RThess Logo
Στείλτε τα μηνύματα σας live, πάρτε μέρος στη συζήτηση.
NOW ON AIR
Μαζί… για όλα | Πέτρα Καρυώτη
Θέμα συζήτησης :
Σουπερμάρκετ: Αύξηση του τζίρου στο δεκάμηνο του 2023
https://www.rthess.gr/oikonomia/soupermarket-afxisi-tou-tzirou-sto-dekamino-tou-2023/
https://www.rthess.gr/oikonomia/soupermarket-afxisi-tou-tzirou-sto-dekamino-tou-2023/
https://www.rthess.gr/oikonomia/soupermarket-afxisi-tou-tzirou-sto-dekamino-tou-2023/
https://www.rthess.gr/oikonomia/soupermarket-afxisi-tou-tzirou-sto-dekamino-tou-2023/
https://www.rthess.gr/oikonomia/soupermarket-afxisi-tou-tzirou-sto-dekamino-tou-2023/
https://www.rthess.gr/oikonomia/soupermarket-afxisi-tou-tzirou-sto-dekamino-tou-2023/
viber
NOW ON AIR 16:00 - 18:00 - Μαζί… για όλα
Πέτρα Καρυώτη
NOW ON AIR
Home > Οικονομία > Σουπερμάρκετ: Αύξηση του τζίρου στο δεκάμηνο του 2023
Σουπερμάρκετ: Αύξηση του τζίρου στο δεκάμηνο του 2023
07.12.2023

Σουπερμάρκετ: Αύξηση του τζίρου στο δεκάμηνο του 2023

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana η αξία των πωλήσεων της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 7,446 δισ. ευρώ έναντι 6,821 δισεκ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, αυξημένη κατά 9,5%. Τα 5,689 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία των τροφίμων.

Την ίδια χρονική περίοδο ο όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 1,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή.

Στα τρόφιμα το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 26,7% από 26,3% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 20,9% ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,7%.

Επίσης, αυξημένη είναι η ένταση των προσφορών στα ράφια των αλυσίδων σουπερμάρκετ, η οποία εντοπίζεται κυρίως στις δύο μεγάλες κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών τα τρόφιμα και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού. Στην πρώτη κατηγορία λόγω της μείωσης τιμών το ποσοστό τού τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές αυξήθηκε από 21,3% σε 24,9% και στη δεύτερη από 21,7% σε 25,6%. Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε από 21,9% που ήταν το 2022 σε 25,1% το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2023.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,5%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 9,1% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 9,1%. Την ίδια ώρα, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 1,8%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 1,3% ενώ στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειώθηκε κατά 0,2%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, το δεκάμηνο Ιανουαρίου Οκτωβρίου 2023 καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε έξι και συγκεκριμένα στα μη αλκοολούχα ποτά (4,4%), στα αλκοολούχα ποτά (4,3%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (1,1%), στα είδη ατομικής υγιεινής (1,6%), στα σνακς (4,4%), στα γαλακτοκομικά (2,2%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (0,1%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (0,1%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (0,9%), στα υλικά μαγειρικής (2,5%) και στα απορρυπαντικά και καθαριστικά (0,5%).

Πρωταθλητές των ανατιμήσεων στο εννεάμηνο αναδεικνύονται τα απορρυπαντικά και καθαριστικά με τις αυξήσεις τιμών να φτάνουν το 12%. Ακολουθούν τα υλικά μαγειρικής με αυξήσεις τιμών 10%, τα γαλακτοκομικά με αυξήσεις τιμών 9%, τα σνακς με αυξήσεις τιμών 8,9% και τα κατεψυγμένα τρόφιμα με αυξήσεις τιμών 8,7%. Οι μικρότερες αυξήσεις τιμών στη διάρκεια του δεκαμήνου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα καταγράφηκαν στα αλκοολούχα ποτά (3,6%).

Τα στοιχεία του δεκαμήνου δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται αύξηση τζίρου (14,8%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται 11,6%. Στα σούπερ μάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ) καταγράφεται αύξηση τζίρου 13,6% με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 11,4% ενώ στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) αύξηση τζίρου 9,9% με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,5%.
Αύξηση 6,8% καταγράφεται στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 43,5% του συνολικού τζίρου.

ΠΗΓΗ: ertnews.gr

Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει τώρα στη Θεσσαλονίκη.

Διαβάστε πρώτοι τις έκτακτες ειδήσεις & τα τελευταία νέα της Θεσσαλονίκης και όλης της Ελλάδας.

Ροή Ειδήσεων

Sound Wave -

Ροή Ειδήσεων

Sound Wave -
Download the app