Στο Παρίσι διαμαρτύρονται για τα νέα όρια ταχύτητας
Το όριο ταχύτητας στον Περιφερειακό του Παρισιού, μειώνεται από σήμερα στα 50 χλμ/ώρα. Η απόφαση ελήφθη από την δήμαρχο του Παρισιού Αν Ινταλγκό και έχει προκαλέσει την κατακραυγή των βουλευτών.
Η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 50 χλμ/ώ, από 70χλμ/ώ θα εφαρμοσθεί αρχικά σε τμήμα του Περιφερειακού που έχει μήκος 35 χιλιομέτρων. Το μέτρο θα ισχύσει από τις 10 Οκτωβρίου. Μάλιστα για την τοποθέτηση των νέων πινακίδων ορίου ταχύτητας θα πραγματωθεί κλείσιμο κατά τμήματα του δρόμου.
Σύμφωνα με τον δήμο του Παρισιού ο στόχος της μείωσης του ορίου ταχύτητας είναι η μείωση του θορύβου και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης «που καταστρέφουν την ζωή» των 550.000 ανθρώπων που κατοικούν κατά μήκος του δρόμου.
«Αυτό το μοντέλο αστικού δρόμου που χρονολογείται από την δεκαετία του 1970 δεν είναι βιώσιμο πλέον με την επιτάχυνση της κλιματικής αλλαγής. Αρρωσταίνει τους ανθρώπους και τους εμποδίζει να κοιμηθούν», δήλωσε ο Νταβίντ Μπελιάρ, οικολόγος αντιδήμαρχος αρμόδιος για τις μεταφορές.
Αν οι συνέπειες των νέων χαμηλότερων ορίων στην ποιότητα του αέρα είναι συζητήσιμες, το αποτέλεσμα επί της ηχητικής ρύπανσης είναι αποδεδειγμένο και, σύμφωνα με το κέντρο τεχνικής περιβαλλοντικής αξιολόγησης Bruitparif, αναμένεται αύξηση κατά δύο έως τρία ντεσιμπέλ.
Ακόμα ένας λόγος της αλλαγής του ορίου ταχύτητας είναι η μείωση τροχαίων ατυχημάτων.
Η μέση ταχύτητα κατά την διάρκεια της ημέρας τοποθετείται στα 35 χλμ/ώ οπότε το νέο όριο ταχύτητας δεν αναμένεται να επηρεάσει παρά τις υπόλοιπες ώρες του 24ώρου.
Όσοι διαφωνιών με το μέτρο μείωσης του ορίου ταχύτητας ισχυρίζονται ότι πρόκειται για ένα «αντικοινωνικό» μέτρο, που θα δυσκολέψει τους εργαζόμενους την νύκτα.
Σύμφωνα με την πρόεδρο της περιφέρειας του Ιλ-ντε-Φρανς Βαλερί Πεκρές το μέτρο μπορεί να στερήσει τους ανθρώπους από 12 λεπτά ύπνου ημερησίως.
Με την με την κ. Πεκρές συμφωνούν πολλές εργοδοτικές ενώσεις.
Ο υπουργός Μεταφορών Φρανσουά Ντυροβρέ είπε ότι η αλλαγή του ορίου «θα επηρεάσει εκατομμύρια κατοίκους».
Ο υπουργός συναντήθηκε με την δήμαρχο του Παρισιού και εξέφρασε τη διαφωνία του για το νέο μέτρο.
Ο Φιλίπ Νοζιέρ, πρόεδρος της ένωσης 40 millions d’automobilistes, δήλωσε «Καμία μελέτη εναλλακτικών διαδρομών, συνεπειών στις συνθήκες κυκλοφορίας, περιβαλλοντικών ή οικονομικών συνεπειών δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα».
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει τώρα στη Θεσσαλονίκη.
Διαβάστε πρώτοι τις έκτακτες ειδήσεις & τα τελευταία νέα της Θεσσαλονίκης και όλης της Ελλάδας.