Η διάνοιξη της οδού Ψελλού και η διαμόρφωση του τερματικού σταθμού της Νέας Ελβετίας, κλείνει οριστικά με την υπογραφή της σύμβασης «Συνοδά υποστηρικτικά έργα του Σταθμού Νέας Ελβετίας του Μετρό Θεσσαλονίκης», από την Ελληνικό Μετρό.
Την εκτέλεσή του έργου έχει αναλάβει η Ελληνικό Μετρό με νομοθετική ρύθμιση, που εγκρίθηκε από τη Βουλή στα τέλη του 2023 μελέτη που ετοίμασαν από κοινού ΟΣΕΘ και δήμος Θεσσαλονίκης, για την τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου.
Στην ευθύνη της είναι η κατασκευή του τερματικού σταθμού και όλες οι παρεμβάσεις, που αφορούν στο οδικό δίκτυο και στον περιβάλλοντα χώρο με τις εργασίες να έχουν επιταχυνθεί.
Το μοναδικό εμπόδιο, η διαδικασία απαλλοτρίωσης ενός σπιτιού, η οποία παρέμενε σε εκκρεμότητα ολοκληρώθηκε στα μέσα Απριλίου με το δημόσιο να καταβάλει το ποσό της αποζημίωσης στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.
Παράλληλα, δόθηκε η χρηματοδότηση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και για την υπόλοιπη έκταση πέριξ του σταθμού, η οποία είχε ανακοινωθεί από τον Ιούλιο του 2022.
Ολοκληρώνεται η διάνοιξη περίπου 400 μέτρων του δρόμου από την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών μέχρι την οδό Παπαναστασίου, όπου θα διαμορφωθούν αντίστοιχα δύο ισόπεδοι κόμβοι.
Ο δρόμος που θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση θα διευκολύνει σημαντικά τη σύνδεση του σταθμού του μετρό με περιοχές όπως η Πυλαία και η Καλαμαριά.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, στον τερματικό σταθμό Νέα Ελβετία θα δημιουργηθεί ένας πολυτροπικός σταθμός μετεπιβίβασης για αστικά και πιθανόν και ΚΤΕΛ. Θα συνδυαστεί παράλληλα με την διάνοιξη της οδού Μ.Ψελλού στο τμήμα από τον ανισόπεδο κόμβο Θεσσαλονίκης – Μουδανιών έως την οδό Παπαναστασίου.
Χώροι θα υπάρχουν και για τα ταξί, ενώ στο τραπέζι έχει πέσει και η κατασκευή χώρου στάθμευσης οχημάτων (park and ride) πλησίον της οδού Μ.Ψέλλου. Θα είναι χωρητικότητας 500 θέσεων, ενώ θα είναι προσβάσιμο από την οδό Ψελλού, αλλά και από την οδό καθ. Ευρυγένη.
Στη Νέα Ελβετία έχει ολοκληρωθεί ο τερματικός σταθμός της γραμμής 1 του Μετρό.
Comments are closed.