Η Formula 1 επιστρέφει στην Ευρώπη μετά από 8 μήνες, με την Ιταλία να φιλοξενεί τον επόμενο αγώνα — τη χώρα που έχει διοργανώσει τα περισσότερα Grand Prix στην ιστορία του θεσμού. Το προηγούμενο ευρωπαϊκό Grand Prix διεξήχθη επίσης σε ιταλικό έδαφος, στη Μόντσα (74 GP), ενώ ο επερχόμενος αγώνας θα πραγματοποιηθεί στην Ίμολα, η οποία έχει φιλοξενήσει 31 Grand Prix. Μετά από έξι αγώνες σε τέσσερις ηπείρους —Αυστραλία, Κίνα, Άπω Ανατολή, Μέση Ανατολή και Αμερική— η φετινή σεζόν της Formula 1 έχει ήδη αποκτήσει ξεκάθαρο πρωταγωνιστή: τη McLaren. Η βρετανική ομάδα μετρά πέντε νίκες, εκ των οποίων οι τέσσερις ανήκουν στον εντυπωσιακό Όσκαρ Πιάστρι (Κίνα, Μπαχρέιν, Σαουδική Αραβία και Μαϊάμι). Από μία νίκη έχουν πανηγυρίσει ο Λάντο Νόρις (Αυστραλία) και ο Μαξ Φερστάπεν (Ιαπωνία). Ακολουθούν τρεις συνεχόμενοι αγώνες σε ευρωπαϊκό έδαφος, στην Ίμολα (18/5), το Μονακό (25/5) και την Ισπανία (1/6), στο πλαίσιο της προσπάθειας της Formula 1 να μειώσει τις αποστάσεις που διανύουν οι ομάδες εντός της σεζόν.
Η θρυλική πίστα της Ίμολα, έχει μήκος 4.909 μέτρα, κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1950 και φιλοξένησε επίσημα Grand Prix για πρώτη φορά το 1980. Από την επόμενη χρονιά και έως το 2006, παρέμεινε στο καλεντάρι ως το Grand Prix του Αγίου Μαρίνου. Το 1988, μετά τον θάνατο του Έντσο Φεράρι, η πίστα μετονομάστηκε σε «Autodromo Enzo e Dino Ferrari», προς τιμήν του ιδρυτή της Scuderia Ferrari. Το Grand Prix του 1994 σημαδεύτηκε από την τραγωδία, όπου δύο οδηγοί, ο Ρόλαντ Ράτσενμπεργκερ και ο Άιρτον Σένα, έχασαν τη ζωή τους μέσα στο ίδιο Σαββατοκύριακο. Η Ίμολα επανήλθε στο πρόγραμμα το 2020, αυτή τη φορά ως Grand Prix Εμίλια Ρομάνια. Πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή είναι ο θρυλικός Μίχαελ Σουμάχερ με 7 νίκες. Το 2020 νικητής ήταν ο Λιούις Χάμιλτον, ενώ τα επόμενα τρία χρόνια (2021, 2022, 2024) κυριάρχησε ο Μαξ Φερστάπεν. Το 2023 ο αγώνας ακυρώθηκε, λόγω των καταστροφικών πλημμυρών που έπληξαν την ευρύτερη περιοχή της Εμίλια Ρομάνια. Από τους οδηγούς που θα παραταχθούν στη φετινή εκκίνηση, νίκη στην Ίμολα έχει σημειώσει και ο Φερνάντο Αλόνσο, το 2005.
Ο φετινός αγώνας θα είναι το 5ο Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια. Στη διάθεση όλων των ομάδων θα βρίσκονται οι τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας: C4, C5 και C6. Είναι η πρώτη φορά που θα χρησιμοποιηθεί η γόμα C6, η οποία είναι καινούργια στη γκάμα. Οι οδηγοί δεν την δοκίμασαν στο Μπαχρέιν, στις δοκιμές εξέλιξης, οπότε αυτή θα είναι η πρώτη επαφή. Προσφέρει ακόμη καλύτερη πρόσφυση σε οδοστρώματα, που δεν έχουν τραχιά επιφάνεια. Δεν αναμένεται να χρησιμοποιηθεί στον αγώνα, αλλά θα πρωταγωνιστήσει στις δοκιμές. Η Ίμολα είναι πίστα «παλαιάς σχολής», με 19 στροφές (10 αριστερές, 9 δεξιές) και φορά αντίστροφη από τους δείκτες του ρολογιού, χαρακτηριστικό σπάνιο στη Formula 1. Είναι στενή, με υψηλά και απότομα κερμπ, έντονες αλλαγές υψομέτρου και περιορισμένα σημεία για προσπέραση, καθώς υπάρχει μόνο μία ζώνη DRS. Σημεία-κλειδιά του γύρου είναι η γρήγορη στροφή Ταμπουρέλο, το σικέιν Βιλνέβ, η απαιτητική Τόσα και το τεχνικό Άκουα Μινέραλι. Ακολουθούν το σικέιν Άλτα και η διπλή Ριβάτζα, που οδηγεί πίσω στην ευθεία εκκίνησης – τερματισμού. Η διαδρομή απαιτεί ακρίβεια, σταθερότητα και καλή ισορροπία στο μονοθέσιο, καθώς τα ψηλά κερμπ καταπονούν ανάρτηση και ελαστικά. Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι κρίσιμες, λόγω των περιορισμένων ευκαιριών για προσπέραση. Το πρόγραμμα του τριημέρου είναι πυκνό, με δράση από F1, F2, F3 και Porsche Supercup, γεγονός που θα βελτιώσει σταδιακά την πρόσφυση στην πίστα. Ο καιρός αναμένεται καλός, με υψηλές θερμοκρασίες.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.