RThess Logo
Στείλτε τα μηνύματα σας live, πάρτε μέρος στη συζήτηση.
NOW ON AIR
Θέμα συζήτησης :
ΟΣΕ: Διαψεύδει παρολίγον σύγκρουση τρένων
https://www.rthess.gr/thessaloniki/ose-diapsevdei-paroligon-sygkrousi-trenon/
https://www.rthess.gr/thessaloniki/ose-diapsevdei-paroligon-sygkrousi-trenon/
https://www.rthess.gr/thessaloniki/ose-diapsevdei-paroligon-sygkrousi-trenon/
https://www.rthess.gr/thessaloniki/ose-diapsevdei-paroligon-sygkrousi-trenon/
https://www.rthess.gr/thessaloniki/ose-diapsevdei-paroligon-sygkrousi-trenon/
https://www.rthess.gr/thessaloniki/ose-diapsevdei-paroligon-sygkrousi-trenon/
viber
NOW ON AIR
Home > Θεσσαλονίκη > ΟΣΕ: Διαψεύδει παρολίγον σύγκρουση τρένων
ΟΣΕ: Διαψεύδει παρολίγον σύγκρουση τρένων
27.06.2024

ΟΣΕ: Διαψεύδει παρολίγον σύγκρουση τρένων

Παραλίγο νέα τραγωδία 16 μήνες μετά τα Τέμπη, γράφει η Εφημερίδα των Συντακτών.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα: “Ακόμη ένα περιστατικό παραλίγο σύγκρουσης τρένων έξω από τη Θεσσαλονίκη, ενός Ιντερσίτι και ενός εμπορικού, και μάλιστα με σοβαρότατες συνέπειες καθώς η εμπορική αμαξοστοιχία πιθανότατα μετέφερε πυρομαχικά.

Το δημοσίευμα συνεχίζει ως εξής: ” Η περιγραφή της παραλίγο σύγκρουσης, λίγο μετά το μεσημέρι της 29ης Μαΐου 2024, προκύπτει από ένα τηλεγράφημα που στέλνει η Διεύθυνση Κυκλοφορίας του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη, δύο ημέρες αργότερα. Σημειώνεται ότι στους παραλήπτες του τηλεγραφήματος προηγείται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ακολουθούν ο ΟΣΕ, η αρχή διερεύνησης ΕΟΔΑΣΑΑΜ, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και η Hellenic Train.

Το σημείο στο οποίο η αμαξοστοιχία Ιντερσίτι 50 από Αθήνα και η τοπική εμπορική 64931 θα συγκρούονταν εάν η δεύτερη δεν προέβαινε «σε ακαριαία πέδη» είναι ο πολυσύχναστος σιδηροδρομικός κόμβος ΤΧ1.

Πρόκειται για τον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό κόμβο της Ελλάδας στον οποίο συναντώνται όλες οι γραμμές που φεύγουν από τη Θεσσαλονίκη προς Αθήνα, προς Ειδομένη-Βόρεια Μακεδονία και προς Προμαχώνα-Αλεξανδρούπολη, ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται κοντά στους χώρους διαλογής των εμπορευμάτων που μεταφέρονται με τρένο. Είναι επίσης ο σταθμός στον οποίο θα μετέβαινε ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης την 1/3/2023, αν την προηγουμένη δεν είχαν συμβεί τα Τέμπη, για να εγκαινιάσει, υποτίθεται, «κέντρο τηλεδιοίκησης». ”

Απάντηση από τον ΟΣΕ

«Με αφορμή σημερινό δημοσίευμα εφημερίδα ο ΟΣΕ απαντά τα εξής:

Σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να υπάρξει «παραλίγο νέα φονική σύγκρουση» όπως αναφέρεται στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας καθώς δεν υπήρχε λάθος διευθέτηση στην αλλαγή και η απόσταση των 2 τρένων ήταν ασφαλής. Επομένως δεν τέθηκε ΠΟΤΕ ζήτημα σύγκρουσης τρένων.

Η τηλεδιοίκηση όντως δεν λειτουργεί στην περιοχή του ΤΧ1 λόγω ανακαίνισης των συστημάτων και αντικατάστασής τους με νέα, που υλοποιείται από την Σύμβαση 713 της ΕΡΓΟΣΕ.

Λόγω των έργων η ταχύτητα στο σύμπλεγμα ΤΧ1 είναι στα 20χλμ/ω και οι διαδρομές των τρένων ΧΑΡΑΣΣΟΝΤΑΙ, αλλά δεν κινούνται με Φωτοσήματα αλλά με Ελιγμοσήματα.

Το ΤΧ1 καλύπτεται από 2 Σταθμάρχες και κλειδούχο. Υπάρχει σε εξέλιξη διαδικασία έκδοσης πορίσματος, και το περιστατικό έχει αναγγελθεί επίσημα με τηλεγράφημα από τον ΟΣΕ στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ και την ΡΑΣ όπως προβλέπεται από την σχετική διαδικασία.

Τέλος υπάρχουν οι συνομιλίες αλλά και οπτικό υλικό που εξετάζεται στην διαδικασία έκδοσης πορίσματος.

Επιγραμματικά, στο ΤΧ1 το IC50 πέρασε πρώτο και το εμπορικό πέρασε αρκετά λεπτά αργότερα.

Σε κάθε περίπτωση για άλλη μια φορά τονίζεται η ανάγκη της πιστής εφαρμογής του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας και η τήρηση των Πρωτοκόλλων ραδιοεπικοινωνίας, όπως ορθώς τονίζεται σε σχετικές υποδείξεις του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και της ΡΑΣ, η τήρηση του οποίου διασφαλίζει την ομαλή κυκλοφορία των τρένων».

Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει τώρα στη Θεσσαλονίκη.

Διαβάστε πρώτοι τις έκτακτες ειδήσεις & τα τελευταία νέα της Θεσσαλονίκης και όλης της Ελλάδας.

Ροή Ειδήσεων

Sound Wave -

Ροή Ειδήσεων

Sound Wave -
Download the app