Μάλλον βάλθηκαν να μας τρελάνουν οι Γάλλοι τεχνικοί της Renault, οι οποίοι αξιοποιούν στο έπακρο τις γνώσεις τους τόσο στην τεχνολογία όσο και στην σχεδιαστική εμφάνιση των suv αυτοκινήτων τους!
Το νέο Renault Arkana μπορεί να μας ήρθε λίγο πριν τελειώσει το 2021 όμως πραγματοποιώντας ένα μεγάλο ντεμαράζ, κατάφερε να κερδίσει την 5η θέση στον θεσμό για το car of the year και να βάλει πλώρη για πολλά ρεκόρ στην κατηγορία των suv που διαθέτουν υβριδικά προτερήματα!
Sportive new look
Βέβαια εκτός από την ιδιαίτερη εμφάνισή του ήρθε με μια μεγάλη προίκα συστημάτων ασφαλείας τα οποία επάξια του χάρισαν την ανώτατη διάκριση πέντε αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNcap. Από την Θεσσαλονίκη στην Πάτρα και πάλι πίσω μέσω της Εγνατίας και της Ιόνιας οδού, και δεν χόρταινα να το χαζεύω κάθε φορά που σταματούσα για τις ανάγκες του ρεπορτάζ!
Αλήθεια δεν ξέρω τι παραπάνω είχε αυτό το αυτοκίνητο από τα υπόλοιπα suv, όμως ένιωθα σε όλο το ταξίδι πως οδηγούσα ένα αυτοκίνητο ελευθέρου χρόνου, το οποίο είναι προσανατολισμένο στα μεγάλα ταξίδια που διαθέτουν και λίγη δόση προσιτής περιπέτειας, καθώς η αυξημένη απόσταση από το έδαφος δεν το περιορίζει να κινηθεί ακόμη και offroad.
Ναι την έκανα, κάπου εκεί στην επιστροφή που το οδήγησα στην λίμνη του Αώου η οποία την μέρα εκείνη ήταν μόνο για δοκιμές! Ναι, το αποθανάτισα και σκεφτόμουν πόσο τυχερός είμαι που οδηγώ ένα έξυπνο αυτοκίνητο με χαρακτήρα υβριδικό σύγχρονη τεχνολογία και άνεση η οποία υπενθυμίζει συνεχώς στον οδηγό ότι η επιλογή του ήταν η καλύτερη!
Η εμφάνισή του έδενε με το γύρο τοπίο καθώς το πληθωρικό του μέγεθος, οι μυώδες γραμμές του, οι δύο ποδιές, και τα προστατευτικά του trim, έδεναν με το outdoor τοπίο, που δεχόταν ευχάριστα το φιλικό στο περιβάλλον νέο ARKANA. Και SUV και Coupe! Αυτό πάλι που το πάτε;
Άλλα κόλπα στον σχεδιασμό των suv τα οποία χάρις την άπλετη ευρυχωρία τους δεν προβληματίζουν παρά ξεσηκώνουν την διάθεση των κατόχων τους για αποδράσεις μακρινές μα πολύ ξεκούραστες, χάρις την άπλετη εργονομία άνεσης που εφοδιάζονται! Έτσι και το ΑΡΚΑΝΑ, που έκανε ένα τρελό παιχνίδι με το μυαλό μου που έψαχνε να βρει σε ποια κατηγορία ταιριάζει.
Στα εντός
Καλά, εντάξει είπαμε, μπορεί να μοιάζει με το εσωτερικό του captur, αλλά δεν μας χαλάει κιόλας έτσι; Αντιθέτως το παιχνίδι και η εργονομία της κεντρικής κονσόλας, κάνει την διαφορά και θυμίζει αυτοκίνητο αποδράσεων που κατασκευάζεται με έξυπνους μικρούς αλλά πολυλειτουργικούς χώρους, που δίνουν στα χέρια του οδηγού απίστευτη ευχέρεια και κοντρόλ.
Σαφώς και το ταμπλό του είναι ψηφιακό! Επειδή δεν σας το είπα; Είναι συμμαζευμένο, ευδιάκριτο και πάνω του τοποθετήθηκε μία έγχρωμη οθόνη η οποία βοηθά πολύ στην οδήγηση τον οδηγό να μένει αφοσιωμένος στον δρόμο, καθώς προβάλει μπροστά του προσφέροντας μία πλήρως εξατομικευμένη, εμπειρία οδήγησης. Στο μέσον του ταμπλό υπάρχει και μία ακόμη μεγαλύτερη οθόνη η οποία αναλόγως την έκδοση διαφέρει, ξεκινώντας /από τις 7 στις 9 ίντσες, προσφέροντας μία από τις μεγαλύτερες οθόνες στην κατηγορία του. Είναι συμβατή με applecarplay και Adroid και συνεργάζεται άψογα με το smartphone που έχετε στην κατοχή σας.
Διαθέσιμος χώρος υπάρχει και στις θήκες που βρίσκονται στις πόρτες και χωράνε ότι βάζει ο νους σας! Όσο για το πόρτμπαγκάζ; Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε! Τεράστιο με όλη την σημασία της λέξεως καθώς 480 λίτρα είναι διαθέσιμα να κουβαλήσουν τα πάντα! Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται, και επίσης χάρις την χρήση μιας “έξυπνης” τάβλας, το πάτωμα γίνεται διπλό, και πολύ εξυπηρετικό, για όσους ασχολούνται με τα outdoor activities, που απαιτούν πολλούς χώρους!
Καθ’ οδών…..
Στο δρόμο η οδήγηση ήταν απόλαυση, και το ΑΡΚΑΝΑ δεν μάσησε πουθενά! Με αξιοπρέπεια αλλά και πολλές αξιώσεις αισθανόμουν απόλυτως κυρίαρχος του δρόμου αξιοποιώντας στο έπακρο την υβριδική τεχνολογία του απίστευτου κινητήρα, που διαθέτρει ούτε μία ούτε δύο αλλά 150 πατέντες που προέρχονται από την τεχνογνωσία της Renault από την εμπλοκή της στην F1. Aπό γκάζι είναι τρέλα, και από οικονομία ..υποδειγματική!
Ο Micro-hybrid turbo κινητήρας 1.3 TCe 140 είναι άμεσου ψεκασμού, αποδείχτηκε ιδιαίτερα ελαστικός, και με πολύ καλή διάθεση! Έχει αυτό που ονομάζουμε αμεσότητα και ‘όταν τον είδα από κοντά κατάλαβα ότι για την κατασκευή του έσκυψαν πάνω του πολλά μυαλά!
Η 12v μπαταρία βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού συνεργάζεται άψογα και αποθηκεύει αθόρυβα την ενέργεια που στέλνει ο ηλεκτρικός εναλλάκτης. Βέβαια αυτό το μοτερ λειτουργεί αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων. Στον δρόμο και ιδιαίτερα σταστροφιλίκια της λίμνης του Αώου προτίμησα να οδηγήσω με την βοήθεια των padles του τιμονιού τα οποία βρήκα απίστευτα λειτουργικά!
Οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται σχεδόν ακούσια και έτσι ο οδηγός απολαμβάνει την στοιβαρότητα του τιμονιού το οποίο, σαφώς και έχει πληροφόρηση, και διαθέτει αμεσότητα, στις όποιες απαιτήσεις του οδηγού! Εκεί που γούσταρα πολύ ήταν η νυχτερινή οδήγηση, όπου απόλαυσα τα led φώτα με και την ψηλή θέση οδήγησης από την οποία “ουδέν κρυπτόν”.
Κόστος… Συμπέρασμα
Το νέο Renault ΑΡΚΑΝΑ δεν χρειάστηκε πολύ για να με πείσει, καθώς πραγματοποιεί τα όσο υπόσχεται! Είναι απίστευτα ξεκούραστο στο ταξίδι και άλλο τόσο απολαυστικό στην οδήγηση! Προσωπικά θα ήθελα να οδηγήσω και την έκδοση με τον 1,6 κινητήρα για να συγκρίνω και την άλλη του εκδοχή, όμως τη έκδοση της δοκιμής μας με τα 1,3 TCe 140hp, με έπεισε.
Συνολικά έκανα 670 χλμ με φουλαρισμένο το ρεζερβουάρ καυσίμου, και εντύπωση μου έκαναν οι σταθερές τιμές κατανάλωσης καυσίμου, οι οποίες κυμάνθηκαν, από 4,9 έως και 7 λίτρα. Μου άρεσε και το βρήκα πολύ ελκυστικό και προσιτό στα 24.590 e που απαιτούνται για την απόκτησή του.
Στην πόλη μας δείτε το και απολαύστε ένα testdrive στην Lion Hellas λεωφ. Μουδανιών – Θεσσαλονίκης καθημερινά.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.