Οι καταναλωτές μοιράστηκαν τα στοιχεία της κάρτας τους και άλλα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα τους με ένα fake δίκτυο e-shop.
Από τους 800.000 καταναλωτές οι 476.000 έδωσαν στοιχεία χρεωστικών και πιστωτικών καρτών μαζί και τον τριψήφιο αριθμό ασφαλείας τους. Όλοι παρέδωσαν ονόματα, αριθμούς τηλεφώνου και e-mails.
Διεθνής έρευνα των εφημερίδων Guardian, Die Zeit και Le Monde εξέτασε τους μηχανισμούς αυτούς που το βρετανικό Chartered Trading Standards Institute περιέγραψε ως μια από τις μεγαλύτερες απάτες του είδους της, με 76.000 ψεύτικες ιστοσελίδες e-shop που δημιουργήθηκαν.
Το fake e-shop δημιούργησε χιλιάδες ψεύτικα διαδικτυακά καταστήματα σε διάφορες γλώσσες όπως Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά, Ισπανικά, Ιταλικά και Σουηδικά. Τα ψεύτικά καταστήματα προσέφεραν εκπτωτικά προϊόντα από μεγάλες μάρκες όπως Dior, Nike, Lacoste, Hugo Boss, Versace, Prada και άλλες μάρκες.
Όσοι καταναλωτές έπεσαν θύματα του fake e-shop είπαν ότι δεν έλαβαν κανένα προϊόν. Το ψεύτικο e-shop ξεγελούσε καταναλωτές από το 2015. Μάλιστα τα τελευταία τρία χρόνια είχε ένα εκατομμύριο ψεύτικες παραγγελίες.
Πολλά από αυτά τα e-shop έχουν «κατέβει» το υπόλοιπο όμως ένα τρίτο εξακολουθούν να λειτουργούν. Λειτουργούν περισσότερα από 22.500 από αυτά.
Comments are closed.