Μικτό σύστημα συγκοινωνιών προτείνει ο Γιάννης Μπουτάρης στην εφημερίδα ThessNews.
Οι εξελίξεις στην υπόθεση του ΟΑΣΘ και η ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών ανοίγει την κουβέντα για άλλου είδους μοντέλα αστικών συγκοινωνιών, με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γ. Μπουτάρη, να ανοίγει τα χαρτιά του.
«Ξεκινάμε με δεδομένο ότι ο ΟΑΣΘ λειτουργεί με μια σύμβαση σκανδαλωδώς ευνοϊκή για τον ίδιο και τους μετόχους του, εις βάρος του κράτους και των πολιτών, για συγκοινωνιακό έργο πολύ κάτω του μετρίου (για να είμαι επιεικής)», τονίζει αρχικά στην ThessNews.
«Εμείς προτείνουμε ένα μικτό σύστημα αστικών συγκοινωνιών, διαδημοτικό, με τη συμμετοχή και του ΟΑΣΘ. Το σύστημα αυτό θα περιλαμβάνει τα λεωφορεία αλλά και το Μετρό, την Παράκτια Αστική Συγκοινωνία και το Τραμ, όταν ολοκληρωθούν ή και υλοποιηθούν.
Ο μικτός διαδημοτικός φορέας που θα διαχειρίζεται το σύστημα συγκοινωνιών θα ρυθμίζει από τα δρομολόγια και τη διασύνδεση των διαφορετικών μέσων μετακίνησης έως τα ενιαία εισιτήρια και άλλα τέτοια θέματα. Προφανώς το εισιτήριο θα πρέπει να είναι επιδοτούμενο, όπως συμβαίνει με τις αστικές συγκοινωνίες σε όλο τον κόσμο.
Όμως θα είναι διαφανές και δεν θα είναι μονοπωλιακό. Δείτε τώρα τι συμβαίνει με το μονοπώλιο του ΟΑΣΘ. Δεν υπάρχει εναλλακτική, δεν υπάρχει ανταγωνισμός, όλη η Θεσσαλονίκη είναι δέσμια αυτού του μονοπωλίου», σημειώνει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.
Καταγγελία της σύμβασης
Ερωτηθείς ο Γ. Μπουτάρης αν η σύμβαση μπορεί να καταγγελθεί, εμφανίζεται ξεκάθαρος. «Η σύμβαση μπορεί να καταγγελθεί, γιατί αντίκειται σε βασικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι μονοπωλιακό το καθεστώς λειτουργίας του ΟΑΣΘ και επιπλέον η λήξη της σύμβασης ορίζεται σε σχέση με το πέρας των εργασιών του Μετρό. Εμείς, ως δήμος, ζητούμε την καταγγελία της λεόντειας αυτής σύμβασης. Με την προϋπόθεση, φυσικά, ότι έχουν γίνει όλα τα απαραίτητα βήματα για την επόμενη ημέρα, για τη διάδοχη κατάσταση. Να μην βρεθεί δηλαδή η Θεσσαλονίκη ούτε στιγμή χωρίς αστικές συγκοινωνίες», επισημαίνει .
«Η κυβέρνηση, που καλώς άνοιξε το μέτωπο του ΟΑΣΘ, πρέπει να κινηθεί γρήγορα για να το κλείσει προς όφελος του δημοσίου και των πολιτών της Θεσσαλονίκης, να μας γνωστοποιήσει τι σκοπεύει να κάνει και ποιο είναι το σχέδιό της για την επόμενη ημέρα του ΟΑΣΘ και των αστικών συγκοινωνιών της πόλης, γιατί αυτές οι ιστορίες παίρνουν χρόνο, δεν γίνονται απ’ τη μια μέρα στην άλλη. Ένας μικτός διαδημοτικός οργανισμός συγκοινωνιών θα διασφάλιζε και την ποιότητα των υπηρεσιών και το συμφέρον του κράτους και των πολιτών», συμπληρώνει στην ThessNews ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.
Από το φύλλο της THESSNEWS #20(24-25/09/2016)