RThess Logo
Στείλτε τα μηνύματα σας live, πάρτε μέρος στη συζήτηση.
NOW ON AIR
Θέμα συζήτησης :
Έρευνα: Οι Χειρότερες Χώρες για Υπερβολική Ταχύτητα

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αρχική / AUTO MOTOSPORTS / Έρευνα: Οι Χειρότερες Χώρες για Υπερβολική Ταχύτητα

AUTO MOTOSPORTS

04/03/202520:49

Έρευνα: Οι Χειρότερες Χώρες για Υπερβολική Ταχύτητα

Δυστυχώς, η Ελλάδα κατατάσσεται χαμηλά στη συνολική αξιολόγηση με τις χώρες και την οδική ασφάλεια, με σκορ 24,56/100. Παρότι τα πρόστιμα για παραβάσεις ταχύτητας είναι σχετικά υψηλά, το ποσοστό θνησιμότητας από τροχαία παραμένει ιδιαίτερα ανησυχητικό.

Έρευνα: Οι Χειρότερες Χώρες για Υπερβολική Ταχύτητα

 

Ανεξάρτητα από το πού ζείτε ή πόσο έμπειρος οδηγός είστε, όλοι γνωρίζουμε τη σημασία της οδικής ασφάλειας – τόσο για εμάς όσο και για τους άλλους οδηγούς και πεζούς γύρω μας.

Ωστόσο, δεν έχουν όλες οι χώρες τον ίδιο βαθμό αυστηρότητας όσον αφορά τους νόμους της κυκλοφορίας, και μια χώρα μπορεί να έχει πολύ διαφορετικά όρια ταχύτητας και πρόστιμα για υπερβολική ταχύτητα σε σύγκριση με τις γειτονικές της.

Αλλά οδηγούν οι αυστηρότεροι κανόνες οδικής κυκλοφορίας σε πιο ασφαλείς δρόμους;

Για να το διερευνήσουν, οι ειδικοί στην ασφάλιση αυτοκινήτων της Compare the Market διεξήγαγαν έρευνα στην Ευρώπη και την Αυστραλία για να εξετάσουν πώς οι υψηλότεροι αριθμοί καμερών ταχύτητας και προστίμων συσχετίζονται με τα ποσοστά θνησιμότητας από τροχαία ατυχήματα και εάν οι αυστηρότεροι κανονισμοί συμβάλλουν στην αποτροπή των θανάτων στους δρόμους.

 

 

Τι αποκαλύπτει η έρευνα για την οδική ασφάλεια στην Ευρώπη

 

 

Με ένα εντυπωσιακό σκορ 75,69/100, η Νορβηγία φαίνεται να διαθέτει τους ασφαλέστερους δρόμους στην Ευρώπη, με το χαμηλότερο ποσοστό θνησιμότητας (1,5) και τα υψηλότερα πρόστιμα για υπερβολική ταχύτητα σε αστικές, επαρχιακές και αυτοκινητόδρομους (€944, €711 και €711 αντίστοιχα). Παράλληλα, διαθέτει μόλις 5,1 κάμερες ταχύτητας ανά 100.000 κατοίκους.

Μετά τη Νορβηγία, ακολουθεί η Σουηδία με σκορ 72,96, έχοντας το δεύτερο χαμηλότερο ποσοστό θνησιμότητας (2,1) και το υψηλότερο ποσοστό καμερών ταχύτητας ανά 100.000 κατοίκους (24,4).

Η Φινλανδία καταλαμβάνει την τρίτη θέση με σκορ 56,67, ενώ η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης με ένα από τα υψηλότερα ποσοστά θνησιμότητας στην Ευρώπη (7,3).

 

 

Πού βρίσκεται η Ελλάδα;

 

Δυστυχώς, η Ελλάδα κατατάσσεται χαμηλά στη συνολική αξιολόγηση της οδικής ασφάλειας, με σκορ 24,56/100. Παρότι τα πρόστιμα για παραβάσεις ταχύτητας είναι σχετικά υψηλά, το ποσοστό θνησιμότητας από τροχαία παραμένει ιδιαίτερα ανησυχητικό.

 

 

Βασικά ευρήματα για την Ελλάδα:

 

  • Μέσος όρος θνησιμότητας από τροχαία:7,3 θάνατοι ανά 100.000 κατοίκους(από τα υψηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη).
  • Αριθμός καμερών ταχύτητας και φωτεινών σηματοδοτών ανά 100.000 κατοίκους:3,1(χαμηλός αριθμός σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες).
  • Πρόστιμα υπερβολικής ταχύτητας:
    • Αστικές περιοχές: 100 €
    • Επαρχιακοί δρόμοι: 100 €
    • Αυτοκινητόδρομοι: 100 €
    • Παραβίαση κόκκινου σηματοδότη: 700 €(ένα από τα υψηλότερα στην Ευρώπη).

 

 

Τι σημαίνει αυτό για την οδική ασφάλεια στην Ελλάδα;

 

Παρά τα υψηλά πρόστιμα για ορισμένες παραβάσεις, όπως η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, η Ελλάδα εξακολουθεί να έχει ανησυχητικά υψηλό ποσοστό θνησιμότητας από τροχαία ατυχήματα. Ο μικρός αριθμός καμερών ταχύτητας ενδέχεται να επηρεάζει τη συμμόρφωση των οδηγών με τους κανόνες κυκλοφορίας, ενώ η αυστηρότητα των προστίμων δεν φαίνεται να αποτρέπει αποτελεσματικά τις παραβάσεις.

Οι χώρες με τα καλύτερα αποτελέσματα, όπως η Νορβηγία και η Σουηδία, έχουν υψηλότερα πρόστιμα και περισσότερες κάμερες ελέγχου, γεγονός που ενδέχεται να συμβάλλει στη βελτίωση της οδικής ασφάλεια

 

 

Συμπεράσματα

 

Η έρευνα δείχνει ότι οι χώρες με αυστηρότερη αστυνόμευση και υψηλότερα πρόστιμα παρουσιάζουν χαμηλότερα ποσοστά θνησιμότητας από τροχαία. Η Ελλάδα, με χαμηλό αριθμό καμερών και υψηλό ποσοστό θνησιμότητας, ενδέχεται να επωφεληθεί από αυστηρότερους κανόνες και καλύτερη επιτήρηση.

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο Παντελής Τζερτζεβέλης

Ο Παντελής Τζερτζεβέλης γεννήθηκε το 1966 στην Θεσσαλονίκη, και από μικρή ηλικία, εντάχθηκε στον κόσμο της Περιπέτειας, καθώς αποτέλεσε μέλος του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων. Σε ηλικία 18 ετών, τέθηκε υπό την καθοδήγηση του αείμνηστου Φωτορεπόρτερ, Γιώργου Φουρκαλά, όπου δίπλα του μυήθηκε στην τέχνη της Αθλητικής φωτογραφίας, και καθημερινά κάλυπτε ρεπορτάζ για τις εφημερίδες «Μακεδονία- Θεσσαλονίκη, και Σπορ του Βορρά»! Λίγο αργότερα, και παράλληλα με σπουδές στο Πολυτεχνείο, παρακολούθησε 2ετή σχολή φωτογραφίας, και έναν χρόνο αργότερα την τριετή Σχολή Δημοσιογραφίας της ΑΚΤΟ. Για χρόνια, εργάστηκε σε περιοδικά και Εφημερίδες όπως οι Μακεδονικές Επιλογές, Το Auto Moto, ο Ταχυδρόμος, Το Traveller, το ΕΘΝΟΣ, η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΒΟΡΡΑΣ & ΣΠΟΡ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ. Από το 2010 μέχρι το 2013, από την συχνότητα της ΕΡΤ3 εργάστηκε στην εκπομπή «Τα μπαγκάζια» και ταξίδευε τους ακροατές του μέσα από την Ραδιοφωνική εκπομπή του στον 102FM, στις εσχατιές της Εναλλακτικής Ελλάδας. Από το 2014 εργάζεται στον Όμιλο του ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και μέσα από την συχνότητα του πρώτου ραδιοφώνου της Βόρειας Ελλάδας, υπηρετεί σε καθημερινή βάση, τον κόσμο της Αυτοκίνησης, και των Εναλλακτικών Αποδράσεων. Επίσης για 10 συνεχή χρόνια υπηρετεί ως Υπεύθυνος Γραφείου Τύπου του ιστορικού αγώνα Υπεραποστάσεων «ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ» επίσης της Ε.Π.Σ.ΜΑ.Θ και από το 2022 της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ποδηλασίας. Για 4 συνεχή χρόνια αποτελεί μέλος του Press team της Cycling Greece. Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ, και της Παγκόσμιας ένωσης Δημοσιογράφων.

/ Δείτε ακόμα

AUTO MOTOSPORTS

29.4.202520:36

  Στην Έκθεση της Σαγκάης η BYD επιβεβαιώνει για μια ακόμα φορά την ηγετική της θέση στα συστήματα κίνησης νέας ενέργειας, παρουσιάζοντας νέα μοντέλα που καταδεικνύουν την ικανότητά της να δημιουργεί ελκυστικά οχήματα, είτε με plug-in υβριδική τεχνολογία Super DM,

AUTO MOTOSPORTS

29.4.202520:14

  Η Ελληνική Λέσχη Μοτοσυκλετιστών BMW (BMW Riders Club of Greece) είναι μια κοινότητα ενθουσιωδών αναβατών και φίλων των μοτοσυκλετών BMW στην Ελλάδα.  Αποτελούν δε και μέλος του BMW Clubs Europa, με στόχο την προώθηση της οδικής παιδείας και ασφάλειας,

AUTO MOTOSPORTS

29.4.202520:00

  Tα smart #1 και smart #3 δεν είναι απλώς τα νέα premium ηλεκτρικά SUV της smart. Είναι η απόλυτη έκφραση σύγχρονου design, κορυφαίας τεχνολογίας και ασυναγώνιστης ευκολίας στην καθημερινότητα. Με λιτές γραμμές, εντυπωσιακές καμπύλες, κρυφές χειρολαβές, πόρτες χωρίς πλαίσιο

AUTO MOTOSPORTS

29.4.202519:42

  Μια πρωτότυπη ιδέα είχαν τα μέλη του Ποδηλατικού Συλλόγου Ωραιοκάστρου, για  τα παιδιά Α-ΣΤ Δημοτικού! Έτσι λοιπόν νωρίς το απόγευμα (17:30) της Κυριακής 4 Μαΐου 2025, διοργανώνουν μια διαδραστική και ασφαλής Ποδηλατοβόλτα, με την επίβλεψη των έμπειρων μελών του

AUTO MOTOSPORTS

29.4.202519:37

  Η πρόταση της Volvo Defense βασίζεται στη δύναμη του Ομίλου Volvo, προσφέροντας μια ισχυρή γκάμα προϊόντων για τον στρατιωτικό και τομέα πολιτικής προστασίας, συμπεριλαμβανομένων προϊόντων από τη Volvo Trucks, τη Volvo Construction Equipment και τη Volvo Penta. «Ανυπομονώ να

AUTO MOTOSPORTS

29.4.202519:21

  Το βράδυ του Σαββάτου 4 Ιουλίου 1925, το όνομα Citroën προβάλλεται με φωτεινά γράμματα στον Πύργο του Άιφελ. Ο André Citroën είχε υπογράψει το τρελό σχέδιο του μηχανικού Fernand Jacopozzi: να φωτίσει το πιο διάσημο από τα μνημεία της

Rthess

Επικαιρότητα

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή