Συνέντευξη στη Μαρία Ψωμά Πετρίδου || mpsomapetridou@thessnews.gr`
Είδε την πρώτη του αστυνομική ιστορία δημοσιευμένη στα 14 του χρόνια. Στα 18 έγινε συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων για τα θρυλικά περιοδικά «Μάσκα» και «Μυστήριο», όπου αργότερα διετέλεσε και διευθυντής σύνταξης για 11 χρόνια.
Στον χώρο του κινηματογράφου μπήκε με την ταινία «Νυχτοπερπατήματα» και μεταπήδησε στην τηλεόραση γράφοντας και σκηνοθετώντας αστυνομικές σειρές και θρίλερ για την κρατική τηλεόραση. Έζησε 27 χρόνια στο Λονδίνο, όπου εργάστηκε στο BBC κι έγραψε δυο βιβλία για τον εκδοτικό οίκο New English Library. Πρόσφατα το σενάριό του «Colombus- The story never told» πουλήθηκε στην αυστραλογαλλική κινηματογραφική εταιρεία Vivre Films.
Σήμερα φιλοξενούμε στην ThessNews τον πολύπλευρο και πολυγραφότατο Τζίμμυ Κορίνη, με αφορμή την επανέκδοση του μυθιστορήματός του «Θύελλα στη Μακεδονία» από τις εκδόσεις Οξύ.
Κύριε Κορίνη, ξεκινήσατε την καριέρα σας από το θρυλικό περιοδικό «Μάσκα». Πώς και πότε έγινε αυτό και πόσο κράτησε;
Στα 17 μου (1954), αφού στα 9 μου είχα διαβάσει «Μάσκα» κι είχα πάθει κάτι που δεν περιγράφεται. Στα 11 είχα γράψει το πρώτο μου «γκανγκστερικό» διήγημα που αργότερα δημοσιεύτηκε σε περιοδικό της εποχής εκείνης, και από τα 16 μου έγραφα με ψευδώνυμο κάθε δεύτερη εβδομάδα το αστυνομικό διήγημα της εφημερίδας ΕΜΠΡΟΣ. Παρουσιάστηκα στον αείμνηστο Απόστολο Μαγγανάρη, ιδρυτή του περιοδικού, που είχε κλείσει στο μεταξύ, και τότε αρχισυντάκτη του πρώτου tabloid ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ, και του ζήτησα να με προσλάβει για να γράφω «αστυνομικά» διηγήματα. Εκείνος, ενθουσιασμένος από το πάθος και τις γνώσεις μου γύρω από το είδος, και το γεγονός ότι είχα μάθει μόνος μου αγγλικά και μπορούσα να μεταφράζω, αποφάσισε να επανεκδώσει τη «Μάσκα» και να με προσλάβει εκεί. Σύντομα, όμως, ήρθαμε σε σύγκρουση και παραιτήθηκα, με αποτέλεσμα να μείνω χωρίς δουλειά μέχρι το 1958 οπότε, ως «ειδικός», προσλήφθηκα στο «Μυστήριο» για να επανέλθω στη «Μάσκα» το 1963, ως Διευθυντής Συντάξεως πλέον, θέση που κράτησα 11 ολόκληρα χρόνια, μέχρι το 1974, οπότε αναγκάστηκα να εγκαταλείψω την Ελλάδα.
Ας εξηγήσουμε στους νεώτερους τι ήταν το περιοδικό «Μάσκα»;
Αντιγραφή του αμερικάνικου περιοδικού «The Black Mask Magazine» και άλλων 30 τουλάχιστον παρόμοιων περιοδικών, των περιβόητων pulp magazines, που κυκλοφορούσαν με τεράστια επιτυχία στην Αμερική από το 1920 μέχρι το 1953, δημοσιεύοντας μερικά πραγματικά αριστουργήματα του είδους και αναδεικνύοντας συγγραφείς όπως ο Dashiell Hammett, ο Earl Stanley Gardner,ο Jonathan Latimer, ο Raymond Chandler και δεκάδες άλλοι .
Έχετε διατελέσει διευθυντής σύνταξης γνωστών περιοδικών, είστε σεναριογράφος, σκηνοθέτης και συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων, όλα με επιτυχία. Ποια ιδιότητά σας υπερισχύει;
Ο συνδυασμός συγγραφέα /σεναριογράφου και σκηνοθέτη προκειμένου να γραφτεί «αστυνομικό» μυθιστόρημα ή θρίλερ που να πατάει γερά στα πόδια του και να «ρουφιέται» περισσότερο, παρά να διαβάζεται.
Ζήσατε στο Λονδίνο 27 χρόνια. Πώς βρεθήκατε εκεί και τι κάνατε;
Αναγκάστηκα να φύγω λόγω συγκρούσεως με τηλεοπτικούς παρατρεχάμενους της χούντας που τόλμησαν να προβάλουν στην τηλεόραση πιλότο σειράς που είχα γράψει και σκηνοθετήσει, με πρωταγωνιστές τους Στέφανο Στρατηγό, Μιχάλη Νικολινάκο και Ανδρέα Φιλιππίδη, χωρίς να αναφέρουν το όνομά μου, και «κατάσχεσαν» 24 ημίωρα σενάρια που είχα έτοιμα για γύρισμα. Στο Λονδίνο, δούλεψα στο BBC, έγραψα δυο βιβλία για τον εκδοτικό οίκο New English Library και κυνηγούσα το όνειρο να κάνω ταινία στο Χόλιγουντ κι όταν έφτασα εκεί με το σενάριο COLUMBUS – ADMIRAL OF THE OCEAN SEA ένας «φίλος» από τους πολύ φθονερούς, μου έκλεισε την πόρτα κατάμουτρα και λίγο έλειψε να με στείλει να συναντήσω τους προγόνους μου από στενοχώρια.
Πώς βιώνετε την κατάσταση στην Ελλάδα σήμερα;
Με μεγάλη θλίψη, βλέποντας τους γύρω μου να τρελαίνονται όλοι για «ταμπέλες» – δεξιός, αριστερός, κεντρώος, αναρχικός, αντιεξουσιαστής, Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός κλπ – και να αδιαφορούν για το μέλλον της χώρας, να μην είναι περήφανοι για την καταγωγή τους. Γι’ αυτό και σε κάθε ευκαιρία δηλώνω ΣΚΕΤΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ και κάνω ό,τι ελάχιστο περνάει από το χέρι μου για το καλό της – εξ ου και η έκδοση του βιβλίου που οδήγησε στην παρούσα συνέντευξη.
Το «Θύελλα στη Μακεδονία» επανακυκλοφορεί στις μέρες μας από τις εκδόσεις Οξύ. Υπάρχει όμως ένα ιστορικό έκδοσης αυτού σας του βιβλίου. Σωστά;
Ξεκίνησε σαν σενάριο το 1964, θα ήταν το πρώτο ελληνικό «γουέστερν», απαγορεύτηκε από την τότε Λογοκρισία, σαμποταρίστηκε αργότερα στη δεύτερη απόπειρα, με σκηνοθέτη τον Βασίλη Γεωργιάδη, από «γκρίζους λύκους» του κινηματογραφικού χώρου της εποχής εκείνης, γράφτηκε σαν μυθιστόρημα στα αγγλικά και πουλήθηκε στο Λονδίνο το 1977. Σαμποταρίστηκε από τους Σκοπιανούς και δεν εκδόθηκε τότε, αλλά εκδόθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο με τίτλο TEMPEST IN MACEDONIA από τον εκδοτικό οίκο NEW HAVEN PUBLISHING.
Πώς εμπνευστήκατε τους ήρωές σας και τη μυθοπλασία του μυθιστορήματος;
Διάβασα την έκθεση του Βρετανού Προξένου στη Θεσσαλονίκη το 1903, έφριξα με τις φρικαλεότητες των Βούλγαρων κομιτατζήδων εναντίον των Ελλήνων της Μακεδονίας και τα υπόλοιπα ήσαν παιχνιδάκι με τις γνώσεις και την πείρα που διέθετα από τα συγγραφικά γεννοφάσκια μου.
Ποια η γνώμη σας για τη συμφωνία της κυβέρνησης σχετικά με το όνομα των Σκοπίων;
Απαράδεκτη, για να μην πω τίποτα χειρότερο!
Πόσα αστυνομικά μυθιστορήματα έχετε γράψει;
Με την υπογραφή μου γύρω στα δώδεκα, αλλά με την υπογραφή ξένων συγγραφέων, στη «Μάσκα» και το «Μυστήριο» – ΑΜΕΤΡΗΤΑ!
Από το φύλλο της THESSNEWS #112 (30/06/2018-01/07/2018)
Comments are closed.