελούμενος από 2 σταθμούς μετρό και εξασφαλίζοντας πρόσβαση σε προαστιακό, λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ.

 

Σταθμός Μετρό «Δημοτικό Θέατρο»

Ο σταθμός «Δημοτικό Θέατρο» αποτελεί το νέο τερματικό σταθμό της Γραμμής 3, ο οποίος βρίσκεται απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και δίπλα στο Δημαρχείο της πόλης και αναμένεται να συνδέεται με το τραμ και έναν σημαντικό αριθμό γραμμών λεωφορείων και τρόλεϊ.

Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Δημοτικό Θέατρο_7 (Large)
Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Δημοτικό Θέατρο
Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Δημοτικό Θέατρο_6 (Large)
Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Δημοτικό Θέατρο
Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Δημοτικό Θέατρο_5 (Large)
Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Δημοτικό Θέατρο
Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Δημοτικό Θέατρο_4 (Large)
Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Δημοτικό Θέατρο

 

Παράλληλα με τις εργασίες για το συγκεκριμένο σταθμό, λάμβαναν χώρα και αρχαιολογικές έρευνες εντός παλαιών πηγαδιών, σηράγγων και δεξαμενών, που έφεραν σταδιακά στο φως τμήματα των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης του Ιπποδάμειου ρυμοτομικού συστήματος. Τα πολύ σημαντικά αυτά αρχαιολογικά ευρήματα έχουν βρει τη θέση τους στη μόνιμη θεματική έκθεση που βρίσκεται πλέον εντός του σταθμού, δημιουργώντας μια ακόμα εστία πολιτισμού για την πόλη.

Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Δημοτικό Θέατρο_2 (Large)
Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Δημοτικό Θέατρο
Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Δημοτικό Θέατρο_3 (Large)
Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Δημοτικό Θέατρο

 

Είναι επίσης άξιο αναφοράς ότι η ιστορική πλατεία του Δημοτικού θεάτρου, και ειδικά τα μαρμάρινα στοιχεία της αποκολλήθηκαν, αποθηκεύτηκαν και επανατοποθετήθηκαν απόλυτα εναρμονισμένα με νέα υλικά ώστε η πλατεία να πάρει τη σημερινή της μορφή.

DCIM105MEDIADJI_0009.JPG
Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Δημοτικό Θέατρο

 

Σταθμός Μετρό «Μανιάτικα»

Τα Μανιάτικα, με τη σειρά τους, άλλη μία ιστορική γειτονιά του Πειραιά, βόρεια του λιμανιού, αποκτούν έναν σταθμό που αναβαθμίζει αυτή την πλευρά της πόλης και συμβάλλει στη διευκόλυνση των μετακινήσεων μίας ιδιαίτερα πολυπληθούς περιοχής.

Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Μανιάτικα_5 (Large)
Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Μανιάτικα

 

Με το άγαλμα της ηρωίδας Μανιάτισσας να κοσμεί τον περιβάλλοντα εξωτερικό χώρο, ο συγκεκριμένος σταθμός του μετρό, που βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη συνοικία και σε απόσταση αναπνοής από το Κερατσίνι, δεν θυμίζει σε τίποτα το απαιτητικό εργοτάξιο των προηγούμενων ετών, στο οποίο το βραχώδες υπέδαφος χρειάστηκε πολύ προσεκτική διαχείριση ως προς τη διάνοιξη του ορύγματος. Είναι, μάλιστα, ένας από τους δύο σταθμούς μετρό, μαζί με αυτόν της Κατεχάκη, που έχει μια είσοδο/έξοδο για το κοινό.

Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Μανιάτικα_4 (Large)
Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Μανιάτικα

 

Το σημαντικότερο όλων όμως είναι πως με την επέκταση αυτή από το κέντρο του Πειραιά εκτιμάται πως θα διέρχονται λιγότερα οχήματα, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο «ανάσες» στο σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Έτσι, στοίχημα της νέας αυτής επέκτασης είναι να λειτουργήσει καταλυτικά, ώστε ο πολίτης να επιλέγει το Μετρό τη μετακίνησή
του από και προς το επίνειο της πρωτεύουσας.

Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Μανιάτικα_3 (Large)
Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Μανιάτικα

 

Αστάθμητοι Παράγοντες

Στην πορεία των εργασιών αλλά και στο τελικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους, σημαντικό ρόλο έπαιξε και η πορεία της πανδημίας του κορωνοϊού. Εμπόδια που αρχικά φάνηκαν απροσπέλαστα, όπως η αύξηση των τιμών των υλικών κατασκευής, η δυσκολία εξασφάλισης πρώτων υλών, καθώς και οι περιορισμοί στις μετακινήσεις, αν και επέκτειναν το χρονικό πλαίσιο των εργασιών, εν τέλει κάμφθηκαν επιτυχώς με τους κατά καιρούς κανονισμούς που έθετε η κυβέρνηση και φυσικά τηρώντας όλα τα πρωτόκολλα για την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων.

Σε διάστημα περίπου δύο χρόνων, οι εργασίες ολοκληρώθηκαν ξεπερνώντας τις όποιες προκλήσεις επηρέασαν την εύρυθμη πορεία των εργασιών και το απαιτούμενο επίπεδο λειτουργίας των έργων.

Η μακροχρόνια τεχνογνωσία της ΑΒΑΞ, εξασφάλισε την ομαλή ολοκλήρωσή του παρά τις όποιες αντιξοότητες.

 

Σκυτάλη παίρνει η Γραμμή 4 του Μετρό

Με συνέπεια και σημείο αναφοράς την κατασκευή εμβληματικών έργων, ο Όμιλος ΑΒΑΞ ολοκλήρωσε ακόμα ένα σημαντικό project, εξυπηρετώντας τη συγκοινωνιακή καθημερινότητα της πρωτεύουσας και των περιχώρων.

Παράλληλα, ο Όμιλος συνεχίζει να διατηρεί θέση πρωτοπόρου στα έργα σταθερής τροχιάς, αφού κατασκευάζει τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας. Έχοντας πάντα σκοπό το συνδυασμό εμπρόθεσμης και ποιοτικής εκτέλεσης των εργασιών με τη μικρότερη δυνατή όχληση των πολιτών, ο Όμιλος ΆΒΑΞ εργάζεται με την ίδια πετυχημένη ομάδα με στόχο την επιτυχή ολοκλήρωση και αυτού του έργου, του μεγαλύτερου αυτή τη στιγμή στη χώρα μας.

 

Η επέκταση της Γραμμής 3 σε αριθμούς

AVAX13102022FINAL
Infographic_Η επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά σε αριθμούς

Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει τώρα στη Θεσσαλονίκη.

Διαβάστε πρώτοι τις έκτακτες ειδήσεις & τα τελευταία νέα της Θεσσαλονίκης και όλης της Ελλάδας.

Ροή Ειδήσεων

Sound Wave -

Ροή Ειδήσεων

Sound Wave -
Download the app