ΜΕΤΑ ΤΗΝ «ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΣΥΝΔΕΣΗ» ΤΟΥ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΕ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Στρατηγικός άξονας για τουρίστες και μεταφορικό έργο
Μικρή ανάσα για τα νησιά του Βορειοανατολικού αΑιγαίου από την επανέναρξη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τη Θεσσαλονίκη. Το «Νήσος Σάμος» της Hellenic Seaways ξεκίνησε την πρώτη μέρα του Αυγούστου τα δρομολόγια του προς Λήμνο, Μυτιλήνη και Χίο.
Τα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη θα διαρκέσουν μέχρι και τις 27 Σεπτεμβρίου. Το δρομολόγιο ξεκινά κάθε Δευτέρα από Θεσσαλονίκη και επιστρέφει μια εβδομάδα μετά στην πρωτεύουσα της Μακεδονίας.
Το «Νήσος Σάμος» έχει μήκος 200 μέτρα, μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 22 κόμβων και να μεταφέρει 2.200 επιβάτες και 700 αυτοκίνητα ή 125 φορτηγά και 60 Ι.Χ. . Σύμφωνα με το προγραμματισμό της εταιρίας, το πλοίο κάνει περίπου 7 ώρες για να «δέσει» στη Λήμνο, 12 στη Μυτιλήνη και 17 στη Σάμο με τις τιμές να κυμαίνονται στα 32,37 και 40 ευρώ αντίστοιχα για το κατάστρωμα ενώ το αυτοκίνητο κοστίζει 110 ευρώ για Σάμο, 106 για Μυτιλήνη και 50 για Λήμνο.
Ενθαρρυντικό ξεκίνημα
Τα πρώτα τρία δρομολόγια του πλοίου έδειξαν ενθαρρυντικά σημάδια για την συνέχεια και την ανάγκη που υπάρχει η Θεσσαλονίκη να επανακάμψει ως λιμάνι -βάση για ακτοπλοϊκά δρομολόγια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρίας, το πλοίο στα δρομολόγια την 01/08 και 08/08 μετέφερε περίπου 800 επιβάτες, πάνω 20 φορτηγά και 130 Ι.Χ. . «Πάει πάρα πολύ καλά, έχει αρκετό κόσμο. Άργησε να ανοίξει το δρομολόγιο ως πλάνο. Αν ήταν διαθέσιμο νωρίτερα στην αγορά θα είχε περισσότερη κίνηση. Πάντως αναμένεται ότι θα έχουμε μεγάλη επιστροφή από τα νησιά με το δρομολόγιο αυτό» σημειώνει στη ThessNews ο Γιάννης Δημητριάδης, ναυτικός πράκτορας της Hellenic Seaways στη Θεσσαλονίκη.
Το πρόβλημα με την καθυστερημένη απόφαση για δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη το επισημαίνουν στη ThessNews και αρκετοί παράγοντες του τουρισμού της πόλης. Σημειώνουν πως είναι αρκετά σημαντικό να δώσεις την δυνατότητα του early booking στον Έλληνα επιβάτη και πως αυτό θα αποφέρει κέρδος και σταθερούς πελάτες στις ακτοπλοϊκές εταιρίες.
Προτείνουν μάλιστα στις εταιρίες να κινηθούν από το χειμώνα στις τουριστικές εκθέσεις σε Βελιγράδι, Σόφια, Βουκουρέστι, Σκόπια ακόμα και Κωνσταντινούπολη και Σμύρνη. «Η ελληνική αγορά δεν φτάνει για να καλυφθούν οι ανάγκες . Είναι «συμπληρωματική αγορά». Σε κάθε σεζόν έχουν 1,5-2 εκατομμύρια αφίξεις Βαλκάνιων τουριστών. Από 1η Μαΐου ξεκινούν να έρχονται οι Βούλγαροι» τονίζει στη ThessNews ο αντιπρόεδρος του Ελληνοτουρκικού Εμπορικού Επιμελητηρίου και τουριστικός πράκτορας Στέφανος Χατζημανώλης.
«Το Α και το Ω η σύνδεση»
«Τα δρομολόγια με Βόρεια Ελλάδα είναι το α και το ωμέγα. Και εννοούμαι τη σύνδεση με Θεσσαλονίκη. Όλος ο κόσμος από Θεσσαλία, Ήπειρο, Μακεδονία μέχρι και τα Βαλκάνια προτιμούσαν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης», αναφέρει στη ThessNews ο πρόεδρος των ξενοδόχων της Μυτιλήνης, Περικλής Αντωνίου.
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου ξεκίνησε το 1974 και σταμάτησε 40 χρόνια μετά από τον τότε υπουργό Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτη. «Η διακοπή αυτή της γραμμής από τον Βαρβιτσιώτη μας έκανε πάρα πολύ κακό. Δεύτερη κρίση το ονομάσαμε εμείς», σημειώνει ο κ. Αντωνίου.
«Για μας η ακτοπλοϊκή σύνδεση με τακτικά δρομολόγια όλο το χρόνο με τη Θεσσαλονίκη είναι το νούμερο ένα. Δεν μας σώζουν οι 1-2 μήνες και η μία φορά την εβδομάδα. Αλατοπίπερο είναι. Δεν βλέπουμε μόνο τους επιβάτες, αλλά και το μεταφορικό έργο. Ακόμα και για γιατρούς, από το νησί στη Θεσσαλονίκη πήγαιναν. Και αυτό χάθηκε…», συμπληρώνει.
Η πρόταση στον Τσίπρα
Στο γραφείο του πρωθυπουργού υπάρχει η πρόταση του τουριστικού κόσμου του Βορείου Αιγαίου για την μονιμοποίηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης χειμώνα -καλοκαίρι. «Αυτή η γραμμή πρέπει να υπάρχει. Έγινε πρόταση και έφτασε μέχρι τον Αλ. Τσίπρα και τον Αλ. Φλαμπουράρη. Εμείς μιλάμε για στρατηγικό άξονα που θα συνδέσει Ευρώπη και Βαλκάνια με Τουρκία Μέση και Άπω Ανατολή μέσω αυτής της γραμμής», τονίζει ο κ. Αντωνίου.
«Θα επιμείνουμε να το συνεχίσουν. Θα το παλέψουμε με ότι έχουμε», επισημαίνει χαρακτηρίζοντας πολύ σημαντικό το γεγονός ότι όταν αναλάβει το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης η Fraport θέλει να προσεγγίσει την κρουαζιέρα, αλλά και να αναπτύξει το μεταφορικό έργο, γεγονός που θα προσελκύσει σταθερό αριθμό πελατών.
Μάλιστα άνθρωποι της αγοράς λένε πως με μια επιτυχημένη ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκη-Μυτιλήνης θα επαναφέρει στο προσκήνιο και την σύνδεση με τη Σμύρνη, πρότζεκτ το οποίο αν και πολυδιαφημίστηκε από ελληνικής πλευράς δείχνει να έχει καταρρεύσει στην πράξη.
Μόνο με επιδότηση
«Αν δεν μπει σε κάποια επιδότηση, δεν μπορεί να μείνει για το χειμώνα η γραμμή. Για να είναι βιώσιμο το δρομολόγιο. Είναι άγονη γραμμή…», εξηγεί ο κ. Δημητριάδης αναφερόμενος και αυτός στην απόφαση του 2014 που έβγαλε εκτός από την επιδότηση των άγονων γραμμών την Θεσσαλονίκη.
Τονίζει, πάντως, πως γίνονται ενέργειες από όλους τους φορείς για να μπει στην επιδότηση η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου. «Δυναμική από την πόλη υπάρχει. Και μεταφορικό έργο και τουριστικό προϊόν . 60 φορτηγά την εβδομάδα για όλο το χρόνο.» προσθέτει.
Χαρακτηρίζει πιθανό το ενδεχόμενο τα δρομολόγια να επανεκκινήσουν το επόμενο καλοκαίρι, ακόμη και χωρίς επιδότηση, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από τα διαθέσιμα πλοία που θα έχει η εταιρία.
Από το φύλλο της THESSNEWS #15 (20-21/08/2016)
Comments are closed.