Ρεπορτάζ του rthess.gr για τη λύση του γόρδιου δεσμού…Η κίνηση στους δρόμους στο κέντρο της Θεσσαλονίκης έχει γίνει θηλειά που πνιγεί τους Θεσσαλονικείς την ώρα που τα έργα για τον Flyover εμποδίζουν δραματικά την ομαλή μετάβαση μέσω περιφερειακής οδού.
Το βάρος πέφτει στην Τροχαία Θεσσαλονίκης που με μειωμένο προσωπικό -αν και ενισχυμένο σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- προσπαθεί να λύσει τον γόρδιο δεσμό.
Αστυνομικές πηγές μας έλεγαν πως η όποια εκτόνωση παρατηρείται στο κυκλοφοριακό, οφείλεται στην φιλότιμη προσπάθεια για αστυνόμευση του κέντρου της Θεσσαλονίκης που επιτεύχθηκε ως εναν βαθμό με το "άνοιγμα" της κεντρικής λεωφορείο γραμμής της οδού Τσιμισκη για όλο το 24ωρο.
Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στην λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας που η λεωφορείο γραμμή καταλαμβάνεται ακόμη και από σταθμευμένα αυτοκίνητα και φυσικά δεν έχει επιτευχθεί ούτε στην Λεωφόρο Καραμανλή που στις δυο λωρίδες της γραμμής μετακίνησης των αστικών βρίσκονται διαρκώς σταθμευμένα οχήματα με τους οδηγούς να παίζουν κυνηγητό με τους τροχονόμους. Αν και η κατάσταση έχει βελτιωθεί η ενισχυμένη παρουσία της Τροχαίας παραμένει και οι κλήσεις στους παραβάτες οδηγούς δίνουν και παίρνουν.
Για την λεωφόρο Κ Καραμανλή (πρώην Νέα Εγνατία) χρησιμοποιούνται καθημερινά 14 αστυνομικοί ανά βάρδια και δίκυκλα για να αποτρέπουν την παράνομη στάση και στάθμευση των αυτοκινήτων και να ρυθμίζουν την κυκλοφορία.
Ένας ανάλογος αριθμός τροχονόμων αξιοποιείται στον έλεγχο της κυκλοφορίας σε Βασιλίσσης Όλγας Τσιμισκή και Εγνατία με τα αποτελέσματα που όλοι γνωρίζουμε.
Συνολικά αξιοποιούνται 30 τροχονόμοι σε δίκυκλα περιπολικά και πεζοί σε κάθε βάρδια.
Βέβαια το βάρος δίνεται στις τέσσερις κεντρικές οδούς της πόλης.
Ενδεικτικό των ελέγχων και τη; παραβατικότητας των οδηγιών είναι το στοιχείο ότι στις 17 Ιανουαρίου βεβαιώθηκαν 751 παραβάσεις στο κέντρο της πόλης, εκ των οποίων 579 αφορούσαν παράνομη στάθμευση.Οι περίπου 108 αστυνομικοί της Τροχαίας που βρίσκονται στο δρόμο δεν επαρκούν για να λύσουν το κυκλοφοριακό.
Στο μεταξύ απαραίτητη κρίνεται σύμφωνα με πηγές της Αστυνομίας η ενίσχυση της δύναμης της Τροχαίας σε μοτοσικλέτες και περίπλοκα που θα συνέβαλλε τα μέγιστα.
Με έναν πρώτο υπολογισμό συνολικά περίπου 40 δίκυκλα θα επαρκούσαν για τον ενδελεχή έλεγχο των δρόμων με περιπολίες όλο το 24ωρο.
Ακόμη ένα θέμα που φαίνεται να απασχολεί και να συζητείται στους κύκλους των αστυνομικών είναι η ηλικία των τροχονόμων και η κατ’ ανάγκη απόσπαση αστυνομικών από αλλά τμήματα για την ενίσχυση της Τροχαίας.
Σε αυτήν την περίπτωση κρίνεται απαραίτητη η «εκπαίδευση» των αστυνομικών στο νέο τους πόστο για το διάστημα διαρκείας της απόσπασης - ίσως τρεις μήνες-.
Μια ακόμη σκέψη για κάμερες παντού δεν φαίνεται να προκρίνεται ως η αποτελεσματικότερη μιας και λύνει μακροπρόθεσμα το πρόβλημα ( καταγραφή επίδοση κλήσης πρόστιμο πληρωμή ).
Επίσης ένα ακόμη θέμα που τέθηκε είναι οι γερανοί.
Καλά πληροφορημένες πηγές μας έλεγαν πως η δύναμη των ενεργών γερανών είναι 6 από τους οποίους ο ένας είναι μόνιμα στην περιφερειακή και οι άλλοι διάσπαρτοι για να «περιθάλψουν» την πληγή της παράνομης στάθμευσης όπου προλαβαίνουν.
Οι ίδιες πηγές επικέντρωναν τη λύση του κυκλοφοριακού σε μια απλή εξίσωση που περιλαμβάνει την:
- Άμεση απελευθέρωση των λεωφορειολωρίδων όλο το 24ωρο
- Ανανέωση του προσωπικού της Τροχαίας και ενίσχυση του στο διπλάσιο
- Ενίσχυση της δύναμης με δίκυκλα περιπολικά και γερανούς
Αυτές σύμφωνα με το ρεπορτάζ είναι μερικές από τις απαραίτητες παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν άμεσα ώστε να βελτιωθεί η εικόνα του κυκλοφοριακού στη Θεσσαλονίκη ενώ οι Τροχονόμοι απευθύνουν έκκληση να μην παρκάρει κανείς όπου δεν υπάρχει εσοχή στους δρόμους.
Η Τροχαια όπως μας λένε έχει επωμιστεί με ένα έργο που για να το πραγματοποιήσει χρειάζεται ενίσχυση σε όλα τα επίπεδα και αν αυτό δεν συμβεί θα συνεχίσει ο φαύλος κύκλος της ταλαιπωρίας…
Σημαντικός παράγοντας επίσης είναι η ενίσχυση της πεποίθησης ότι η μείωση του αριθμού των αυτοκινήτων στους δρόμους μειώνει αυτόματα το κυκλοφοριακό φορτίο.
Ωστόσο αυτή η συνήθεια απέχει πολύ από την καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων μιας και η μέχρι εγκατάλειψη του ΟΑΣΘ έστρεψε τους πολίτες στα ΙΧ.
Ρεπορτάζ Δέσποινα Κρητικού