ΣΤΑ «ΧΑΡΑΚΩΜΑΤΑ» ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΟΑΣΘ
Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη και αυτή την εβδομάδα
Τεράστιες διαστάσεις λαμβάνει πλέον η κόντρα της κυβέρνησης με τον ΟΑΣΘ. Μια κόντρα που μετατράπηκε σε κανονικό πόλεμο. Το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να απαντήσει δημόσια σε όσα του καταλόγιζαν εργαζόμενοι και διοίκηση, με αρκετά σκληρό, αιχμηρό και άκρως αποκαλυπτικό ύφος.
Τόσο ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης στην επιστολή του στους εργαζόμενους όσο και η χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου δείχνουν ότι στην κυβέρνηση δεν έχουν σκοπό να κάνουν πίσω με στόχο να αλλάξει το καθεστώς γύρω από την δημόσια αστική συγκοινωνία Θεσσαλονίκης.
Επιστολή-φωτιά
Επιστολή φωτιά του υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων προς τον πρόεδρο των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Δημ. Τσερμενίδη. Στην τρισέλιδη επιστολή του ο κ. Σπίρτζης μιλά για αδιαφάνεια και κατασπατάληση δημοσίου χρήματος.
Διαμηνύει πως «το πάρτι των μη ελεγχόμενων επιδοτήσεων τελείωσε». Κατηγορεί τους εργαζόμενους ότι είναι σε αγαστή συνεργασία με την διοίκηση αφήνοντας υπόνοιες αν είναι και μέτοχοι του οργανισμού.
Ο υπουργός υποστηρίζει ότι έχουν εισπραχθεί από τον ΟΑΣΘ στο ακέραιο όλες οι αντισταθμιστικές καταβολές (επιχορηγήσεις) μέχρι και τον Αύγουστο 2016, χαρακτηρίζοντας απαράδεκτη την μη καταβολή των δεδουλευμένων των εργαζομένων.
Παράλληλα στρέφει τα βέλη του και προς τον πρόεδρο των εργαζομένων λέγοντας «Καταλαβαίνω τη σύγχυση που έχετε μεταξύ των εννοιών του εργοδότη σας και του ελληνικού δημοσίου, αλλά πρέπει να επιλέξετε αν είστε πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ ή οιονεί Εκπρόσωπος μετόχων που μετέχει στη Διοίκηση του ΟΑΣΘ» ζητώντας με ειρωνικό ύφος την βοήθεια των εργαζομένων για τον ακριβή αριθμό των εργαζομένων, τη θέση ευθύνης τους, το αν είναι μέτοχοι ή όχι και τις αμοιβές τους.
«Όλη η αλήθεια για τα ψέματα του ΟΑΣΘ»
Καταπέλτης κατά του ΟΑΣΘ ήταν και η ανακοίνωση του υπουργείου. Κάνει λόγο αρχικά για ψέματα και παραπληροφόρηση από τον ΟΑΣΘ που «επιβιώνει εις βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων».
Χαρακτηρίζει έωλες πρόσθετες διεκδικήσεις τα 133 εκατομμύρια ευρώ που αξιώνει ο οργανισμός από το ελληνικό δημόσιο τονίζοντας ότι το συνολικό ποσό που έχει καταβληθεί από το έτος 2009 μέχρι και τον Αύγουστο του 2016 ανέρχεται σε 866.609.724,48 εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με το υπουργείο «οι επιδοτήσεις μαμούθ έκρυβαν κάτω από το χαλί την κακοδιαχείριση και τη σπατάλη από την πλευρά της διοίκησης του ΟΑΣΘ» κάνοντας λόγο για μεθόδευση «σκηνικού πολέμου και ψευδών εντυπώσεων, ενόψει της ΔΕΘ και εξυπηρετώντας σχεδιασμούς γνωστών πολιτικών και οικονομικών κύκλων που αναπαρήγαγαν όλα αυτά τα χρόνια τον παλαιοκομματισμό και τη σπατάλη του ιδρώτα του ελληνικού λαού». Παράλληλα το υπουργείο τονίζει πως από το 1957 μέχρι σήμερα που δημιουργήθηκε ο ΟΑΣΘ «το ελληνικό δημόσιο δεν έχει δικαιωθεί ούτε σε μία διαιτησία!».
«Το πάρτι των ανεξέλεγκτων επιδοτήσεων έλαβε τέλος και θα αναδειχθούν πολύ σύντομα ποιοι συμμετείχαν, με ποιο τρόπο και ποιοι έχουν ευθύνες», καταλήγει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο.
Επίσχεση διαρκείας από εργαζόμενους
Απαντώντας στην επιστολή του υπουργού Μεταφορών, οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ αποφάσισαν να συνεχίσουν και να εντείνουν τις κινητοποιήσεις τους με μια συνεχόμενη επίσχεση εργασίας επ’ αόριστον που θα ξεκινά την Δευτέρα 22 Αυγούστου.
«Στην αδυναμία του Οργανισμού να μας καταβάλλει τους μισθούς μας, και στην αδιαλλαξία του Υπουργού να δώσει λύσεις εμείς απαντάμε με το όπλο που διαθέτει ο κάθε εργαζόμενος, αυτό των κινητοποιήσεων» αναφέρουν οι εργαζόμενοι τονίζοντας πως «η ανοχή μας κάτω από το ασφυχτικό βάρος της οικονομικής ασφυξίας των οικογενειών μας έχει ξεπεράσει πλέον τα υποφερτά όρια».
Θα προσφύγει στη δικαιοσύνη η διοίκηση
Το επόμενο επεισόδιο στο «σίριαλ ΟΑΣΘ» αφορά τις επόμενες κινήσεις της διοίκησης του οργανισμού η οποία όλο αυτό το διάστημα διαφώνησε μεν με τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων αλλά δεν προσέφυγε στη δικαιοσύνη ώστε να σταματήσει η επίσχεση εργασίας.
Με τη νέα απόφαση των εργαζομένων το ΔΣ του ΟΑΣΘ συνεδρίασε χθες εκτάκτως και αναμένονται από Δευτέρα να κατατεθεί αγωγή στο Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης προκειμένου να κηρυχθεί καταχρηστική η επ’ αόριστον επίσχεση εργασίας που αποφάσισαν οι εργαζόμενοι.
Όσον αφορά τα όσα αναφέρουν από την κυβέρνηση, στον ΟΑΣΘ επιμένουν πως το κράτος τους χρωστάει 133 εκ ευρώ και πως υπάρχει δυσκολία στην συνεννόηση με τον Χρ. Σπίρτζη.
Δεν φτάνουν τα λεφτά;
Πέρα από τις αλληλοκατηγορίες που εκτοξεύονται θα πρέπει οι δύο πλευρές να απαντήσουν σε κάποια βασικά ερωτήματα. Αρχικά διοίκηση και εργαζόμενοι πρέπει να απαντήσουν αν όντως έχουν λάβει μέχρι σήμερα τα 73 εκ ευρώ της φετινής επιδότησης, όπως υποστηρίζει το υπουργείο.
Αν προσθέσουμε και τα έσοδα από τα εισιτήρια, φτάνουν αυτά τα λεφτά για την μισθοδοσία των εργαζομένων; Και γιατί δεν προχώρησε η διοίκηση του ΟΑΣΘ στην καταβολή έναντι της μισθοδοσίας ώστε να αποτραπεί η επίσχεση εργασίας; Μήπως τελικά η απόφαση να μην πληρωθούν οι εργαζόμενοι δεν οφείλεται σε οικονομικούς λόγους αλλά σε πολιτικούς ώστε να πιεστεί η κυβέρνηση και να δώσει τα οφειλόμενα από τις διαιτησίες;
Τέλος το υπουργείο πρέπει να ανοίξει τα χαρτιά του σχετικά με το μέλλον της αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη. Θέλει να κάνει νέα σύμβαση με τον ΟΑΣΘ; Θέλει να «σπάσει» το μονοπώλιό του; Θα αρκούσε μια αλλαγή στην ηγεσία του διοικητικού συμβουλίου;
Από το φύλλο της THESSNEWS #15 (20-21/08/2016)
Comments are closed.