Ξεπέρασε κάθε προσδοκία ο τζίρος του κλάδου του κοσμήματος κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς, καθώς με τη βοήθεια του τουρισμού, έκλεισε με άνοδο κατά 30%, σε σχέση με το 2021 και σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το 2019, δηλαδή προ πανδημίας.
Μάλιστα σε τουριστικές περιοχές, όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Κω και η Μυτιλήνη, τα κοσμηματοπωλεία κυριολεκτικά ξεπούλησαν, καθώς η μεγάλη αύξηση του τουρισμού ενίσχυσε κατακόρυφα τις πωλήσεις.
Όπως επισήμανε πριν από λίγο κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους στη Θεσσαλονίκη, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών-ΠΟΒΑΚΩ, κ. Πέτρος Καλπακίδης, υπάρχει αισιοδοξία πως και το 2023 θα είναι εξίσου προσοδοφόρο για τον κλάδο του κοσμήματος.
Να σημειωθεί δε πως ο τζίρος από την πώληση ρολογιών κατέγραψε ακόμη μεγαλύτερη άνοδο, σε σχέση με τα κοσμήματα.
Ο κ. Καλπακίδης επισήμανε ότι ο κλάδος ζητά την κατάργηση του φόρου πολυτελείας 10% για αγορές κοσμήματος άνω των 1.000 ευρώ, τονίζοντας ότι ο φόρος πολυτελείας έχει καταργηθεί για όλα τα άλλα αγαθά, στα οποία είχε επιβληθεί μνημονιακά και παραμένει μόνο στο κόσμημα.
Στο σημείο αυτό υπογράμμισε πως ο φόρος πολυτελείας, σε συνδυασμό με τον υψηλό ΦΠΑ, “σπρώχνει” τους τουρίστες στο να μεταβαίνουν στα τουρκικά παράλια, προκειμένου να αγοράσουν από εκεί κοσμήματα χωρίς ιδιαίτερες φορολογικές επιβαρύνσεις.
Ο δυναμισμός του κλάδου του κοσμήματος, που πραγματοποιεί και εξαγωγές, ενδυναμώνεται και από τις εκθέσεις KOSMIMA και ATHENS INTERNATIONAL JEWELLERY SHOW, καθώς επίσης και από τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φιλοτέχνησης Σχεδίου Κοσμήματος.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.