ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ || ddiamantidis@gmail.com
Κάθε πέρσι και καλύτερα είναι η κατάσταση για την αγορά της Θεσσαλονίκης και τις επιχειρήσεις, όπως προκύπτει από τη σχετική εκτίμηση του Προέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), κ. Μιχάλη Ζορπίδη
Ο κ. Ζορπίδης επισημαίνει πως από τον επόμενο μήνα θα πραγματοποιηθεί μία μεγάλη καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των καταναλωτών για την αγορά της πόλης και τους επαγγελματίες της.
– Πώς κρίνετε μέχρι στιγμής το κλίμα στην αγορά και στις επιχειρήσεις φέτος; Το 2017 είναι χειρότερο από το 2016;
Η αγορά βουλιάζει μέρα με την ημέρα. Ο κόσμος, τόσο οι καταναλωτές όσο και οι επαγγελματίες, στενάζουν από τους φόρους και κόβουν μέχρι και τα βασικά, κάτι που στεγνώνει τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Δυστυχώς η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη από πέρυσι. Έχουμε φτάσει στο σημείο να μην ξέρουμε εάν θα παραμείνουμε επιχειρηματίες για τον επόμενο μήνα…- Σκοπεύετε το επόμενο χρονικό διάστημα να αναλάβετε κάποιες συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για την τόνωση της αγοράς της Θεσσαλονίκης;
Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης έχει σχεδιάσει ένα δυναμικό πρόγραμμα προβολής και δημοσιότητας, που θα τρέξει τον επόμενο μήνα! Θα κάνουμε μία μεγάλη καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των καταναλωτών για την Αγορά και τους Επαγγελματίες, σε συνεργασία με πολλά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης της Θεσσαλονίκης. Έχουμε ετοιμάσει σποτ με τα οποία θα ενημερώνονται οι καταναλωτές για το τι κερδίζουν εάν προτιμήσουν τους επαγγελματίες σε σχέση με το εάν προτιμήσουν άλλες μορφές επιχειρηματικότητας, όπως οι πολυεθνικές εταιρείες. Πιστεύω ότι αυτή θα είναι μία πολύ σημαντική παρέμβαση του ΕΕΘ που θα βοηθήσει σημαντικά όχι μόνο τα μέλη του αλλά και τους πολίτες!
– Αποκομίσατε από τη συνάντησή σας με τον πρωθυπουργό την αίσθηση πως η χώρα κινείται βάσει κάποιου σχεδίου, που συμπεριλαμβάνει και την ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας
Δυστυχώς όχι! Και το λέω με λύπη μου. Ο κ. Τσίπρας μάς μίλησε για καλύτερες μέρες το 2019, ενώ δεν ήταν σε θέση να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις στα αιτήματά μας, όπως συνέβη με αυτό που του έθεσα εγώ για τον ακατάσχετο επιχειρηματικό λογαριασμό. Προκαλεί πολύ άσχημη εντύπωση για έναν πολιτικό, τη μία χρονιά να λέει σε ομιλία του ότι θα θεσπίσω τον «Ακατάσχετο» και την επόμενη ότι «θα το θέσω στην Τρόικα και θα δούμε τι θα μας απαντήσει»… Αντίθετα, με ικανοποίησε το γεγονός ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε με θετικά λόγια για την επιχειρηματικότητα και τάχθηκε υπέρ της μείωσης των κρατικών δαπανών. Ας ελπίσουμε ότι δεν πρόκειται για εξαγγελίες χωρίς νόημα…
– Πολλοί επιχειρηματίες διαμαρτύρονται θεωρώντας ότι τα Επιμελητήρια δεν παρουσιάζουν σοβαρή δραστηριότητα, ενώ τους επιβαρύνουν με συνδρομές. Τι θα τους απαντούσατε;
Θα ήθελα να το διευκρινίσω αυτό, για να μην έχουμε παρεξηγήσεις, καθώς πολλοί συγχέουν δύο διαφορετικές καταστάσεις: η συνδρομή στο ΕΕΘ δεν είναι υποχρεωτική, βάσει της πρόσφατης νομοθεσίας. Υποχρεωτική είναι η εγγραφή στο ΓΕΜΗ, το οποίο διαχειρίζεται το ΕΕΘ! Προσωπικά, πιστεύω ότι το Επιμελητήριό μας θα πρέπει να παρουσιάζει όλες εκείνες τις δραστηριότητες και τις παροχές προς τους επαγγελματίες, που αυτοί θα θέλουν μόνοι τους –και όχι επειδή κάποιος τους υποχρεώνει- να είναι μέλη του! Αυτός είναι ο στόχος μας, να παρέχουμε τέτοιες υπηρεσίες, και σε έναν βαθμό το έχουμε πετύχει. Εργαζόμαστε συνεχώς, όλοι στο ΔΣ, για να προσφέρουμε ό,τι μπορούμε στους επαγγελματίες και δε θα σταματήσουμε να το κάνουμε. Έχουμε την καλύτερη ηλεκτρονική εξυπηρέτηση για εγγραφές και μεταβολές, καθημερινά εξυπηρετούμε δεκάδες συναδέλφους χωρίς ταλαιπωρία, χωρίς ουρές. Επιχορηγούμε τη συμμετοχή συναδέλφων σε εκθέσεις, διοργανώνουμε επαγγελματικά σεμινάρια και πιστοποιήσεις, βοηθάμε με το πρόγραμμα «Στηρίζω» τους άπορους απόμαχους συναδέλφους μας, ενισχύουμε τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης μέσα από πολλές δράσεις, βοηθάμε την πόλη να βελτιώνει όλες τις λειτουργίες της, μέσα από τις παρεμβάσεις μας, συνεργαζόμαστε με τους φορείς της γιατί ο στόχος είναι κοινός! Διοργανώνουμε ευρωπαϊκά προγράμματα και επιχειρηματικές αποστολές, ενισχύουμε κάθε δράση εξωστρέφειας των συναδέλφων, ετοιμάζουμε ένα ευρύ πρόγραμμα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των καταναλωτών, που θα «τρέξει» τον επόμενο μήνα στα ΜΜΕ της Θεσσαλονίκης, γενικά προσπαθούμε να στηρίζουμε την αγορά και την πόλη!
Από το φύλλο της THESSNEWS #70 (09/09/2017-10/09/2017)
Comments are closed.